Skip to main content

Η «Πρώτη Εικόνα» στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Με την έκθεση «Πρώτη Εικόνα» γιορτάζει το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης τα 30ά του γενέθλια, αλλά και το μισό αιώνα ζωής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Με την έκθεση «Πρώτη Εικόνα» γιορτάζει το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης τα 30ά του γενέθλια, αλλά και το μισό αιώνα ζωής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Η έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το 50ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Centre Regional d΄Art Contemporain Languedoc-Roussillon. Τα εγκαίνια θα γίνουν σήμερα, Σάββατο, και θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2010.

Η έκθεση συγκεντρώνει έργα 12 γυναικών και 12 ανδρών καλλιτεχνών και επικεντρώνεται παράλληλα σε μερικές ιστορικές παρουσίες με στόχο την καλύτερη ανάγνωση της σημερινής καλλιτεχνικής γραφής και δημιουργίας, βασιζόμενη στη διαφοροποίηση των σχέσεων συνέχειας και ασυνέχειας, αφήγησης και μνήμης, αντικειμένου και προβολής, τρισδιάστατου και δισδιάστατου χώρου, προσωπικού και ιστορικού χρόνου.

Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί σε επιμέλεια του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΜΜΣΤ Ντένη Ζαχαρόπουλου. Μια δεύτερη ενότητα, που συντονίζουν η Μανουέλα Ανιμπάλι και ο Ντένης Ζαχαροπουλος συγκεντρώνει προτάσεις από διεθνώς διακεκριμένους επιμελητές που θα παρουσιαστούν από τις 11 Δεκεμβρίου έως τις 31 Ιανουαρίου 2010 σε τέσσερα μουσεία της Θεσσαλονίκης (Αρχαιολογικό Μουσείο, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης) και σε ιστορικούς εκθεσιακούς χώρους της πόλης (Γενί Τζαμί, Αλατζά Ιμαρέτ) επ΄ ευκαιρία των 30 χρόνων του Μουσείου.

Οι εκθέσεις αυτές συγκεντρώνουν έργα σημαντικών ξένων καλλιτεχνών με στόχο να διευρύνουν, να διαφοροποιούν και να συμπληρώνουν την πολυδιάστατη και πολλαπλή σημασία και άποψη της έννοιας της Πρώτης Εικόνας, ξαναδιαβάζοντάς τη μέσα από άλλες, διαφορετικές κοινωνίες, ευαισθησίες κι εκφράσεις, τιμώντας παράλληλα τον πολλαπλό ρόλο του μουσείου, τη σχέση του με το συνεχή και ασυνεχή λόγο και τις εναλλαγές των ρόλων και της φύσης τους, που ενσαρκώνει κάθε φορά όταν υπηρετεί το σκοπό του.