Skip to main content

Καραμανλής: Εικονική πραγματικότητα τα περί παράδοσης μετρό το 2020

Ως μια λύση που τεχνικά είναι αμφίβολο αν θα μπορέσει να γίνει χαρακτήρισε αυτήν την κατασκευής του σταθμού με παραμονή των αρχαιοτήτων.

Τους λόγους που η κυβέρνηση της ΝΔ επανέφερε το σχέδιο της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης  εξήγησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Όπως είπε μιλώντας σήμερα στον ραδιοφωνικό σταθμό των Παραπολιτικών «μέχρι στιγμής έχουν δαπανηθεί γύρω στα 800 εκατ ευρώ και το μετρό δεν έχει τελειώσει».

«Το πρόβλημα με το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι το εξής, ότι από τη μια οι εργασίες προχωρήσανε με ταχύτητα σε όλα τα σημεία πλην του σταθμού Βενιζέλου. Στο σταθμό Βενιζέλου προκρίθηκε μια λύση η οποία τεχνικά είναι αμφίβολο αν θα μπορέσει να γίνει. Προκρίθηκε το 2015 όταν άλλαξε η κυβέρνηση και στην ουσία άλλαξε την υπουργική απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης που έλεγε το προφανές, αυτό που γίνεται παντού, απόσπαση των αρχαίων και επανατοποθέτηση όπως άλλωστε θα γίνει και στο σταθμό της Αγίας Σοφίας, όπως έχει γίνει και στην Αθήνα όπως έχουν γίνει και σε άλλες χώρες. Η λύση του προκατόχου μου υπουργού και της προηγούμενης διοίκησης στο Αττικό Μετρό ήταν μια λύση η οποία έγινε στο γόνατο, δεν υπήρχαν μελέτες συγκεκριμένες.

Στο ΚΑΣ πήγαν μελέτες οι οποίες ήταν ανυπόγραφες, αυτό δείχνει την προχειρότητα με την οποία αντιμετώπισαν το όλο ζήτημα και το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι έχουμε καθυστέρηση στο μετρό Βενιζέλου εδώ και τεσσερισήμισι χρόνια. Δηλαδή στον κεντρικό σταθμό της Θεσσαλονίκης δεν εχει γίνει απολύτως τίποτα, έχει γίνει μόνο η σήραγγα από κάτω διότι τσακωνόμαστε πως θα διαφυλάξουμε τα αρχαία. Το ζήτημα πολιτικοποιήθηκε, πρέπει να το απολιτικοποιήσουμε, αυτό είπε και η καινούργια διοίκηση του μετρό, και πρέπει να βγουν οι πολιτικοί από αυτή την αντιπαράθεση διότι η απόφαση του κ. Τασούλα δικαιώθηκε και από το ΣτΕ και παρόλα αυτά αγνοήσανε όλες τις αποφάσεις και στην ουσία παγώσανε το έργο.»

Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται αντιμέτωπο με την πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από τη βεβαιότητα ότι το έργο δεν θα παραδοθεί το 2020, όπως έλεγαν στον ΣΥΡΙΖΑ.

«Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μετρό με μουσαμάδες, ο πρωθυπουργός θα εγκαινιάσει κανονικό έργο και κανονικό μετρό. Εμείς δεν παρουσιάζουμε μια εικονική πραγματικότητα, παρουσιάζουμε τα πράγματα ως έχουνε, λέμε ότι θέλουμε και επιδιώκουμε και αυτό θα πετύχουμε στις αρχές του 2023 να λειτουργήσει το μετρό ενιαίο» κατέληξε.

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι εκτός από ανεπάρκεια και προχειρότητα υπάρχουν ευθύνες που θα πρέπει να αναζητηθούν, απάντησε: «Δεν θέλω να ποινικοποιήσω την πολιτική ζωή αλλά όπου βρούμε ότι υπάρχουν τέτοια ζητήματα θα τα πάμε κατευθείαν στη Δικαιοσύνη αλλά αυτή τη στιγμή δεν έχω κανένα στοιχείο για να πω ότι αυτό έγινε για άλλους λόγους. Αυτό έγινε γιατί ένα τέτοιο ζήτημα πολιτικοποιήθηκε, μπροστάρης σε αυτή την ιστορία ήταν ο κ. Μπουτάρης. Σήμερα όλοι οι φορείς της πόλης τόσο ο δήμαρχος όσο και ο Περιφερειάρχης και το ΤΕΕ έχουν συμφωνήσει με τη λύση που προκρίνουμε και λέμε κάτι πολύ απλό, ας αφήσουμε τους ειδικούς να τελειώσουνε το έργο και ας βγάλουμε το μετρό από την πολιτική αντιπαράθεση.»