Skip to main content

Fly Οver - Επιχείρηση Τροχαίας για ανοιχτούς δρόμους: Πάνω από 12.300 κλήσεις σε 35 ημέρες στο κέντρο

Οι κλήσεις που βεβαιώθηκαν μέσα σε 35 ημέρες από την Τροχαία Θεσσαλονίκης σε κεντρικούς άξονες της πόλης

Επιχείρηση απελευθέρωσης των κεντρικών οδικών αξόνων από την παράνομη στάθμευση βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και περίπου ένα μήνα στη Θεσσαλονίκη, λόγω της έναρξης των εργασιών του υπερσύγχρονου αυτοκινητόδρομου, Fly Over.

Διαβάστε: Θεσσαλονίκη - Κυκλοφοριακό: Τι μάθαμε στην εκδήλωση για το Fly Over - Ανοιχτά μέτωπα για τα μέτρα

Ταχιάος από Θεσσαλονίκη: Στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας το πρώτο εργοτάξιο για το Fly Over

Δεκάδες αστυνομικοί από τη Διεύθυνση Τροχαίας, οι οποίοι έχουν κληθεί να εφαρμόσουν το «ειδικό σχέδιο εντατικής τροχονομικής αστυνόμευσης», βρίσκονται καθημερινά σε βασικούς άξονες στο κέντρο της πόλης, προσπαθώντας να αποτρέψουν οδηγούς να σταθμεύουν παράνομα και βεβαιώνοντας χιλιάδες παραβάσεις. Ουσιαστικά η έναρξη κατασκευής του Fly Over και η κινητοποίηση της Τροχαίας που έχει κληθεί να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος των μέτρων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στην κυκλοφορία, έρχεται να βάλει τέλος σε ένα καθεστώς που επικρατούσε εδώ και χρόνια, σύμφωνα με το οποίο οι οδηγοί στάθμευαν ελεύθερα όπου ήθελαν.

Image

Τα ροζ χαρτάκια των προστίμων πέφτουν βροχή από τις αρχές του περασμένου μήνα στα παρμπρίζ των οχημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 2 Οκτωβρίου έως 5 Νοεμβρίου έχουν βεβαιωθεί, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τη Διεύθυνση Τροχαίας, 15.701 παραβάσεις μόνο σε κεντρικούς άξονες της Θεσσαλονίκης.

Από αυτές οι 12.310 κλήσεις αφορούσαν παράνομη στάθμευση των οχημάτων, με τους τροχονόμους να βεβαιώνουν κατά μέσο όρο περίπου 350 παραβάσεις καθημερινά. Βέβαια σε αυτό συνέβαλε και η ενίσχυση της Διεύθυνσης Τροχαίας με περίπου εβδομήντα αστυνομικούς -έστω και λόγο Fly Over-, όπου πλέον καθημερινά βλέπουμε σε κομβικά σημεία στο κέντρο της πόλης τροχονόμους να ελέγχουν και να διευθετούν την κυκλοφορία. 
 

ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜOΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ

 

15.701

ΓΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ

12.310

ΓΙΑ ΜΕΘΗ

406

ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΘΟΡΥΒΩΝ

422

ΓΙΑ ΜΗ ΧΡΗΣΗ ΚΡΑΝΟΥΣ

182

ΓΙΑ ΣΤΈΡΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

417

ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ

1.964

Σε δεκατέσσερις κεντρικούς δρόμους επικεντρώθηκαν οι τροχονομικοί έλεγχοι αυτό το διάστημα των 35 ημερών. Οι αστυνομικοί όργωναν καθημερινά δρόμους που ήταν χωρισμένοι σε τέσσερις άξονες και συγκεκριμένα:

- Εθνικής Αντιστάσεως – Βασ. Όλγας – Βασ. Γεωργίου – Τσιμισκή – Πολυτεχνείου
- Κ. Καραμανλή – Εγνατία – Μοναστηρίου (έως Αγ. Πάντες)
- Δωδεκανήσου – Σαλαμίνος
- Λεωφόρο Νίκης – 30ης Οκτωβρίου – Λεωφ. Μεγάλου Αλεξάνδρου – Γ. Παπανδρέου

Για την επίτευξη του στόχου για ανοιχτές όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας στους κεντρικούς δρόμους, επιστρατεύτηκαν και οι γερανοί. Δεν ήταν λίγες οι φορές που οδηγοί που στάθμευσαν παράνομα, είδαν το όχημά τους να... «απουσιάζει». Σε άλλους πάλι απουσίαζαν οι πινακίδες κυκλοφορίας, βάζοντας τους σε έναν Γολγοθά μέχρι να τις πάρουν εκ νέου πίσω, αφού το τελευταίο διάστημα στα ΕΛΤΑ και στα ταμεία των δήμων όπου μπορούν να πληρωθούν οι κλήσεις, η αναμονή εξαιτίας του κόσμου είναι μεγάλη.

Δείτε επίσης - Θεσσαλονίκη: Σαφάρι της Τροχαίας σε Καραμανλή, Εγνατία, Όλγας, Μοναστηρίου λόγω Fly Over - Θα σηκώνουν αμάξια

Κοινή παραδοχή, πάντως, είναι ότι η εφαρμογή του εν λόγω σχεδίου από την Τροχαία, το οποίο γνωστοποιήθηκε στους Θεσσαλονικείς μόλις μια εβδομάδα πριν την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου, έχει αυξήσει την ταχύτητα με την οποία διέρχονται οι οδηγοί από τους κεντρικούς άξονες, όπως επίσης και τους χρόνους διέλευσης των λεωφορείων,αφού πλέον οι λεωφορειολωρίδες δεν εμποδίζονται. Βέβαια αν το σχέδιο της Τροχαίας κριθεί ως πετυχημένο, αυτό θα αποδειχθεί με το ξεκίνημα των εργασιών για το Fly Over, γεγονός που σημαίνει τη μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας στην περιφερειακή οδό και την είσοδο πλέον μεγάλου αριθμού οχημάτων από το κέντρο της πόλης.

Την ίδια ώρα σε πονοκέφαλο έχει μετατραπεί το σαφάρι της Τροχαίας για τους επαγγελματίες που εφοδιάζουν τα καταστήματα. Ένα από τα μέτρα που έχουν ληφθεί είναι να μη γίνονται οι φορτοεκφορτώσεις καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας στους κεντρικούς δρόμους. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο Α΄ του ΕΒΕΘ, Μανώλη Βλαχογιάννη, υπήρξε συμφωνία στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Oργάνου οι φορτοεκφορτώσεις να γίνονται έως τις 7.30 το πρωί στις μεγάλες επιχειρήσεις που βρίσκονται στους κεντρικούς οδικούς άξονες. Η συμφωνία αυτή τέθηκε σε ισχύ από χθες, Πέμπτη με τη σύμφωνη γνώμη του Επιμελητηρίου και όλων των εμπλεκόμενων. Άγνωστο όμως είναι τι θα γίνει με τον εφοδιασμό των μικρότερων καταστημάτων του κέντρου.