Skip to main content

Κάτω των 1,25 δισ. λίτρα ο ρυθμός ανάπτυξης του εμφιαλωμένου νερού

Αρνητικά ενδέχεται να «κλείσει» ο ρυθμός ανάπτυξης του εμφιαλωμένου νερού.
Τον κατήφορο φαίνεται να πέρνει ο ρυθμός ανάπτυξης του εμφιαλωμένου νερού στην ελληνική αγορά το 2009, για πρώτη φορά την τελευταία εικοσιπενταετία υποχωρώντας κάτω από το μέγεθος των 1,25 δισ. λίτρων.

Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της βιομηχανίας εμφιαλωμένου νερού Χήτος ΑΒΕΕ, κ. Νικ. Χήτος, σχολιάζοντας τις εκτιμήσεις για το ρυθμό ανάπτυξης είπε ότι:   «Ποικίλλουν οι εκτιμήσεις, ωστόσο συγκλίνουν στο ότι η αγορά την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου κινήθηκε πτωτικά. Αλλοι εκτιμούν ότι η κάμψη ήταν μικρή, άλλοι πιστεύουν ότι ήταν σημαντική. Δεν υπάρχει αμφιβολία όμως ότι το 2009 είναι η χειρότερη χρονιά για τον κλάδο εδώ και πάρα πολλά χρόνια, καθώς η μειωμένη τουριστική κίνηση επέδρασε αρνητικά στην κατανάλωση».

Σύμφωνα με τον κ. Χήτο, η επιχείρηση παρά την οικονομική κρίση, κατάφερε να αυξήσει κατά 1,5% τον όγκο των πωλήσεών της χάρη στο άρτιο εμπορικό της δίκτυο αλλά και στην απόφασή της να διατηρήσει αμετάβλητες τιςτιμές των προϊόντων της, σε αντίθεση με ό,τι έκαναν οι περισσότερες απότις θυγατρικές πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στην εν λόγω αγορά. Συγκεκριμένα, δήλωσε ότι: «Η σταθερότητα των τιμών των πρώτων υλών, σε συνδυασμό με το χαμηλόκόστος που μάς εξασφαλίζει η συνεχής επενδυτική δραστηριότητα, μάςεπέτρεψαν να μην προχωρήσουμε σε ανατιμήσεις και να μπορέσουμε ναδιευρύνουμε τις πωλήσεις μας, ταυτόχρονα με την κερδοφορία μας».

Παρά ωστόσο την αύξηση που παρουσιάζει η εταιρία, στο σύνολο της καταγράφει πτώση καθώς όπως σημειώνει ο κ. Χήτας: «Είναι αλήθεια, ότι είχαμε συνηθίσει να τρέχουμε με ρυθμούς ανάπτυξης10%-15% ετησίως, αλλά προσγειωθήκαμε σε αύξηση περί το 1,5%, καθώς ηκρίση μάς φρέναρε και αναμένουμε ότι και το 2010 η κατανάλωση θακυμανθεί στα ίδια επίπεδα».

Η βιομηχανία Χήτος ΑΒΕΕ, εμφιαλώνει στα Ιωάννινα το νερό «Ζαγόρι» και τοποθετείται από τις εταιρείες μετρήσεων του τομέα στην κορυφή του κλάδου τα τελευταία χρόνια, όσον αφορά το μερίδιο αγοράς.