Skip to main content

Η business class στην επιστροφή για Θεσσαλονίκη και τα αποκαλυπτήρια στο λιμάνι

Η διδακτική ιστορία με υψηλόβαθμο στέλεχος του δήμου Ξάνθης, το άνοιγμα της Βόρειας Εύβοιας στη Θεσσαλονίκη και τα αποκαλυπτήρια στο λιμάνι

Καλημέρα σας!

Πέρασε η 9η Μαΐου, φτάσαμε στις 10 του μηνός και η προαναγγελία Πούτιν για τη συντέλεια του κόσμου δεν ήρθε. Λογικό, από πολλές απόψεις. Ακόμη κι αν ο Ρώσος πρόεδρος ήθελε να πει κάτι συγκεκριμένο για τον πόλεμο στην Ουκρανία –ασφαλώς όχι για τη… συντέλεια του κόσμου- δεν θα το έλεγε χθες. Μπορεί να το πει σήμερα, αύριο, σε μια εβδομάδα, σε έναν μήνα, σε έναν χρόνο, αλλά όχι χθες. Με τόσα που είχαν γραφτεί στα μέσα ενημέρωσης της Δύσης και με τόσες δηλώσεις πολιτικών και αναλυτών που είχαμε τις προηγούμενες ημέρες ο Πούτιν ήξερε πως αν έλεγε κάτι συγκεκριμένο –οτιδήποτε, το παραμικρό- θα φαινόταν απολύτως προβλέψιμος, κάτι που ασφαλώς δεν επιθυμεί. Υποτίθεται ότι έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων, αφού αυτός διέταξε την επίθεση και είναι ίσως ο μόνος που μπορεί να επιβάλλει εκεχειρία στην περιοχή. Πολύ περισσότερο που μάλλον βρίσκεται σε αμηχανία, αφού η «επιχείρηση στην Ουκρανία» μετά βεβαιότητος δεν εξελίσσεται σύμφωνα με τα πλάνα του.

Η business class

Η ιστορία είναι διδακτική. Την Κυριακή το απόγευμα, σε μία από τις πτήσεις Αθήνα – Θεσσαλονίκη, βρίσκονταν πολλά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας. Το 14ο συνέδριο του κόμματος είχε ολοκληρωθεί και μαζί του τελείωσαν οι… ατελείωτες εσωκομματικές επαφές, που έχουν και πρακτικό ενδιαφέρον όταν ένα κόμμα βρίσκεται στην εξουσία και επομένως τα στελέχη του διαχειρίζονται χρήματα, θέσεις και καταστάσεις. Στη συγκεκριμένη πτήση, λοιπόν, ταξίδευαν βουλευτές, γαλάζιοι δήμαρχοι και δύο υφυπουργοί. Άπαντες στην οικονομική θέση, όπως επιβάλλουν τα πρωτόκολλα που καθιερώθηκαν για τους παράγοντες του δημοσίου μετά την οικονομική κρίση της δεκαετίας του 2010. Μία μόνο καραμπινάτη εξαίρεση υπήρχε στη συγκεκριμένη πτήση, υποστηρίζουν αυτόπτες μάρτυρες. Υψηλόβαθμο στέλεχος του δήμου Ξάνθης, επίσης σύνεδρος της Νέας Δημοκρατίας, ταξίδευε business class, κάτι που έγινε αντιληπτό και σχολιάστηκε αρνητικά. Ως γνωστόν στα κόμματα σχεδόν όλα τα ενεργά μέλη γνωρίζονται μεταξύ τους, έστω και… εξ’ όψεως. Το ακόμη πιο περίεργο είναι ότι όπως λένε στην Ξάνθη το συγκεκριμένο κομματικό ταξίδι καλύφθηκε οικονομικά από το ταμείο του Δήμου, μιλάμε για μερικές εκατοντάδες ευρώ. Διότι –λένε όσοι το σκαλίζουν- το να κατέβει κάποιος στην Αθήνα μια καθημερινή για δουλειά του δήμου μπορεί να δικαιολογηθεί, ακόμη κι αν δεν υπάρχει κάποια τέτοια δουλειά ή υποχρέωση. Αλλά να κατέβει κάποιος Πέμπτη ή Παρασκευή και να γυρίσει Κυριακή δεν… κολλάει. Άσε που έτσι κι αλλιώς η α΄ θέση στο αεροπλάνο «με τα λεφτά των άλλων» δεν δικαιολογείται. Με τίποτα… Άλλωστε εδώ και χρόνια στην Ελλάδα έχουμε καταλάβει πως ότι είναι νόμιμο δεν είναι και ηθικό. Επίσης, έχουμε συνειδητοποιήσει ότι στην πολιτική το ηθικό είναι ανώτερο από το νόμιμο.

Προβληματισμός

Το συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας, πέρα από την ομιλία Σαμαρά που συζητήθηκε, όπως και την απάντηση-καρφί Μητσοτάκη για το ιστορικό χαμηλό 18% της ΝΔ επί προεδρίας του πρώτου, προσφέρεται και για κάποια συμπεράσματα τοπικού χαρακτήρα. Αν δει κανείς τη λίστα των εκλογικών αποτελεσμάτων για την Πολιτική Επιτροπή της ΝΔ θα δει τους 24 Θεσσαλονικείς που εξελέγησαν αλλά και όσους εκ Θεσσαλονίκης απέτυχαν να εκλεγούν. Ένας από αυτούς, η πλέον διακριτή περίπτωση, είναι ο Κλεόβουλος Θεοτόκης, γνωστός από την πολυετή του θητεία στο διοικητικό συμβούλιο, στη διοικητική επιτροπή και σε άλλα όργανα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Η αποτυχία αυτή θα πρέπει να τον προβληματίσει σε ό,τι αφορά τις δεδηλωμένες φιλοδοξίες του να διεκδικήσει την προεδρία του ΕΕΘ αλλά θα πρέπει να προβληματίσει και το ίδιο το Επιμελητήριο. Να μην ξεχνάμε ότι το ΕΕΘ είναι το πολυπληθέστερο Επιμελητήριο της Θεσσαλονίκης αλλά φαίνεται ότι τον τελευταίο καιρό η δυνατότητα επιρροής του φθίνει, όπως δείχνει η μη εκλογή στους 150 της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ τόσο του κ. Θεοτόκη όσο και της κ. Μαρίας Καρατενίζη, επίσης εκλεγμένης στα όργανα του Επιμελητηρίου.

Η αναγέννηση της Β. Εύβοιας

Άνοιγμα στην αγορά της Θεσσαλονίκης πραγματοποιούν οι φορείς της Βόρειας Εύβοιας, που κάηκε τον περασμένο Αύγουστο σε απίστευτο βαθμό και τώρα προσπαθεί να αναγεννηθεί από τις στάχτες της στην κυριολεξία. Τις επόμενες ώρες θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ο δήμαρχος Ιστιαίας – Αιδηψού Γιάννης Κοντζιάς με τους συνεργάτες του για να πραγματοποιήσουν επαφές και να ενημερώσουν για τις εξελίξεις στην περιοχή τους την τοπική αγορά. Όπως λένε, τους τελευταίους εννέα μήνες έγινε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια από ολόκληρη την τοπική κοινωνία για να σταθεί η περιοχή στα πόδια της. Μόνο στον δήμο Ιστιαίας – Αιδηψού, τον πιο βόρειο της Εύβοιας, κάηκαν 135.000 στρέμματα δάσους και 65.000 στρέμματα καλλιεργειών, στη μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή των 201 ετών του νεοελληνικού κράτους. Κι όμως, οι άνθρωποι εκεί έβαλαν κάτω το κεφάλι, δούλεψαν, αξιοποίησαν στο έπακρο τις όποιες κρατικές ενισχύσεις και αποζημιώσεις και τώρα περιμένουν επισκέπτες. Μόνο στην Αιδηψό υπάρχουν πάνω από 100 ενεργά ξενοδοχεία και περισσότερα από 400 συγκροτήματα ενοικιαζόμενων δωματίων. Όπως λένε περιμένουν από τους επισκέπτες όχι μόνο για να κάνουν διακοπές και τουρισμό –μπάνιο στη θάλασσα, ωραίο φαγητό, βόλτες και τα σχετικά-, που έτσι κι αλλιώς θα κάνουν, αλλά και για να δουν πώς συντελείται η αναγέννηση ενός τόπου, η αποκατάσταση μιας καταστροφής βιβλικών διαστάσεων.

Τα αποκαλυπτήρια στο λιμάνι

Αύριο η ΟΛΘ ΑΕ, δηλαδή το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, θα κάνει τα αποκαλυπτήρια στους δημοσιογράφους και άλλους παράγοντες που σχετίζονται με τη λειτουργία του, των δύο νέων γερανογεφυρών, που κόστισαν γύρω στα 17 εκατ. ευρώ. Τα καινούργια μηχανήματα θα αντικαταστήσουν κάποια γερασμένα και θα βελτιώσουν τον χρόνο εξυπηρέτησης των πλοίων, δηλαδή τον χρόνο φορτοεκφόρτωσης των εμπορευματοκιβωτίων, κατά 50%. Η λειτουργία των δύο νέων συστημάτων τοποθετείται στις αρχές με τα μέσα Ιουλίου, όταν θα ολοκληρωθεί το στήσιμο, οι προσαρμογές και οι δοκιμές. Επειδή, πάντως, οι νέες γερανογέφυρες τοποθετήθηκαν στη θέση δύο παλαιότερων –προς το παρόν και μέχρι την επέκταση της 6ης προβλήτας ο χώρος είναι περιορισμένος- η εξυπηρέτηση των πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης καθυστερεί και γι’ αυτό το τελευταίο διάστημα έχουν πυκνώσει τα πλοία που περιμένουν αρόδο στον Θερμαϊκό.

Ο ΣΥΡΙΖΑ στην ΕΥΑΘ

Τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη, ο Σωκράτης Φάμελος, ο Γιώργος Αμανατίδης και ο Χρήστος Γιαννούλης επισκέφθηκαν χθες τα γραφεία της Εταιρείας Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης στην οδό Τσιμισκή. Συναντήθηκαν με τη διοίκηση της εταιρείας και συζήτησαν τα θέματα που υπάρχουν, κυρίως την ενεργειακή επιβάρυνση της λειτουργίας της από τις υψηλές τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος. Επίσης, συνάντησαν τους εκπροσώπους των εργαζομένων της εταιρείας. Αργότερα οι τρεις βουλευτές ακούστηκαν να συζητούν μεταξύ τους ότι καιρό είχαν να ακούσουν σε κάποιον χώρο καλά λόγια από όλους για όλους. Λίγο είναι κάτι τέτοιο στη σημερινή Ελλάδα;