Skip to main content

Μεγάλη παρέμβαση στην περιοχή του Ιπποκρατείου – Νησίδα στην Κωνσταντινουπόλεως

Αναλυτικά το σχέδιο παρέμβασης στην περιοχή του Ιπποκρατείου, ένα έργο 1,9 εκατ. ευρώ. Δημιουργείται διαχωριστική νησίδα στην Κωνσταντινουπόλεως

Μια μεγάλη παρέμβαση στην περιοχή του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου, σχεδιάζει ο δήμος Θεσσαλονίκης, με στόχο την κυκλοφοριακή, λειτουργική και αισθητική αποκατάσταση και αναβάθμισή της.

Στο έργο προϋπολογισμού 1,9 εκατ. ευρώ περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η κατασκευή διαχωριστικής νησίδας στην οδό Κωνσταντινουπόλεως, η διευθέτηση της στάθμευσης οχημάτων καθώς η δημιουργία χώρων πρασίνου κατά μήκος της περίφραξης του νοσοκομείου που θα λειτουργούν ως φράχτης ηχοπροστασίας. Το έργο προβλέπει επίσης παρεμβάσεις για την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής και ιδίως του τμήματος της οδού Σόλωνος.

Η μελέτη του έργου, με διάρκεια εκτέλεσης τους 18 μήνες, έχει πραγματοποιηθεί από τη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον Δημήτρη Μήτρου, τεχνικό σύμβουλο του δημάρχου Θεσσαλονίκης πρόκειται για μια μεγάλη παρέμβαση η οποία περιλαμβάνεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου για το 2021 και αναμένεται να χρηματοδοτηθεί μέσω του ΕΣΠΑ.

Η περιοχή παρέμβασης

Η περιοχή του Ιπποκρατείου βρίσκεται στα όρια της Δ’ και Ε’ Δημοτικής Κοινότητας. Η παρέμβαση που σχεδιάζεται να γίνει από τη δημοτική αρχή, περιλαμβάνει την οδό Κωνσταντινουπόλεως από την οδό Κρίτωνος έως την οδό Κλεάνθους, τις οδούς Βαρόνου Χιρς και Μιαούλη από την οδό Κωνσταντινουπόλεως έως την οδό Γαριβάλδη, την οδό Κλεάνθους από την οδό Κωνσταντινουπόλεως έως την οδό Σόλωνος, την οδό Σταματοπούλου καθώς και το αδιάνοικτο τμήμα της οδού Σόλωνος στην συμβολή με την οδό Κωνσταντινουπόλεως.

Στόχος του έργου είναι να αυξηθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας με τη μείωση της ταχύτητας των οχημάτων, να υπάρξει αναδιάταξη των
στάσεων της αστικής συγκοινωνίας και της πιάτσας ταξί ώστε να προκύψουν ευδιάκριτες διαδρομές για την διευκόλυνση των επισκεπτών και εργαζόμενων του νοσοκομείου αλλά και των κατοίκων και επισκεπτών της περιοχής. Ο δήμος επιδιώκει μέσω της παρέμβασης να ανακτήσει κατειλημμένους χώρους από την παράνομη στάθμευση με την διευθέτηση της στάθμευσης (αυτοκινήτων, δικύκλων) ενώ θα προβλεφθούν και θέσεις φορτοεκφόρτωσης και γενικών θέσεων στάθμευσης για ΑμεΑ. Μέσω της παρέμβασης σχεδιάζεται τέλος η ανάπλαση των κοινόχρηστων χώρων πρασίνου και καθιστικών χώρων καθώς και η μείωση των επιπέδων θορύβου με την δημιουργία εκτενών χώρων πρασίνου κατά μήκος της περίφραξης του νοσοκομείου που λειτουργούν ως φράχτης ηχοπροστασίας.

Οι παρεμβάσεις στην οδό Κωνσταντινουπόλεως – Δημιουργείται διαχωριστική νησίδα κυκλοφορίας

Διαχωριστική νησίδα με δύο αμφίδρομες λωρίδες κυκλοφορίας οχημάτων εκατέρωθεν προβλέπει η μελέτη για την οδό Κωνσταντινουπόλεως. Παράλληλα, διαμορφώνεται καταφύγιο πεζών στη στάθμη του οδοστρώματος ίσου πλάτους με την διάβαση (5,00μ), ενώ δενδροστοιχίες θα φυτευτούν εκατέρωθεν του καταφυγίου στη στάθμη του κρασπέδου.

Σύμφωνα με τη μελέτη καταργούνται οι βοηθητικοί οδοί (service road) εκατέρωθεν της εισόδου του νοσοκομείου και ενοποιείται ο δημόσιος χώρος από την περίφραξη του νοσηλευτικού ιδρύματος μέχρι την λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων επί της Κωνσταντινουπόλεως.

Η αφύλακτη διάβαση θα μεταφερθεί από ένα ακατάλληλο σημείο επί της οδού Κωνσταντινουπόλεως στην είσοδο του νοσοκομείου και θα τοποθετηθεί νέος φωτεινός σηματοδότης. Επίσης, προβλέπεται μετατόπιση των στάσεων αστικής συγκοινωνίας στο τμήμα της Κωνσταντινουπόλεως μεταξύ της εισόδου του νοσοκομείου και της οδού Κλεάνθους και τοποθέτησή τους αντικριστά, δημιουργία πιάτσας ταξί, 10 θέσεων, στο τμήμα της Κωνσταντινουπόλεως μεταξύ της εισόδου του νοσοκομείου και της οδού Κρίτωνος, με φορά προς το κέντρο καθώς και δημιουργία δύο θέσεων στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ από την πλευρά του νοσοκομείου, μεταξύ της εισόδου του και της πιάτσας ταξί.

Σύμφωνα με τη μελέτη επίσης δημιουργούνται θέσεις φορτοεκφόρτωσης από την πλευρά των οικοδομών για την εξυπηρέτηση των καταστημάτων, ενώ καταργείται η στάθμευση αυτοκινήτων σε αυτό το τμήμα της οδού και ταυτόχρονη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης δικύκλων.

Θα διαμορφωθούν μεγάλοι χώροι πρασίνου κατά μήκος της περίφραξης του νοσοκομείου. Τμήματα των κρασπέδων που οριοθετούν αυτούς τους χώρους θα διαμορφωθούν ως επιμήκη καθιστικά. Τέλος, προβλέπεται η δημιουργία μεγάλου πλάτους πλακόστρωτων επιφανειών κατά μήκος της Κωνσταντινουπόλεως από την πλευρά του νοσοκομείου για την ασφαλή κίνηση των πεζών, η κατασκευή ράμπας για την εξυπηρέτηση του Ι. Ν. Αγίου Παντελεήμονος που βρίσκεται εντός του χώρου του νοσοκομείου.

Οι παρεμβάσεις στην οδό Σόλωνος

Δύο μεγάλοι κοινόχρηστοι χώροι προβλέπεται να δημιουργηθούν στην οδό Σόλωνος. Ο πρώτος με την μορφή τριγωνικής ρυθμιστικής νησίδας στην συμβολή της οδού Σόλωνος με την οδό Κωνσταντινουπόλεως μέχρι την οδό Μιαούλη και ο δεύτερος μεταξύ των μη απαλλοτριωμένων ιδιοκτησιών επί της οδού Μιαούλη και της οδού Κλεάνθους. Σε αυτούς τους χώρους, σύμφωνα με το σχεδιασμό, διαμορφώνονται παρτέρια για την ενίσχυση του πρασίνου και τοποθετούνται καθιστικά μόνο στην τριγωνική νησίδα.

Οδός Βαρώνου Χιρς και οδός Μιαούλη (από την οδό Κωνσταντινουπόλεως έως την οδό Γαριβάλδη) – οδός Κλεάνθους (από την οδό Κωνσταντινουπόλεως έως την οδό Σόλωνος)

Η μελέτη προβλέπει μονοδρόμηση της οδού Βαρώνου Χιρς με φορά προς την οδό Κωνσταντινουπόλεως και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων προκειμένου να εξασφαλιστεί η ελεύθερη ζώνη κίνησης των πεζών. Δημιουργείται υπερυψωμένη διάβαση στην συμβολή των οδών Βαρώνου Χιρς και Δεληγιάννη λόγω της έλλειψης δυνατότητας διαμόρφωσης ράμπας ΑμεΑ.

Επίσης σχεδιάζεται η δημιουργία λωρίδων κυκλοφορίας οχημάτων πλάτους 3,10μ για την οδό Βαρώνου Χιρς, 3,20μ για την οδό Μιαούλη και 6,50μ για την οδό Κλεάνθους (λόγω αμφίδρομης κίνησης των οχημάτων).

Η οδός Σταματοπούλου

Σε οδό ήπιας κυκλοφορίας πρόκειται να μετατραπεί η οδός Σταματοπούλου, λόγω του μικρού πλάτους της. Έτσι σχεδιάζεται δημιουργία λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων πλάτους 3,00μ. και υπερύψωση της λωρίδας κυκλοφορίας των οχημάτων στη στάθμη του πεζοδρομίου και επίστρωση της με τσιμεντοκυβόλιθους ως μέτρο ήπιας κυκλοφορίας για την μείωση της ταχύτητας των οχημάτων. Τέλος, θα τοποθετηθούν μεταλλικά εμπόδια παράλληλα με τα κράσπεδα των πεζοδρομίων για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης.