Skip to main content

Και σωστές και λάθος οι ιταλικές διαμαρτυρίες

Οι διαμαρτυρίες της ιταλικής κυβέρνησης προς την ΕΕ για τον προϋπολογισμό και η αύξηση των μεταναστών προς την Ευρώπη ξεχωρίζουν στον γερμανικό Τύπο.

Το κύριο σχόλιο της οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt αναφέρεται στις διαμαρτυρίες της ιταλικής κυβέρνησης απέναντι στους κανόνες της ΕΕ που αφορούν τον κρατικό  προϋπολογισμό και θεωρεί πως είναι ...και σωστές και λάθος. Η εφημερίδα γράφει: «Αυτό που μπορεί να προσκρούει στο ισχύον δίκαιο μπορεί να είναι οικονομικά και πολιτικά ορθό. Η αύξηση του δημόσιου χρέους είναι ένα νόμιμο μέσο για την χρηματοδότηση των κρατικών αναγκών και δεν είναι a priori ούτε κακό ούτε καλό. Και τουλάχιστον μια πρόσκαιρη υπερχρέωση δεν αντιβαίνει σε έναν στιβαρό προϋπολογισμό. Διότι εάν σταθεί δυνατόν μέσω των χρεών να ομαλοποιηθούν οικονομικές διακυμάνσεις, αυτό μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στην μακροπρόθεσμη οικονομική ανάπτυξη. Υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η πολιτική θα βρει τη δύναμη να μειώσει το χρέος».

Και η εφημερίδα καταλήγει: «Εάν η Ρώμη καταφέρει να υλοποιήσει ένα πακέτο ανάπτυξης, θα μπορούσε η ΕΕ να κλείσει τα μάτια μπροστά σε κανόνες που θεσπίστηκαν πριν από 30 χρόνια και βασίζονταν σε μια διαφορετική οικονομική πραγματικότητα».

Αύξηση των μεταναστών προς την Ευρώπη

«Ο αριθμός των παράτυπων μεταναστών, οι οποίοι επιχειρούν μέσω της Μεσογείου να περάσουν στην Ευρώπη βρίσκεται σε επίπεδα προ κρίσης» διαπιστώνει σε εκτενές δημοσίευμά της η εφημερίδα Die Welt. Ενώ το 2018, μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, έφτασαν στην Ευρώπη μέσω της Μεσογείου περίπου 100.000 μετανάστες, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν από το Διεθνή Οργανισμό για τη Μετανάστευση στην εφημερίδα, όλο το 2013 ο αριθμός των μεταναστών δεν ξεπέρασε τις 89.000. Διαφορετικά από ότι συνέβαινε πριν από την κρίση, η Ισπανία αναδεικνύεται στο σημαντικότερο πέρασμα. Ενώ το 2013 είχαν καταφθάσει στην Ευρώπη μέσω των ισπανικών ακτών μόνο 3.041 μετανάστες, φέτος έφθασαν 47.433, σχεδόν τόσοι όσοι έφθασαν στην Ιταλία, την Ελλάδα, τη Μάλτα και την Κύπρο μαζί».

Η εφημερίδα επικεντρώνεται στην κατανομή των προσφύγων θεωρώντας πως η Γερμανία δεν επιβαρύνεται λιγότερο σε σύγκριση με της χώρες του Νότου όπως συχνά αναφέρεται. Η Welt γράφει: «Παρόλο που εδώ και χρόνια είναι γνωστές οι δυσμενείς συνθήκες εις βάρος της Γερμανίας, πολλοί πολιτικοί αλλά και ΜΜΕ δημιουργούν την εντύπωση πως τα κράτη της Μεσογείου επιβαρύνονται περισσότερο από όλους, από τους αιτούντες άσυλο… Ο υπουργός Εξωτερικών Χάικο Μάας προειδοποιούσε πρόσφατα πως η Γερμανία δεν θα πρέπει να αφήσει μόνες τις χώρες υποδοχής, όπως είναι η Ιταλία και η Ισπανία, και ο Πρωθυπουργός του κρατιδίου της Έσσης Φόλκερ Μπουφιέ δήλωνε στο ZDF ‘αφήσαμε το πρόβλημα στην Ελλάδα και την Ιταλία. Δεν μπορούμε πλέον να το κάνουμε».

Και το δημοσίευμα διαπιστώνει: «Παραβλέπεται το γεγονός ότι οι χώρες της Μεσογείου αφήνουν παράτυπα την πλειονότητα των μεταναστών να συνεχίσει το ταξίδι της. Στην Ισπανία μέχρι το 2015 εξετάζονταν 3.000 αιτήσεις ασύλου και από τότε 12.000 ετησίως. Στην Ελλάδα κατά μέσο όρο τα τελευταία δέκα χρόνια εκδίδονταν 10.000 αποφάσεις που αφορούσαν τη χορήγηση ασύλου».

Η Aegean Airlines μια ελληνική αναλαμπή

«Η Aegean Airlines ένα φωτεινό ελληνικό παράδειγμα» επιγράφει στις οικονομικές της σελίδες το δημοσίευμα της η Frankfurter Allgemeine Zeitung για την ελληνική αεροπορική εταιρεία. «'Αναπτυχθήκαμε αργά και προσεκτικά' αναφέρει ο επικεφαλής της εταιρείας Δημήτρης Γερογιάννης περιγράφοντας το κλειδί της επιτυχίας της Aegean. H εταιρεία ξεκίνησε έχοντας 300.000 επιβάτες και αυτό το χρόνο αναμένεται να φθάσουν τα 15 εκατομμύρια. Στη Γερμανία η νεαρή Air Berlin δεν κατάφερε να επιβιώσει δίπλα στην παραδοσιακή Lufthansa. Στην Ελλάδα τα πράγματα ήταν αντίστροφα. Η Aegean είναι σήμερα η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας και η κάποτε κρατική Ολυμπιακή κατέληξε στα χέρια οικονομικών επενδυτών υπό τη σκέπη της Aegean. H εταιρεία, σύμφωνα με δικά της στοιχεία, διαθέτει ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως του 49%».

Μαρία Ρηγούτσου

Πηγή: Deutsche Welle