Skip to main content

Η διαφήμιση μιας ανάπλασης, οι πληγές της αλλοτινής Ανθέων και οι προσφορές στην αγορά της Θεσσαλονίκης

Ο αποκλεισμός των στάσεων της Εγνατίας από αυτοκίνητα, ο ρατσισμός στην καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης και οι προσφορές στην αγορά που δεν συγκινούν τους καταναλωτές

Καλημέρα σας!

Η μετεκλογική περίοδος είναι δύσκολη, τουλάχιστον για δύο αρχηγούς κομμάτων. Τον νικητή Κυριάκο Μητσοτάκη, για τον οποίο ήρθε η ώρα να υλοποιήσει ως πρωθυπουργός φιλόδοξες δεσμεύσεις και μάλιστα χωρίς την παραμικρή περίοδο χάριτος, αφού μόλις ξεκίνησε η δεύτερη σερί τετραετία του και στην ουσία οι πολίτες νιώθουν ότι υπάρχει συνέχεια της διακυβέρνησης. Αλλά και σε ένα διεθνές οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον που κάθε ημέρα γίνεται όλο και πιο περίπλοκο. Και τον μεγάλο ηττημένο Αλέξη Τσίπρα, που έχοντας χάσει για πολλοστή φορά δυσκολεύεται να διαχειριστεί την κατάσταση, ανάμεσα σε αυτό που λογικά πρέπει να γίνει, δηλαδή να παραιτηθεί, ώστε να υπάρχει ελπίδα ανάκαμψης του ΣΥΡΙΖΑ, και σε αυτό που η ψυχούλα του θέλει να γίνει, να μην εγκαταλείψει την καρέκλα. Έτσι τις τελευταίες ημέρες παραμένει ανενεργός και εξαφανισμένος, καθώς είναι πιθανό να… διαλογίζεται. Προφανώς και για τους δύο ισχύει η παροιμία του σοφού λαού «Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται».     

Η διαφήμιση μιας ανάπλασης

Η ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ – Helexpo στο κέντρο της Θεσσαλονίκης μπορεί ακόμη να βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας ή μάλλον των προεργασιών, αλλά η προβολή του έργου στο… μέλλον και η διαφήμισή του συνεχίζονται ακατάπαυστα. Στις αρχές Ιουλίου, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΕΘ – Helexpo, οι μακέτες του έργου θα παρουσιαστούν στο Παγκόσμιο Συνέδριο Αρχιτεκτόνων που διοργανώνει η Διεθνής Ένωση Αρχιτεκτόνων (UIA) στην Κοπεγχάγη. Όπως σημειώνει η ΔΕΘ – Helexpo το έργο επελέγη ως ένα ιδιαίτερο case study, καθώς αποτελεί μια πρότυπη αστική ανάπλαση που συνδυάζει την περιβαλλοντική και κοινωνική αειφορία με την οικονομική ανάπτυξη, ενώ είναι ένα παράδειγμα του πώς οι δημόσιες, ιδιωτικές και δημοτικές συνεργασίες μπορούν να οδηγήσουν σε βιώσιμα, συμπεριληπτικά και ανθεκτικά οικοσυστήματα. Καλό ακούγεται. Αρκεί να προχωρήσει όσο το δυνατόν συντομότερα στην πράξη. Όχι τίποτε άλλο, αλλά στην Ελλάδα γενικώς και στη Θεσσαλονίκη ειδικότερα πολύς κόσμος ακούει μακέτες (μουσαμάδες κ.λπ.) και τρέχει χωρίς να… φτάνει.  

Στάση με… αυτοκίνητα

Άλλο ένα πρωινό που αρκετές στάσεις του ΟΑΣΘ σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης δεν φαίνονται καν. Σχεδόν κάθε μέρα, από νωρίς νωρίς, υπάρχουν αυτοκίνητα παρκαρισμένα μπροστά ακριβώς από στάσεις επί της Εγνατίας, στο ύψος των δύο πανεπιστημίων, του Αριστοτελείου και του Μακεδονίας. Πρόκειται για περιοχή που έχει σημαντικό πρόβλημα, επειδή εφάπτεται του κέντρου - κέντρου της Θεσσαλονίκης και πολλοί φτάνουν μέχρι εκεί οδηγώντας για να συνεχίσουν με τα πόδια ή κάποιο άλλο μέσο. Έτσι κι αλλιώς στην πόλη το κομμάτι του πάρκινγκ αποτελεί πολυπαραγοντική εξίσωση, ενώ η οδηγία του ΚΟΚ είναι πολύ αυστηρή για να τηρηθεί. Με το γράμμα του νόμου απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση οχήματος σε απόσταση μικρότερη των 12 μέτρων, αλλά στη Θεσσαλονίκη τού σήμερα δεν περιμένει κανείς τέτοιες τυπικότητες. Πώς γίνεται, όμως, να υπάρχουν οδηγοί που δεν σέβονται ούτε καν τα βασικά, δηλαδή να μην παρκάρουν εντός των ορίων της στάσης, ώστε οι επιβάτες να ανεβοκατεβαίνουν με στοιχειώδη ασφάλεια;

Image

Ο ρατσισμός της διπλανής πόρτας

Είναι γνωστό ότι ενίοτε οι γείτονες μπορούν να γίνουν από φίλοι έως τα πιο ενοχλητικά όντα στον κόσμο. Ιδίως όταν κάνουν εργασίες στο σπίτι τους. Και  ακόμα περισσότερο όταν δεν σέβονται τις ώρες κοινής ησυχίας. Το συγκεκριμένο περιστατικό συνέβη πριν από δύο ημέρες κάπου στη δυτική Θεσσαλονίκη και είναι αξιοσημείωτο, επειδή δεν είναι κάτι ξεχωριστό ούτε σπάνιο, αλλά μάλλον συνηθισμένο. Ήταν περί τις 5:30 το απόγευμα όταν ένας άνδρας αλβανικής καταγωγής ξεκίνησε για τρίτη σερί ημέρα να κάνει εξωτερικές εργασίες στο σπίτι του, προκαλώντας –όπως είναι φυσικό- ενοχλητικό θόρυβο. Κάποιοι γείτονες δεν άργησαν να βγουν στο μπαλκόνι ενοχλημένοι και να διαμαρτυρηθούν για την ηχορύπανση των τελευταίων ημερών. Ο ίδιος, αν και ζήτησε συγγνώμη για τις προηγούμενες μέρες που οι εργασίες του διήρκησαν αρκετές ώρες και πιθανόν να επεκτάθηκαν στη μεσημεριανή ώρα κοινής ησυχίας, ξεκαθάρισε ότι τη συγκεκριμένη ημέρα δεν έκανε κάτι λάθος. Οι τόνοι ανέβηκαν γρήγορα, με τη γειτόνισσα να απειλεί ότι θα καλέσει την αστυνομία και τον άνδρα να την προκαλεί να το κάνει. Και κάπου εδώ ακούστηκε η θανατερή ατάκα: «Εδώ δεν είναι Αλβανία». Φυσικά την είπε η… πριγκίπισσα της δυτικής όχθης. Το ότι ο συγκεκριμένος άνδρας ζει στην ίδια γειτονιά τα τελευταία 20 χρόνια είναι απλώς μια λεπτομέρεια της συνηθισμένης αυτής ιστορίας!

Οι άνευρες προσφορές της αγοράς 

Μπορεί οι προσφορές να αποτελούν κόκκινο πανί για τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης και αυτό γιατί πολλές επιχειρήσεις, δεδομένου πως δεν έχουν υποχρέωση να ενημερώσουν τον οικείο τους Σύλλογο, διαθέτουν επιλεγμένα προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές, σχεδόν καθ´ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αλλά φέτος ούτε τα αντανακλαστικά των καταναλωτών της Θεσσαλονίκης φαίνεται να ενεργοποιούνται. Λίγο η ζέστη, πολύ περισσότερο η ακρίβεια, που βάζει μαχαίρι σε οποιαδήποτε αγορά δεν αφορά είδη πρώτης ανάγκης, και οι ημέρες των προσφορών της αγοράς κυλούν στην Τσιμισκή και τους άλλους εμπορικούς δρόμους υποτονικά. Όσο για το εσωτερικό των καταστημάτων παραμένει σχεδόν… άδειο και τα ταμεία δεν κάνουν σεφτέ. Ουδείς πιστεύει πως οι καταναλωτές περιμένουν τις εκπτώσεις, που ξεκινούν στις 10 Ιουλίου, για να πετύχουν χαμηλότερες τιμές. Ως γνωστόν τα ποσοστά των προσφορών και τα προϊόντα που πωλούνται κατά τη διάρκεια της περιόδου των προσφορών είναι τα ίδια με αυτά των εκπτώσεων. Άλλοι είναι οι λόγοι: οι υποχρεώσεις που τρέχουν, η ακρίβεια που καλπάζει και προπάντων η αγωνία για το πώς θα βγει ο μήνας. Τώρα -δικαιούται να σκεφτεί κάποιος- όλες αυτές οι έγνοιες δεν υπάρχουν πάντα για τους περισσότερους ανάμεσά μας; Υπάρχει αυτή τη φορά κάτι το ιδιαίτερο; Ίσως -λέμε ίσως- να βαρύνει η αβεβαιότητα για τον χειμώνα που έρχεται και για τους επόμενους. Ίσως πάλι να ευθύνεται εν μέρει η αφθονία των προηγούμενων -ή έστω των προ-προηγούμενων- χρόνων, που έχει δημιουργήσει απόθεμα σε ντουλάπες και παπουτσοθήκες. Οι έμποροι, από την πλευρά τους, είναι… καταδικασμένοι να ελπίζουν. Ως γνωστόν η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία…

Οι… πληγές της οδού Ανθέων

Σοβαρές φθορές έχει υποστεί το οδόστρωμα στην κεντρική οδό Γ. Παπανδρέου, την πρώην Ανθέων, που πολλοί Θεσσαλονικείς εξακολουθούν να την αποκαλούν με το παλιό της όνομα. Από το ύψος της οδού Σοφούλη και μέχρι την Κυδωνίων έχουν δημιουργηθεί μεγάλες λακκούβες και μικρότερα βαθουλώματα στην άσφαλτο με αποτέλεσμα αυτοκίνητα, λεωφορεία, φορτηγά και δίκυκλα να τραντάζονται στο πέρασμά τους από το σημείο. Οι οδηγοί στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τις λακκούβες για να προστατέψουν τα αυτοκίνητα και τον εαυτό τους κάνουν ελιγμούς και ελαττώνουν σημαντικά ταχύτητα, με αποτέλεσμα να υπάρχει η αίσθηση μιας διαρκούς… εκκρεμότητας στον δρόμο. Ας σημειωθεί, μάλιστα, ότι η οδός Γ. Παπανδρέου είναι μια σημαντική κεντρική αρτηρία, που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καλαμαριά, το αεροδρόμιο “Μακεδονία”, τους ανατολικούς δήμους. Περνά μπροστά από την ξακουστή συνοικία Ουζιέλ και το κτήριο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Γι’ αυτό τη χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση χιλιάδες οδηγοί, οι οποίοι μόνο ευτυχείς δεν μπορούν να είναι με την κατάσταση που επικρατεί.

Image