Skip to main content

Μένει (;) από… καύσιμα η σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σποράδων

Μειωμένη πληρότητα που φθάνει ή και ενίοτε ξεπερνά το 50% έχουν, όμως, εσχάτως και τα πλοία που εκτελούν τα δρομολόγια προς Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο και Πειραιά ή Ρόδο, σημειώνει ο κ. Βλ. Καραχαρίσης από
Ήταν στραβό το κλήμα, το έφαγε και ο γάιδαρος. Στη ρήση αυτή βρίσκει αντιστοίχιση η περιπέτεια της ανάπτυξης θαλάσσιας επικοινωνίας μεταξύ  Θεσσαλονίκης και Βόλου, μέσω Βορείων Σποράδων, αφού το Αλκυόνη, παρά τις δεσμεύσεις περί δρομολόγησής του από την 23η Ιουλίου, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη τα δρομολόγια.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Θεωρητικά το κενό που υφίσταται, συγκοινωνιακά, ανάμεσα στη Β. Ελλάδα και το δημοφιλές νησιωτικό σύμπλεγμα που συγκροτούν η Σκιάθος, η Σκόπελος και η Αλόννησος θα έπρεπε, ήδη, να είχε καλυφθεί από την προηγούμενη Παρασκευή 23 Ιουλίου. Αυτό, άλλωστε, είχε ανακοινώσει και η ΟΛΘ ΑΕ, επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ της Voria.gr. Παρόλα αυτά, λόγω ορισμένων διαδικαστικών λεπτομερειών που είχαν να κάνουν με την πιστοποίηση του πλοίου από τις λιμενικές αρχές, δεν κατέστη δυνατή η διεξαγωγή του πρώτου ταξιδιού, στη συγκεκριμένη ημερομηνία.

Μολονότι, μάλιστα, στο μεσοδιάστημα, έως χθες, τα προβλήματα αυτά λύθηκαν, και πάλι ο προγραμματισμένος απόπλους του πλοίου για αύριο, Παρασκευή 30 Ιουλίου, μέχρι και χθες το βράδυ δεν ήταν σίγουρο ότι θα πραγματοποιηθεί. «Υπάρχει το θέμα με τα καύσιμα. Αν δεν προλάβει το πλοίο να ανεφοδιαστεί, δεν θα μπορέσει να αποπλεύσει», σημείωνε στη Voria.gr -πριν την επίταξη των φορτηγών Δ.Χ και των βυτιοφόρων από την κυβέρνηση- ο κ. Βλ. Καραχαρίσης, του ναυτιλιακού πρακτορείου που έχει την αντιπροσώπευση των πλοίων της ΝΕΛ Lines στη Θεσσαλονίκη. Ο ίδιος, πάντως, άφηνε σοβαρές πιθανότητες να ξεπεραστούν τελικά τα προβλήματα και το δρομολόγιο να εκτελεστεί κανονικά, αφού το πλοίο είναι στο λιμάνι και περιμένει. Σε κάθε περίπτωση το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει σήμερα, καθώς θα φανεί και η στάση που θα κρατήσουν οι απεργοί στη νέα εξέλιξη. Θυμίζουμε ότι το «Αλκυόνη» θα εκτελεί τη γραμμή Θεσσαλονίκη, Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο και Βόλο δύο φορές την εβδομάδα, μεταφέροντας έως 1.100 επιβάτες και 1.150 αυτοκίνητα. Πρόθεση των ιδιοκτητών είναι η διατήρηση της γραμμής και τα επόμενα χρόνια, ώστε οι Βορειοελλαδίτες να έχουν τη δυνατότητα να αποδράσουν χωρίς ταλαιπωρία και με σχετικά μικρά έξοδα. Η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Σκιάθος υπολογίζεται σε 4 ώρες και 25 λεπτά. Χρειάζονται επίσης άλλα 45 λεπτά για τη μετάβαση στη Σκόπελο και από εκεί 25 λεπτά για την Αλόννησο. Στη συνέχεια απαιτείται μία ώρα και 45 λεπτά για Βόλο.

Όσον αφορά στο αν υπάρχει ικανοποιητική ζήτηση για το δρομολόγιο προς τις Σποράδες, ο κ. Καραχαρίσης υποστήριξε πως αρχικώς η ζήτηση ήταν μεγάλη, αλλά «καθυστερήσαμε πάρα πολύ να βάλουμε το πλοίο στη γραμμή, για λόγους που σχετιζόταν με την προηγούμενη σημαία του όσο και με την προετοιμασία του, ενώ μετά ακολούθησαν οι απεργίες και ο κόσμος άρχισε να αποθαρρύνεται». Ακόμη κι έτσι, όμως, όπως ανέφερε, το πλοίο σκοπεύει να κάνει το δρομολόγιο μέχρι και την 7η Σεπτεμβρίου, όπως αρχικώς είχε ανακοινωθεί.

Μειωμένη πληρότητα που φθάνει ή και ξεπερνά, ενίοτε, το 50% έχουν, όμως, εσχάτως και τα πλοία Λυσσός, Μυτιλήνη, Θεόφιλος, που κάνουν τα δρομολόγια προς Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο και Πειραιά, όπως επίσης το Διαγόρας, το οποίο αντί για Πειραιά καταλήγει στη Ρόδο. «Ο κόσμος έχει τρομοκρατηθεί με όσα γίνονται, ενώ σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει και η οικονομική κρίση», εκτιμά ο κ. Καραχαρίσης, διαβεβαιώνοντας ότι τα δρομολόγια θα συνεχιστούν κανονικά. Ο ίδιος εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό του για το ότι μια ακόμη χρονιά η Θεσσαλονίκη έμεινε αποκλεισμένη, δια θαλάσσης, από τις Κυκλάδες και την Κρήτη.