Skip to main content

Μια δήθεν… ομοφωνία, το κύρος του ΣΕΒΕ και η 16η Πύλη της κολάσεως στο λιμάνι Θεσσαλονίκης

Βυζάντιο θυμίζουν οι τελευταίες ημέρες στον Σύνδεσμο Εξαγωγέων - ΣΕΒΕ, ενώ στο λιμάνι προσπαθούν να «δραπετεύσουν» από την 16η Πύλη της… κολάσεως

Καλημέρα σας!

Μια ομοφωνία όχι και τόσο… ομόφωνη, που…

Τελικά δεν ήταν και τόσο… ομόφωνη η απόφαση των πρώην προέδρων του Συνδέσμου Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ να στηρίξουν για επόμενο πρόεδρο του Συνδέσμου τον Σίμο Διαμαντίδη. Και δεν είναι μόνο ο Κυριάκος Λουφάκης, ο οποίος το διέψευσε μιλώντας στη Voria.gr. Είναι κι άλλοι απ’ όσους παραβρέθηκαν, οι οποίοι έπεσαν από τα… σύννεφα όταν διάβασαν τις σχετικές πληροφορίες, που διοχετεύθηκαν στον Τύπο αρμοδίως. Τι συνέβη λοιπόν; Οι πρώην πρόεδροι μαζεύτηκαν γύρω από ένα τραπέζι, σε νεότευκτο ξενοδοχείο της οδού Καλαποθάκη, έχοντας κατά νου είτε ότι θα επικυρώσουν την επιλογή που είχαν κάνει στις αρχές της χρονιάς να στηρίξουν για επόμενο πρόεδρο τον Αθανάσιο Κουιμτζή, τον οποίο, άλλωστε, είχε προτείνει ο νυν πρόεδρος Γιώργος Κωνσταντόπουλος, είτε ότι θα γίνει ένας τελικός γύρος συναντήσεων με τους δύο υποψηφίους, ώστε να καταλήξουν. Όταν, λοιπόν, έφτασαν στο ραντεβού άκουσαν τον σημερινό πρόεδρο να τους λέει ότι σε μία τηλεφωνική επικοινωνία ο Κουιμτζής τον προσέβαλε ή κάτι τέτοιο. Ζήτησε, λοιπόν, από το άτυπο κονκλάβιο των πρώην να τον στηρίξει, έτσι γενικά κι αόριστα, κάτι που οι άλλοι πέντε έκαναν. Από εκείνη τη στιγμή, λοιπόν, και μετά, οι πληροφορίες για χρίσμα στον κ. Διαμαντίδη άρχισαν να κυκλοφορούν «ανά τας ρύμας και τας αγυιάς», δηλαδή «στα σοκάκια και στους δρόμους» της πόλης, μέχρι να φτάσουν στα δημοσιογραφικά γραφεία, κινητά, τάμπλετ κλπ. και να δημοσιοποιηθούν. Κατόπιν τούτου, ορισμένοι από τους πέντε εμφανίζονται απογοητευμένοι από το σκηνικό, αλλά ως θεσμικής νοοτροπίας άνθρωποι και παράγοντες δεν θέλουν να μιλήσουν δημόσια για να διαφυλάξουν την ενότητα και το κύρος του ΣΕΒΕ.

…διακυβεύει το κύρος και την ενότητα του ΣΕΒΕ

Ενότητα και κύρος του ΣΕΒΕ, που μόνο διασφαλισμένα δεν είναι, πλέον. Η μεν ενότητα θα δοκιμαστεί στις προσεχείς εκλογές του Ιουνίου εάν ένας από τους δύο υποψηφίους δεν κάνει πίσω. Διότι -σύμφωνα με το καταστατικό του Συνδέσμου- ένα ψηφοδέλτιο θα υπάρξει, σταυροί θα μπουν, ώστε να εκλεγεί διοικητικό συμβούλιο, από το οποίο θα προκύψει πρόεδρος, αλλά και… αντιπολίτευση. Όσο για το κύρος, αυτό έχει πληγεί έτσι κι αλλιώς τόσο από τις διεργασίες διαδοχής που βλέπουν το φως της δημοσιότητας όσο και από την εντονότατη και πολύπλευρη φημολογία για παρέμβαση εξωθεσμικών και κομματικών παραγόντων στο θέμα. Κάτι που κανείς δεν είναι σε θέση θα επιβεβαιώσει εάν όντως συμβαίνει ή απλώς κάποιοι το επικαλούνται. Και στις δύο περιπτώσεις, βέβαια, υπάρχει πρόβλημα. Στη μία εκτεθειμένοι είναι όσοι παρεμβαίνουν ως μη όφειλαν και σε όσοι εντός ΣΕΒΕ τούς ανέχονται. Στην άλλη περίπτωση απολογούμενοι -αν υπάρχουν- είναι όσοι μετέρχονται του μέσου της εμπλοκής τρίτου παράγοντα, χωρίς αυτός ο τρίτος να το γνωρίζει. Μπροστά σε αυτές τις… ίντριγκες που εξελίσσονται στη Θεσσαλονίκη του 2022 το παρεξηγημένο Βυζάντιο μοιάζει με νηπιαγωγείο.

Η 16η πύλη της… κολάσεως

Για πύλη της… κολάσεως έκανε λόγο χθες ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ Θάνος Λιάγκος μιλώντας για την Πύλη 16 του λιμανιού, όπου καταγράφονται συρροές φορτηγών, τα οποία φορτώνουν και ξεφορτώνουν κοντέινερς στο ΣΕΜΠΟ, αλλά και μεγάλες καθυστερήσεις. Ειδικά μετά από τα Σαββατοκύριακα ή τα τριήμερα η ταλαιπωρία είναι πολύωρη και –βέβαια- συμβαίνει κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Ο δειγματοληπτικός έλεγχος των γεμάτων κοντέινερς από τις τελωνειακές αρχές –τα άδεια θεωρούνται ευκολότερη υπόθεση- είναι η βασική αιτία των καθυστερήσεων και -ταυτόχρονα- πηγή εκνευρισμού και διαμαρτυριών απ’ όσους περιμένουν και περιμένουν και περιμένουν. Τώρα, λοιπόν, από την ΟΛΘ λένε ότι κάτι θα γίνει –προφανώς θα καθιερωθούν κάποιες νέες ρυθμίσεις και διαδικασίες- ώστε η κατάσταση να βελτιωθεί αισθητά, ακόμη και κατά 30%. Ας περιμένουμε, λοιπόν, τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες.

Επιτέλους, δουλεύουν το βράδυ

Είναι σαφές ότι η ταχύτητα υλοποίησης κάποιου δημόσιου έργου θα πρέπει να είναι βασικό κριτήριο προκειμένου να το αναθέσει ο φορέας και να το αναλάβει ο ανάδοχος. Όσο νωρίτερα δοθεί προς χρήση στην κοινωνία ένα έργο τόσο διευκολύνονται οι πολίτες και η καθημερινότητά τους. Σε αυτό το πλαίσιο το κατόρθωμα –διότι περί πραγματικού κατορθώματος πρόκειται- του αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Κ. Μακεδονίας Πάρι Μπίλλια να επιτύχει ολονύχτια εργασία για τη συντήρηση της Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης, που ξεκίνησε στις αρχές της εβδομάδας και θα διαρκέσει δύο μήνες, είναι αυτονόητα σημαντικό. Όπως έχει φανεί από τις πρώτες ημέρες όλοι οι εμπλεκόμενοι –από τους υπηρεσιακούς παράγοντες και τον εργολάβο μέχρι τους διερχόμενους οδηγούς- είναι ικανοποιημένοι. Αφενός διότι οι εργασίες εξελίσσονται ταχύτερα και απρόσκοπτα, άρα με οικονομικό όφελος, και αφετέρου επειδή αποφεύγεται η αναστάτωση στην κυκλοφορία τις πρωινές υπερφορτωμένες ώρες. Περιττό να τονίσουμε ότι στο εξωτερικό –όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην Τουρκία και άλλες βαλκανικές χώρες- το να δουλεύουν τα εργοτάξια των δημοσίων έργων επί 24ώρου βάσεως, όπου είναι δυνατόν κάτι τέτοιο, συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια. Στην Ελλάδα έπρεπε να πειστούν κάποιοι και πρωτίστως οι… υπηρεσιακοί παράγοντες, ώστε να αρχίζει να εφαρμόζεται αυτό το διεθνώς καθιερωμένο σύστημα. Κάλλιο αργά, παρά ποτέ, που λέει και ο σοφός λαός.