Skip to main content

Έξι αεροπορικές συνδέσεις άγονης γραμμής ζητεί η Astra Airlines

Ο σχετικός διαγωνισμός για τις πτήσεις πάγωσε λόγω εκλογών. Οι διαδικασίες και οι διεκδικητές των δρομολογίων.

Έξι  αεροπορικές συνδέσεις "άγονης γραμμής" από τις συνολικά 24 ζητά για η Astra Airlines. Με επιστολή του στον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ.Ε. Στυλιανίδη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Ιωάννης Ζλατάνης σημειώνει ότι μπορεί να «πάγωσε» ο διαγωνισμός, λόγω εκλογών, αλλά τα δρομολόγια πρέπει να συνεχιστούν, σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία.  


Στην επιστολή υποστηρίζει  ότι η πρόταση του αυτή εκπορεύεται από το γεγονός ότι είναι η μοναδική αεροπορική εταιρία που έχει την έδρα της στη Θεσσαλονίκη και συμμετείχε στο διαγωνισμό και ότι τα πέντε από τα έξι δρομολόγια που προτείνει να αναλάβει σχετίζονται με τη Θεσσαλονίκη. 


Τα δρομολόγια είναι Θεσσαλονίκη – Σάμο, Θεσσαλονίκη – Χίο, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα και Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος


Η Astra Airlines προτείνει ως αντιστάθμισμα το 50% του αντισταθμίσματος που καταβάλλεται σήμερα στις Ολυμπιακές Αερογραμμές για την εκτέλεση των αντίστοιχων γραμμών, για το μεταβατικό διάστημα μέχρι την προκήρυξη και κατακύρωση του νέου διαγωνισμού .

 

Το Υπουργείο Μεταφορών


Το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών σε ανακοίνωσή του γνωστοποιεί ότι έως το μετά τη λειτουργία της νέας Ολυμπιακής ακυρώνονται  οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την επιλογή αερομεταφορέων που θα αναλάβουν τις 24 άγονες γραμμές, για τη χορήγηση δικαιωμάτων πτήσεων βάσει ορισμένων διακρατικών συμφωνιών, καθώς και για την επιλογή φορέων επίγειας εξυπηρέτησης στα 34 μικρότερα ελληνικά αεροδρόμια. Οι διαγωνιστικές διαδικασίες θα επαναπροκηρυχθούν μετά την ανάληψη καθηκόντων από τη νέα κυβέρνηση. 


Κατά τη μεταβατική περίοδο το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, τονίζει ότι  θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη συνέχεια των πτήσεων στις άγονες γραμμές και την αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα ελληνικά αεροδρόμια.

 

Επτά εταιρίες διεκδικούσαν 35 εκατ.ευρώ των άγονων πτήσεων

 

Σύμφωνα με πληροφορίες και  τις 24  άγονες γραμμές  στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, «χτύπησε» η Olympic Air της MIG, 17 η Aegean Airlines του ομίλου Βασιλάκη, 16 η Hellas Jet του εφοπλιστή Β. Ρέστη, 13 η Athens Airways του επιχειρηματία Σάκη Ανδριανόπουλου, 9 η Sky Express του πιλότου Μιλτιάδη Τσαγκαράκη και 6 η Astra Airlines από τη Θεσσαλονίκη. 


Πάντως όλες οι συμμετέχουσες εταιρίες  στο διαγωνισμό κατέθεσαν ενστάσεις. Τα 35 εκατ. ευρώ, που συνοδεύουν την ετήσια κρατική επιδότηση των άγονων γραμμών, ώθησαν τις συμμετέχουσες εταιρείες Olympic Air, Aegean Airlines, Athens Airways, Sky Express, Astra, Hellas Jet και CarpatAir στην κατάθεση τουλάχιστον 37 ενστάσεων, καθιστώντας ακόμα πιο δύσκολο το έργο αξιολόγησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Βέβαια τώρα ακυρώνεται η διαδικασία, η οποία προβλέπεται να επαναληφθεί με τη νέα κυβέρνηση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.