Skip to main content

«Φάσκει και αντιφάσκει ο Αντώνης Σαμαράς»

Η… πρώτη απάντηση στον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας ήρθε από τον Δημήτρη Ρέππα, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνέντευξης Τύπου.
Του Σπύρου Νάννου

Η πρώτη… απάντηση στον Αντώνη Σαμαρά προήλθε όχι από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιώργο Πεταλωτή, αλλά από τον Δημήτρη Ρέππα, με αφορμή τα όσα είπε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας για τα μεγάλα έργα. Όπως επισήμανε ο υπουργός Υποδομών, «…η ομιλία του κ. Σαμαρά στη ΔΕΘ χαρακτηρίζεται από πολλές, απόλυτες αντιφάσεις. Αφού υιοθέτησε στην ομιλία του απόλυτα την πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ τα προηγούμενα χρόνια, στη συνέχεια λοιδόρησε την οικονομική, κοινωνική και θεσμική πραγματικότητα της χώρας. Αλήθεια, ποιος κατά κύριο λόγο δημιούργησε τη σημερινή πραγματικότητα, την οποία λοιδορεί;».

Σύμφωνα με τον Δημήτρη Ρέππα ο Αντώνης Σαμαράς «…προτείνει ένα άλλο μίγμα οικονομικής πολιτικής, έχοντας ταυτόχρονα υιοθετήσει το μίγμα της οικονομικής πολιτικής, που άφησαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και το οποίο μας οδήγησε στα όρια της καταστροφής. Υιοθετεί  την πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ στα δημόσια έργα και ταυτόχρονα λοιδορεί την εικόνα των δημοσίων έργων σήμερα. Μόνο  που οι μεγάλες καθυστερήσεις στα έργα, η μεγάλη σπατάλη, τα παγιδευμένα έργα από τις συμβάσεις και η δραματική μείωση της χρηματοδότησής τους έγιναν στα χρόνια της ΝΔ.».

Αναφορικά με τα έργα στην Θεσσαλονίκη, ο Δημήτρης Ρέππας τόνιζε τα εξής:  

•    Η καθυστέρηση κατά δυόμισι χρόνια της κατασκευής της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ δεν μπορεί να συνέβη το βράδυ των εκλογών του περασμένου Οκτώβρη.

•    Η καθυστέρηση κατά τρία χρόνια της κατασκευής της επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης του αεροδρομίου «Μακεδονία» δεν μπορεί να συνέβη το βράδυ των εκλογών.

•    Η καθυστέρηση στην κατασκευή της επέκτασης του 6ου προβλήτα στο Λιμάνι δεν μπορεί να συνέβη το βράδυ των εκλογών. Είναι αποτέλεσμα της επιλογής τους να ιδιωτικοποιήσουν το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό και σταμάτησαν το έργο πριν τρία χρόνια. Το έργο επαναδημοπρατείται τις επόμενες ημέρες και σχεδιάζεται παράλληλα και η κατασκευή ενός μεγάλου εμπορευματικού κέντρου.

•    Η καθυστέρηση της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ οφείλεται στο ότι πεντέμισι χρόνια δεν έκαναν τίποτα για να υλοποιήσουν το σχεδιασμό της EXPO 2008.

•    Πεντέμισι χρόνια νεκρά για την ανάπτυξη της Ζώνης Καινοτομίας.

•    Καμία ετοιμότητα δεν υπήρχε για τη δημοπράτηση της εξωτερικής περιφερειακής.

Και καταλήγει λέγοντας τα εξής ο υπουργός Υποδομών: «…Φανταζόμαστε, ότι κ. Σαμαράς κατάλαβε το λάθος του στην ομιλία του Σαββάτου σε ένα βαθμό και γι’ αυτό σήμερα στη Συνέντευξη Τύπου εμμέσως μίλησε για «αμαρτωλή» διαχείριση των δημοσίων έργων από την κυβέρνηση της ΝΔ. H ζεύξη του Θερμαϊκού (Αγγελοχώρι – Χαλάστρα), τμήμα του εξωτερικού δακτυλίου της Θεσσαλονίκης, είναι έργο της επόμενης πενταετίας, αφού πρώτα μελετηθεί σε βάθος απ’ όλες τις πλευρές και θα κατασκευαστεί με το καθεστώς της «Σύμβασης Παραχώρησης», δηλαδή κυρίως με ιδιωτική χρηματοδότηση».

Νωρίτερα, ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης κατηγόρησε τον πρόεδρο της ΝΔ για ισοπέδωση των προτάσεων για τη Θεσσαλονίκη. «Δυστυχώς, ο κ. Σαμαράς, χωρίς να γνωρίζει την πραγματικότητα της πόλης και τα προβλήματά της, μέσα από την απόλυτη ισοπέδωση της κυβερνητικής πολιτικής και των προτάσεων, οδηγήθηκε και στην ισοπέδωση των προτάσεων για τη Θεσσαλονίκη» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαγκριώτης, ο οποίος έκανε παράλληλα λόγο για ναυάγιο της κυβερνητικής πολιτικής της ΝΔ.

«Είναι όμως κρίμα, την ημέρα που δημοσιεύτηκαν στον τοπικό τύπο οι αποζημιώσεις που πρέπει να πληρώσει το ελληνικό δημόσιο στους φορολογούμενους Έλληνες πολίτες για το πιο χαρακτηριστικό «ναυάγιο» της κυβερνητικής πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας για τη Θεσσαλονίκη, για την υποθαλάσσια, να κάνει τέτοιες κρίσεις», σημείωσε ο υφυπουργός.