Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2021
x

ΕΚΤΟΣ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΕΔΕΣΣΑ - ΤΟ PLAN B

Η χρηματοδότηση του αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης-Έδεσσας απορρίφθηκε, με αποτέλεσμα πλέον να εξετάζεται η κατασκευή του με τη μέθοδο ΣΔΙΤ

Χάνει την ευκαιρία της χρηματοδότησής του από το Ταμείο Ανάκαμψης το έργο της κατασκευής αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας και τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα).

Αν και δεν υπάρχουν ακόμη επίσημες ανακοινώσεις, το παράθυρο ελπίδας για να βρεθεί η χρηματοδότηση των περίπου 300 εκ. ευρώ που απαιτούνται για να αποκτήσει ο δρόμος χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου και να αποκτήσει και ο νομός Πέλλας σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη μέσω αυτοκινητοδρόμου (η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού της Κεντρικής Μακεδονίας που δεν έχει), κλείνει άδοξα, παρά τις προσπάθειες που έγιναν και την ωρίμανση όλων των αναγκαίων μελετών.

Το έργο μπορεί να έχει μελετητική ωριμότητα, όμως το Ταμείο Ανάκαμψης ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσει οδικά έργα, πέραν της ολοκλήρωσης του άξονα Ε65 (κατατέθηκε ως περιβαλλοντικό έργο και ως αντιστάθμισμα για την απολιγνιτοποίηση της δυτικής Μακεδονίας) και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (δρόμος με υπερβολικά τροχαία ατυχήματα).

Ο αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μπαίνει πλέον σε περιπέτειες, δεδομένου ότι θα πρέπει να αναζητηθεί εκ νέου χρηματοδότηση και τα χρηματοδοτικά εργαλεία για προϋπολογισμό 300 εκ. ευρώ δεν είναι εύκολο να βρεθούν.

Οι αρμόδιοι αναμένεται το επόμενο διάστημα να εξετάσουν τις δυνατότητες που υπάρχουν για να βρεθούν τα κονδύλια. Είναι χαρακτηριστικό ότι το αμέσως επόμενο εργαλείο, που είναι οι ευρωπαϊκοί πόροι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (νέο ΕΣΠΑ) δεν μπορεί να «σηκώσει» τον προϋπολογισμό του αυτοκινητοδρόμου. Άλλωστε, οι πόροι που θα μπορέσει να διαθέσει η Περιφέρεια για οδικά έργα στο νέο ΕΣΠΑ δεν ξεπερνούν τα 100 εκ. ευρώ συνολικά για όλα τα οδικά έργα.

Η επόμενη λύση είναι σύμφωνα με πληροφορίες η κατασκευή του έργου με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ή και με χρηματοδότηση μέσω του τομεακού ΕΣΠΑ του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Είναι η προοπτική που θα εξεταστεί το αμέσως επόμενο διάστημα, μετά την απόρριψη της χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ανάλογη τύχη είχαν κι άλλα οδικά έργα που προτάθηκαν για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως για παράδειγμα ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης ή ο κάθετος άξονας Εγνατίας – Σκύδρας, που όμως εξ αρχής φαινόταν ότι δεν είχαν... τύχη.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ