Skip to main content

Κλειστός για τέταρτη φορά σε έναν χρόνο ο Οδοντωτός στα Καλάβρυτα λόγω κατολισθήσεων

Το κλείσιμο του Οδοντωτού Διακοπτού – Καλαβρύτων αποτελεί μεγάλη απώλεια για την περιοχή καθώς αποτελεί ένα τουριστικό αξιοθέατο

Εκτός λειτουργίας παραμένει ο Οδοντωτός στα Καλάβρυτα, ενώ είναι η τέταρτη φορά που κλείνει μέσα σε έναν χρόνο, λόγω κατολισθήσεων.

Σύμφωνα με τον κ. Βασίλη Χριστόπουλο, αντιδήμαρχο Διακοφτού, είναι κλειστός εδώ και 12 ημέρες, ενώ σε ό,τι αφορά τον Βουραϊκό ποταμό, έχει καθαριστεί 2-3 φορές, ωστόσο, λόγω των ισχυρών βροχοπτώσεων, έχει συγκεντρώσει μεγάλο όγκο φερτών υλικών. Για το αν θα λειτουργήσει φέτος ο Οδοντωτός, είναι αρμόδιος ο ΟΣΕ, τόνισε ο κ. Χριστόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ, ωστόσο, σε μία τέτοια περίπτωση, και λόγω του έντονου ανάγλυφου της περιοχής και των βροχών, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.

Το κλείσιμο του Οδοντωτού Διακοπτού – Καλαβρύτων, αποτελεί μεγάλη απώλεια για την περιοχή, καθώς αποτελεί ένα τουριστικό αξιοθέατο. Το τρένο έχει τη δυνατότητα να «σκαρφαλώνει» ψηλά, στις μεγάλες κλίσεις του εδάφους, μέσα από περιοχές με ξεχωριστό ενδιαφέρον περιήγησης.

Με μία μοναδική διαδρομή περίπου μιας ώρας που ξεκινά από το Διακοπτό, ο Οδοντωτός διασχίζει το φαράγγι του Βουραϊκού, περνά από το χωριό Ζαχλωρού και καταλήγει στα Καλάβρυτα. Η διαδρομή 22 χιλιομέτρων που διανύει πραγματοποιείται με ταχύτητα που κυμαίνεται από 30 έως 40 χλμ/ώρα στην απλή γραμμή και από 6 έως 15 χλμ/ώρα στο οδοντωτό κομμάτι.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι οδοντωτό στα σημεία, όπου λόγω της μορφολογίας του εδάφους υπάρχουν μεγάλες κλίσεις.

Ο χαρακτηρισμός «οδοντωτός», όπως είναι προφανές, προέρχεται από τα «δόντια» που χρησιμοποιούν οι αμαξοστοιχίες του τύπου αυτού και τις βοηθούν να σκαρφαλώνουν στις μεγάλες κλίσεις.

Η αμαξοστοιχία είναι ειδικά κατασκευασμένη, ώστε η οδόντωση να προσαρμόζεται στα σημεία της γραμμής, όπου αυτό επιβάλλεται, τόσο στην άνοδο όσο και στην κάθοδο της διαδρομής.