Skip to main content

Αλυσίδες από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη έρχονται Θεσσαλονίκη- Πιάνει Τσιμισκή η Sport Vision

Γιατί επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη λιανεμπορικές επιχειρήσεις από τη ΝΑ Ευρώπη – Την είσοδό της προγραμματίζει η multi brand σερβική αλυσίδα Sport Vision

Στον πλέον ελκυστικό επενδυτικό προορισμό, μεταξύ άλλων και λόγω της θέσης της, εξελίσσεται η Θεσσαλονίκη για λιανεμπορικές επιχειρήσεις της ανατολικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης που επιθυμούν να βάλουν πινέζα στη χώρα μας προκειμένου να διεισδύσουν στη δυτική Ευρώπη.

Με την εκπτωτική αλυσίδα ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ, καλλυντικών και ειδών διακόσμησης σπιτιού, Pepco που ανοίγει στα μέσα Νοεμβρίου δύο καταστήματα, ένα στην Πυλαία και ένα στη Σταυρούπολη, δίπλα στα Media Markt και στις δύο περιπτώσεις και προγραμματίζει μέχρι τα τέλη του έτους το άνοιγμα τρίτου καταστήματος, αυτή τη φορά, στο Mega Outlet, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, αλλά και την ομοεθνή της αλυσίδα ένδυσης Sinsay να δρομολογεί την είσοδο της στη Θεσσαλονίκη, οι πολωνικές εταιρείες φαίνεται πως έρχονται για να μείνουν διεκδικώντας το δικό τους καταναλωτικό μερίδιο.

Έρχεται η Sport Vision

Ωστόσο, δεν είναι οι πολωνικές, οι μοναδικές νέες ελεύσεις στην πόλη καθώς και η σερβική πολυεθνική Sport Vision δρομολογεί, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για επέκταση στην ελληνική αγορά, το άνοιγμα καταστήματος στην καρδιά της Θεσσαλονίκης και μάλιστα στην οδό Τσιμισκή, όπου σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες έχει ήδη προχωρήσει στη μίσθωση μεγάλου καταστήματος που πρόσφατα ξενοικιάστηκε.

Αξίζει να σημειωθεί πως όπως είχε γράψει η Voria.gr, η Sport Vision επρόκειτο να κάνει την είσοδό της στη Θεσσαλονίκη δύο χρόνια νωρίτερα, ωστόσο ο κορωνοϊός πάγωσε τα σχέδιά της.

Η πολυεθνικού εκτοπίσματος σερβική αλυσίδα αθλητικών ειδών εκπροσωπεί σήματα όπως: asics, converse, ellesse, lotto, Champion, Ipanema, Puma, Reebok,Salomon, Under Armour, Saucony, New Balance κ.α.

Σημειώνεται πως η Sport Vision δραστηριοποιείται εδώ και λίγο καιρό στη Θεσσαλονίκη με το έτερο σήμα της, το Buzz, στην Τσιμισκή 59.

Οι Βαλκάνιοι επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη

Τη διείσδυσή της στην Ελλάδα, προ τριετίας, είχε ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη η βουλγαρική Sport Depot που λειτουργεί κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Limani σε έναν χώρο 2.600 τ.μ. Σήμερα, διαθέτει στην Ελλάδα τέσσερα καταστήματα καθώς έχει επεκταθεί μέσω franchise σε Κατερίνη, Πάρο και Κω.

Τη χώρα μας έχει επιλέξει και η σερβική Lilly Drogerie, που δραστηριοποιείται μεταξύ των άλλων στον χώρο των παραφαρμακευτικών και των καλλυντικών ευρείας διανομής. Η αλυσίδα που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2021 από την Πειραιά αριθμεί μέσα σε ένα χρόνο ήδη επτά καταστήματα στην Αθήνα, ενώ προχωρά και σε περαιτέρω εξάπλωση.

Γιατί στη Θεσσαλονίκη

Σημαντική παράμετρος για την επιλογή της Ελλάδας και δη της Θεσσαλονίκης αποτελεί η θέση της, καθώς συχνά την επισκέπτονται Βαλκάνιοι, που ούτως ή άλλως επιλέγουν πολλά από τα προαναφερθέντα σήματα.

Ο δεύτερος λόγος, ο οποίος είναι εξίσου σημαντικός, έχει να κάνει με οικονομικά στοιχεία. Τα ενοίκια στη Θεσσαλονίκη είναι σαφώς χαμηλότερα σε σχέση με άλλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης κάτι που καθιστά το ρίσκο της επέκτασης περισσότερο διαχειρίσιμο. Αντίστοιχα και το μισθολογικό κόστος είναι χαμηλότερο.

Επισημαίνεται πως οι πολωνικές αλυσίδες που «εισβάλουν» στην ελληνική αγορά έχουν ισχυρή παρουσία στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να αποτελεί το εφαλτήριο προς τον νότο, ώστε να καλύψουν την περιοχή πριν επεκταθούν στην υπόλοιπη Δυτική Ευρώπη. Μετά το πάγωμα, λόγω της ρωσοουκρανικής σύρραξης, των δραστηριοτήτων τους σε Ρωσία και – σε μικρότερο βαθμό – σε Ουκρανία, η επέκταση στην Δυτική Ευρώπη με…πολιορκητικό κριό την Ελλάδα, είναι σχεδόν μονόδρομος.