Skip to main content

Εκδήλωση «Παράγω και Εξάγω» του ΣΕΒΕ στα Ιωάννινα

Ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Παράγω και Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου», πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στα Ιωάννινα από τον ΣΕΒΕ, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Ιωαννίνων.

Το Σάββατο, 3 Μαρτίου 2012, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο ξενοδοχείο Grand Serai των Ιωαννίνων, η ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Παράγω και Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» την οποία διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Ιωαννίνων.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του ΟΑΕΠ και της ICAP Group και σε αυτήν συμμετείχαν περίπου 90 εκπρόσωποι επιχειρήσεων και φορέων της περιοχής.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων, Δρ. Δημήτρης Δημητρίου, ενώ συντονιστής του πάνελ ήταν ο Α’ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων, κ. Ιωάννης Μήτσης. Τον κύκλο των ομιλιών άνοιξε ο Β΄ Αντιπρόεδρος Ιωαννίνων, κ. Ευθύμιος Χρυσοστόμου, ο οποίος ανέπτυξε τις δράσεις εξωστρέφειας του Επιμελητηρίου.

Στην ομιλία του ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ. Δημήτρης Λακασάς αφού έκανε μια σύντομη αναδρομή στις θετικές εξελίξεις των ελληνικών εξαγωγών τους τελευταίους μήνες καθώς και στη σταθερή πορεία των εξαγωγών της Ηπείρου το 2010, έδωσε έμφαση στο ότι οι ελληνικές εξαγωγές αποτελούν αναπτυξιακό μονόδρομο για την ελληνική οικονομία στην εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση που βρίσκεται σήμερα.

Ωστόσο έχουν ξεκινήσει να εμφανίζουν σημάδια κόπωσης, γεγονός που αποδίδεται στην απουσία ρευστότητας. Όπως τόνισε ο κ. Λακασάς «Πρέπει επιτέλους η Κυβέρνηση και οι τραπεζίτες να απαντήσουν στο ερώτημα: Θέλουμε να έχουμε ενδυναμωμένο εξαγωγικό τομέα στην οικονομία μας; Και εφόσον απαντήσουν θετικά, να ακούσουν τις προτάσεις του ΣΕΒΕ που εδώ και τόσο καιρό επίμονα και με σοβαρότητα έχουμε καταθέσει, έτσι ώστε να αναπτυχθεί η εξωστρέφεια της χώρας».

Κεντρικό θέμα της εισήγησης του Προέδρου του ΣΕΒΕ ήταν το Δόγμα «Παράγω & Εξάγω» συνολικά για την ελληνική οικονομία, αλλά και συγκεκριμένα για την περιφέρεια της Ηπείρου. Βασική συνιστώσα στην ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών αναδεικνύεται η αύξηση της συνολικής παραγωγικότητας της ελληνικής οικονομίας, η οποία οφείλει να είναι ανταγωνιστική σε τιμή, ποιότητα και προηγμένη σε τεχνολογικό περιεχόμενο, έτσι ώστε να μπορούμε να διεκδικήσουμε μερίδιο στις διεθνείς αγορές. Και αυτό ακριβώς χρειάζεται η ελληνική οικονομία σήμερα για την έξοδο από την ύφεση.

Ο Προϊστάμενος τμήματος Κατάρτισης Συμβολαίων και εξυπηρέτησης πελατών του ΟΑΕΠ, κ. Άρης Κρεβατάς, περιέγραψε με σαφήνεια το Πρόγραμμα «Εξωστρέφεια» του ΟΑΕΠ και συγκεκριμένα είπε: «το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλες τις εξαγωγικές επιχειρήσεις από την πρώτη κιόλας εξαγωγή τους, ιδιαίτερα όμως στις μικρομεσαίες. Αναμένεται να καλύψει τουλάχιστον 500 επιχειρήσεις και θα διαρκέσει 12 μήνες. Μέσω του ΟΑΕΠ εξασφαλίζεται κεφάλαιο κίνησης μέχρι και €200.000 για 4 μήνες. Οι τράπεζες που έχουν υπογράψει τη συγκεκριμένη σύμβαση-πλαίσιο με τον ΟΑΕΠ για το «Πρόγραμμα Εξωστρέφεια» μέχρι στιγμής είναι: MARFIN EGNATIA BANK, Eurobank EFG, Alpha Bank και ΠΕΙΡΑΙΩΣ».

Ο Area Manager του ΣΕΒΕ στην Ήπειρο, κ. Θόδωρος Αλεξίου, παρουσίασε συνοπτικά το υλικό του εξειδικευμένου Εργαστηρίου Εξαγωγικής Ετοιμότητας με τίτλο «8 Βήματα για να Εξάγω», που υλοποιεί ο ΣΕΒΕ με μεγάλη συμμετοχή στη Θεσσαλονίκη. Στόχο έχει την εκπαίδευση των στελεχών επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών που επιθυμούν να εξάγουν για το πώς θα προχωρήσουν βήμα προς βήμα στη διεθνοποίησή τους. Το συγκεκριμένο σεμιναριακό υλικό εκπονήθηκε σε συνεργασία με άλλους Ευρωπαϊκούς φορείς και αποτελεί ένα σημαντικότατο εργαλείο για την περαιτέρω δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων στο εξωτερικό.

Ο Διευθυντής του Γραφείου της ICAP GROUP στη Δυτική Ελλάδα, κ. Νικόλαος Κονιδιάρης, στην ομιλία του με θέμα «Ανάπτυξη Εξαγωγών: Απαιτήσεις σε πόρους και εργαλεία», μίλησε για τις προκλήσεις των εξαγωγών και τις λύσεις που παρέχει η ICAP GROUP για τα παρακάτω θέματα: έρευνα αγοράς (αναζήτηση στοιχείων για τον πελάτη, τον ανταγωνιστή και το πλαίσιο της αγοράς του εξωτερικού), ενέργειες marketing (εργαλεία και κανάλια προβολής και δικτύωσης στο εξωτερικό), επιχειρηματική οργάνωση (απαιτήσεις σε πόρους, πολιτικές και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την υποστήριξη της εξωστρέφειας) και διαχείριση πιστωτικού κινδύνου (προτάσεις για την ανάπτυξη ενός ευέλικτου μίγματος εργαλείων για τη διασφάλιση των εισπράξεων).