Skip to main content

Υπάρχει επόμενη μέρα για την Εγνατία Οδό μετά την παραχώρηση;

Η προθεσμία υποβολής προσφορών για την Εγνατία Οδό λήγει στις 21 Φεβρουαρίου 2020, σύμφωνα με το επικαιροποιημένο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ.

Το ερώτημα αν υπάρχει επόμενη ημέρα για την Εγνατία Οδό μετά την παραχώρηση απασχολεί διοίκηση και εργαζόμενους στην Εγνατία Οδό Α.Ε. καθώς η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τη μακροχρόνια παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου πλησιάζει.

Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ οι ενδιαφερόμενοι έχουν πλέον περιθώριο έως τις 21 Φεβρουαρίου του 2020 για να καταθέσουν τις προσφορές τους. Υπενθυμίζεται ότι τo Ταμείο είχε προκρίνει επτά επενδυτικά σχήματα για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας και των τριών κάθετων αξόνων. Κύκλοι του Ταμείου αλλά και της εταιρείας εκτιμούν ότι προσφορές θα κατατεθούν από πέντε τελικά ομίλους. Επίσης, κανείς δεν είναι σε θέση αυτή τη στιγμή να πει με βεβαιότητα ότι δεν θα δοθεί και νέα παράταση, καθώς η προθεσμία υποβολής προσφορών έχει μετατεθεί επανειλημμένα, λόγω πληθώρας εκκρεμοτήτων, πολλές από τις οποίες εξακολουθούν να υφίστανται. Εκκρεμότητες οι οποίες αφορούν την ολοκλήρωση της κατασκευής του συνόλου των 38 μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, τη νέα τιμολογιακή πολιτική χρέωσης των διοδίων, την αδειοδότηση των σηράγγων, την έκδοση νέων περιβαλλοντικών όρων, την ολοκλήρωση απαλλοτριώσεων κ.ο.κ.

Αυτή τη στιγμή στην Εγνατία Οδό Α.Ε. έχουν απομείνει περί τους 130 εργαζόμενους εκ των οποίων οι 80 είναι μηχανικοί. Στο ερώτημα εάν η εταιρεία θα έχει μέλλον μετά την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου ο διευθύνων σύμβουλος Κώστας Κουτσούκος απαντά κατηγορηματικά “ναι”. “Η Εγνατία Οδός Α.Ε. έχει σωρεύσει όλα αυτά τα χρόνια σημαντική πείρα όσον αφορά το μάνατζμεντ στη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία μεγάλων αυτοκινητόδρομων καθώς και στη λειτουγία διοδίων”, αναφέρει ο κ. Κουτσούκος. Εξηγεί ότι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας μπορεί να αναλάβει την ευθύνη αντίστοιχων μεγάλων έργων σε χώρες των Βαλκανίων και παράλληλα, να αναλάβει για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου τον έλεγχο και την επίβλεψη της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας καθώς και των συμβάσεων παραχώρησης και των υπολοίπων αυτοκινητοδρόμων.

Εκτός αυτών, όπως σημειώνει ο διευθύνον σύμβουλος της εταιρείας, η Εγνατία Οδός Α.Ε. έχει να επιτελέσει και μια σειρά έργων, ορισμένα εκ των οποίων αφορούν τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν:

- το έργο της διασύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, έργο το οποίο πρόκειται να δημοπρατηθεί τον Γενάρη.

- η κατασκευή του λεγόμενου “ορφανού χιλιομέτρου”, στο δρόμο Θεσσαλονίκης – Νέας Ποτίδαιας το οποίο πρόκειται να δημοπρατηθεί τις προσεχείς εβδομάδες και να ολοκληρωθεί σε περίπου ενάμιση χρόνο.

- η κατασκευή ενός υπολειπόμενου τμήματος του δρόμου Θέρμης – Γαλάτιστας, το οποίο παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια. Είναι προϋπολογισμού περίπου 30 εκατ. ευρώ και πρόκειται να δημοπρατηθεί κι αυτό μέσα στις προσεχείς εβδομάδες με χρόνο παράδοσης το 2023.

- η υλοποίηση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στον Θερμαϊκό, έργο στο οποίο έχει εμπλοκή και η Εγνατία Οδός Α.Ε. όσον αφορά την κατασκευή των στάσεων.