Skip to main content

Μερίδιο από τη διακίνηση κοντέινερ διεκδικεί το λιμάνι του Βόλου

Μέχρι το 2035 αναμένεται να διακινεί ετησίως 140.000 εμπορευματοκιβώτια από 16.000 σήμερα, σύμφωνα με τους μελετητές του master plan του Οργανισμού Λιμένος Βόλου.

Τρίτο διαμετακομιστικό κέντρο στην Ελλάδα μετά τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη αναμένεται να καταστεί σε ορίζοντα 25ετίας το λιμάνι του Βόλου, καθώς μέχρι το 2035 αναμένεται να διακινεί ετησίως 140.000 εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερ) από 16.000 σήμερα.

 

Η εκτίμηση αυτή διατυπώνεται από τους μελετητές που εκπονούν το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (master plan) του λιμένα Βόλου, το οποίο αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εκτέλεση σημαντικών επενδύσεων σε έργα και τη διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Όπως τόνισε στη διάρκεια της διαβούλευσης του Σχεδίου με τους τοπικούς φορείς ο εκπρόσωπος των μελετητών κ. Νίκος Μηλιώνης ο στόχος διακίνησης 140.000 εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Βόλου βασίζεται στη χρήση γενικών δεικτών που αποτυπώνουν τα φορτία, έτσι όπως τα προβλέπουν έγκυροι οργανισμοί που ασχολούνται με θέματα ναυσιπλοΐας. Προς την κατεύθυνση αυτή προτείνεται είτε η λειτουργία Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην προβλήτα ΙΙ του Οργανισμού Λιμένος Βόλου(ΟΛΒ) υπό τη διεύθυνση του ίδιου του Οργανισμού είτε η εγκατάσταση ξένου operator στο λιμάνι του Βόλου.


Σημαντική αύξηση προβλέπουν οι μελετητές τα επόμενα χρόνια και για τα κρουαζιερόπλοια, που «δένουν» στο λιμάνι του Βόλου. Σύμφωνα με τους μελετητές,  η κίνηση μπορεί να τριπλασιαστεί σε σχέση με το μάξιμουμ που ήταν το 2002, όταν στο λιμάνι του Βόλου κατέπλευσαν 72 κρουαζιερόπλοια, ενώ το 2008 κατέπλευσαν 48 κρουαζιερόπλοια. Για την αύξηση του ρόλου του λιμένα του Βόλου ως προορισμού κρουαζιέρας οι μελετητές κρίνουν απαραίτητη την υλοποίηση μιας σειράς υποδομών. Προτείνουν, συγκεκριμένα, ο επιβατικός σταθμός και ο χώρος προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων να βρίσκεται στην κεντρική προβλήτα και να υλοποιηθούν κάποια επιπρόσθετα έργα για την αύξηση του βυθίσματος, καθώς η διεθνής τάση είναι τα κρουαζιερόπλοια να αυξάνονται σε μέγεθος και σε βύθισμα.


Σε ότι αφορά στην επιβατική κίνηση από και προς τις Βόρειες Σποράδες, η πρόβλεψη των μελετητών είναι ότι από 435.000 επιβάτες που είναι σήμερα σε βάθος 25ετίας θα φτάσει τις 690.000 επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 70%.

 

Για τα χύδην φορτία, οι μελετητές προτείνουν η διακίνησή τους να παραμείνει στον προβλήτα Ι . Τα φορτία του σκραπ προτείνεται να μεταφερθούν στην προβλήτα ΙΙΙ. στην οποία προβλέπεται η επέκτασή της, καθώς προγραμματίζεται να γίνεται εκεί η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, προτείνεται στην έμπροσθεν χερσαία ζώνη να φιλοξενούνται τα τουριστικά σκάφη και κάποιες περιορισμένες ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες, ενώ  παραπλεύρως του κεντρικού προβλήτα προβλέπεται ζώνη αναψυχής και ερασιτεχνικής αλιείας. Η είσοδος του λιμανιού προβλέπεται να είναι από την Μπουρμπουλήθρα, ενώ η πύλη του Τελωνείου καταργείται.

 

Το τελικό master plan θα διαβιβαστεί προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων και στη Γενική Γραμματεία Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Οικονομίας, ώστε να εκπονηθούν οι επιμέρους μελέτες.