Skip to main content

Μια αποκρατικοποίηση με... πήχη ως προς το τίμημα

Θα τοποθετηθεί πήχης στο ύψος των 55 εκατ. ευρώ για την τιμή πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά - Ο στόχος και η σκέψη πίσω από την κίνηση.

Η πρώτη απόπειρα πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά ναυάγησε. Αυτό, λίγο ως πολύ, είναι γνωστό. Αυτό που δεν είναι όμως και το πληροφορείται η Voria.gr, έχει να κάνει με την ανακούφιση που αισθάνθηκαν σχεδόν όλοι όσοι εμπλέκονταν με την συγκεκριμένη κρίσιμη διαδικασία. Ο λόγος, σχεδόν, προφανής: Με την μια προσφορά που κατατέθηκε τότε να κυμαίνεται στα 15 εκατ και την άλλη στο 1 εκατ, ποιος θα έβαζε την υπογραφή του κάτω από μια τέτοια συμφωνία πώλησης; Ωστόσο, το ζητούμενο τώρα είναι τι γίνεται από εδώ και στο εξής. Θα προχωρήσει και πώς η εν λόγω πώληση;  

Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, που έρχονται σε γνώση μας, όντως, ετοιμάζεται ήδη η δεύτερη απόπειρα. Μόνο που αυτή τη φορά, θα υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά, σε σχέση με την πρώτη. Συγκεκριμένα, υπάρχει η σκέψη κατ' αρχήν να οριστεί πήχης ως προς το τίμημα εξαρχής. Που θα μπορούσε να τοποθετηθεί; Σύμφωνα με μια πρώτη εκτίμηση στα 55 εκατ ευρώ. Ο στόχος που γίνεται αυτή η σκέψη είναι για να αποφευχθούν τυχόν νέες «εικονικές» προσφορές, ύψους 1 εκατ ευρώ.  

Αυτή όμως δεν είναι η μοναδική μεγάλη κίνηση που δρομολογείται αυτόν τον καιρό. Κι αυτό γιατί υπάρχουν κι άλλες, εξίσου κρίσιμες. Για παράδειγμα, όπως πληροφορείται η Voria.gr, η ΔΕΠΑ Εμπορίου υποδέχτηκε προ ημερών τις πρώτες ποσότητες αερίου από το κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ. Για όσους γνωρίζουν τις κρίσιμες λεπτομέρειες και ταυτόχρονα τις ευαίσθητες επιχειρηματικές ισορροπίες, πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα. Το οποίο, μάλιστα, έγινε μέσω του αγωγού ΤΑΡ.  

Εδώ, τέλος, να αναφερθεί και κάτι ακόμα: Η ίδια εταιρία (ΔΕΠΑ Εμπορίου) έδωσε παραγγελία ναυπήγησης ειδικού πλοίου μεταφοράς αερίου. Θα το χρησιμοποιήσει στη «γραμμή» τροφοδοσίας των λιμανιών της ανατολικής Μεσογείου με LNG.