Skip to main content

Με το βλέμμα στο Ταμείο Ανάκαμψης η σύνδεση Νιγρίτας-Θεσσαλονίκης

Στόχος είναι να ολοκληρωθούν οι συμπληρωματικές μελέτες, ώστε εγκαίρως το έργο να αποκτήσει χρηματοδότηση, που μπορεί να προέλθει κι από το νέο ΕΣΠΑ.

Ένα από τα έργα, που θεωρούνται κομβικά για τον νομό Σερρών, τόσο σε επίπεδο οδικό, όσο και αναπτυξιακό, αναμένεται να αποκτήσει σύντομα χρηματοδότηση, κατά πάσα πιθανότητα από το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς λεπτομέρειες απομένουν για να χαρακτηριστεί ώριμο.

Πρόκειται για τον οδικό άξονα Νιγρίτα – Σοχός – Ασκός – Βαγιοχώρι (σύνδεση με Εγνατία Οδό), ένα δρόμο που θα συνδέσει τους νομούς Σερρών και Θεσσαλονίκης, από το αστικό κέντρο της Νιγρίτας, στα βόρεια του νομού Σερρών, δίνοντας σημαντική διέξοδο σε εξωστρεφείς επιχειρήσεις, με σημαντικό εξαγωγικό και μεταφορικό έργο, αλλά και στην πρωτογενή παραγωγή και τους κατοίκους μιας μεγάλης περιοχής, με αναξιοποίητες αναπτυξιακές δυνατότητες.

Οι συμπληρωματικές μελέτες είναι σε εξέλιξη από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» και οι εκκρεμότητες προκειμένου να χαρακτηριστεί το έργο ώριμο είναι ελάχιστες. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με πληροφορίες, εκκρεμεί μόνο το κτηματολόγιο (μελέτη κτηματογράφησης) κι από εκεί και στο εξής το έργο θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους.

Εφόσον αποδειχθεί η μελετητική ωριμότητα, τότε το Ταμείο Ανάκαμψης θεωρείται μια πρώτης τάξης ευκαιρία για να γίνει πραγματικότητα ο συγκεκριμένος οδικός άξονας.

Ο δρόμος θα παρακάμπτει τους οικισμούς της Νιγρίτας, του Σοχού και του Ασκού, ενώ επί αρκετά χρόνια οι δήμοι Βισαλτίας και Λαγκαδά έχουν ως προτεραιότητα το συγκεκριμένο έργο.

Είναι ένας άξονας 34 χιλιομέτρων, με διατομή 7,5 μέτρων και στο πλαίσιο της σύμβασης για τις συμπληρωματικές μελέτες, που χρηματοδότησε με απόφασή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εκπονούνται πλέον οι οριστικές μελέτες για να είναι το έργο έτοιμο να ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης της κατασκευής του. Ένα ζήτημα είναι οι απαλλοτριώσεις, που παγίως αποτελούν βραχνά για όλα τα οδικά έργα, όμως και στο υπουργείο θεωρούν ότι μπορούν να ξεπεράσουν τα όποια ζητήματα και να μην επηρεαστεί ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου εντός των στενών ορίων που προβλέπει το Ταμείο Ανάκαμψης.

Σε άλλη περίπτωση υπάρχει και η προοπτική ένταξής του στο νέο ΕΣΠΑ.