Skip to main content

KONVA: Επενδύσεις στην παραγωγή τόνου, καινοτόμα προϊόντα και είσοδος σε νέες ξένες αγορές

Μιλά στη Voria.gr η γενική διευθύντρια της KONVA, Γιάννα Τζίκα - Άνοιγμα της βορειοελλαδικής Κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου σε Ελβετία, Τσεχία, Ομάν, Αμπού Ντάμπι και Ντουμπάι

Με επενδυτική έμφαση στην παραγωγή τόνου και στη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, με νέα καινοτόμα προϊόντα, αλλά και με σημαντικά εξαγωγικά ανοίγματα σε καινούργιες αγορές εντός και εκτός Ευρώπης πορεύεται το τελευταίο διάστημα η Κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου (KONVA), η γνωστή για τα brands TRATA και Flokos βιομηχανία παραγωγής και επεξεργασίας ιχθυηρών από το Κιλκίς.

Ειδικότερα, η KONVA σχεδιάζει για την επόμενη διετία μια νέα επένδυση προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ για μηχανολογικό εξοπλισμό που θα αφορά στην παραγωγή του τόνου, σχέδιο που θα διεκδικήσει την ένταξή του στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας και Θάλασσας (ΕΠΑΛΘ). Το δε καλοκαίρι ολοκλήρωσε έναν επενδυτικό κύκλο 2,5 εκατ. ευρώ, ο οποίος «έτρεξε» τα τελευταία 2,5 χρόνια, και αφορούσε περίπου κατά το ήμισυ μία νέα παραγωγική γραμμή τόνου με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και μία νέα παραγωγική γραμμή για φακελάκια τόνου. Το υπόλοιπο κομμάτι του επενδυτικού αυτού προγράμματος εστιάστηκε στην αλλαγή μηχανημάτων για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας, αλλά και σε παρεμβάσεις στις κτιριακές εγκαταστάσεις με τον ίδιο σκοπό.

Image

Οι συνεχείς επενδύσεις της KONVA στο παραγωγικό κομμάτι του τόνου αντανακλούν τη διεθνή τάση για αυτοματοποίηση της παραγωγής του εν λόγω προϊόντος -σε σχέση με την υπόλοιπη προϊοντική της γκάμα- αλλά και τη βούληση της εταιρείας να αναπτυχθεί περαιτέρω στο πεδίο αυτό. Σήμερα τα προϊόντα τόνου συνιστούν το 50% του τζίρου της KONVA. Τα δε μερίδιά της σε αυτά βαίνουν αυξανόμενα. Ειδικότερα, το μερίδιό της στον τόνο ανήλθε σε 22,5% φέτος έναντι 18,5% πέρυσι και στην τονοσαλάτα σε 26% έναντι 23,5% πέρυσι.  

Σήμερα η KONVA είναι leader σχεδόν σε όλες τις προϊοντικές της κατηγορίες, όπως ο γαύρος και η σαρδέλα, ενώ το καλαμάρι, το σκουμπρί και η ρέγγα της πρωταγωνιστούν στην αγορά. Μάλιστα, η εταιρεία απορροφά το 40% της ετήσιας αλιείας σε σαρδέλα και γαύρο στο Βόρειο Αιγαίο. Η παραγωγική δυναμικότητά της ανέρχεται σε 80 τόνους ψαριών ημερησίως και τα προϊόντα της είναι τριών κατηγοριών, κονσερβοποιημένα, κατεψυγμένα και ψυγείου.

Image

TRATA High Protein Meal: Η νέα σειρά καινοτόμων προϊόντων

Μέχρι το τέλος του έτους η εταιρεία θα παρουσιάσει μια νέα σειρά καινοτόμων προϊόντων, την TRATA High Protein Meal, με δύο κωδικούς, τον τόνο με φασόλια και σπανάκι και τον τόνο με φακές beluga και κολοκύθα. Η μεγάλη καινοτομία των εν λόγω προϊόντων που γεννήθηκε στο R&D τμήμα της, όπως εξηγεί στη Voria.gr η γενική διευθύντρια της KONVA, Γιάννα Τζίκα, έγκειται στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε πρωτεΐνη, που ανέρχεται σε 24 γραμμάρια επί των 140 γραμμαρίων του συνολικού βάρους.

Image

Στο επόμενο εξάμηνο θα βγει στην αγορά και ένα νέο προϊόν τόνου με διάφορα μανιτάρια και τρούφα, ενώ προσεχώς ο καινοτόμος καπνιστός τόνος της KONVA θα κυκλοφορήσει και σε συσκευασία 80 γραμμαρίων. «Λαμβάνουμε τα μηνύματα και αφουγκραζόμαστε τις τάσεις γύρω από την υγιεινή διατροφή» λέει η κ. Τζίκα.

Οι συνεχιζόμενες επενδύσεις, αλλά και το πρόσφατο rebranding της εταιρείας που έλαβε σημαντικές διεθνείς διακρίσεις -από τα ελληνικά Ermis Awards και ΕΒΓΕ και τα ευρωπαϊκά Red Dot Design Award μέχρι τα Art Directors Club στη Νέα Υόρκη και τα Dieline Awards στο Λος Άντζελες- άφησαν το θετικό αποτύπωμά τους στην αναπτυξιακή της πορεία.  

Image

Άνοιγμα σε Ελβετία, Τσεχία, Ομάν, Αμπού Ντάμπι και Ντουμπάι

Το 2023 όμως ήταν ιδιαίτερα δραστήριο και εξαγωγικά, αφού η KONVA έβαλε τις βάσεις για μια συνεργασία με τη μεγαλύτερη λιανεμπορική αλυσίδα της Ελβετίας, όπου θα κάνει την παρουσία της από τη νέα χρονιά. Παράλληλα, άνοιξε πρόσφατα την αγορά της Τσεχίας, ενώ έκανε ένα σημαντικό βήμα και στις αγορές του Ομάν, του Αμπού Ντάμπι και του Ντουμπάι μέσω της λιανεμπορικής αλυσίδας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Lulu Group. Επίσης, έχει επαφές και με τη βρετανική αγορά μετά και την πρόσφατη παρουσία της στη διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών IFE στο Λονδίνο. Οι εξαγωγές της ανέρχονται στο 14% επί του τζίρου της, ενώ στόχος είναι να αυξηθεί το ποσοστό αυτό στο 20% εντός της πενταετίας.  

Στο εννεάμηνο του 2023 ο τζίρος της εταιρείας ανήλθε σε 22,7 εκατ. ευρώ έναντι των 21,7 εκατ.ευρώ του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Το δε 2022 ο τζίρος της αυξήθηκε κατά 22% στα 37,5 εκατ. ευρώ, καταγράφηκε όμως μείωση της κερδοφορίας εξαιτίας του αυξημένου χρηματοοικονομικού κόστους, της αύξησης στο κόστος της ενέργειας και των πρώτων υλών, αλλά και εξαιτίας της μη έγκαιρης αύξησης των τιμών στο ράφι.