Skip to main content

ΜΙΛΤΟΣ: Η δεύτερη γενιά, νέα πνοή στη γλυκιά εταιρεία της Θεσσαλονίκης

Η δεύτερη γενιά των γνωστών ζαχαροπλαστείων, που έκλεισαν 43 χρόνια, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία τους και δημιουργεί το νέο τους πρόσωπο

Μεγάλωσαν ανάμεσα σε προφιτερόλ, πάστες και ροξάκια. Πασπάλισαν με άχνη κουραμπιέδες και έπλασαν κουλουράκια με τα παιδικά τους χέρια. Σήμερα σχεδιάζουν την επόμενη μέρα της γνωστής αλυσίδας ζαχαροπλαστείων «ΜΙΛΤΟΣ», που έκλεισε τα 43 της χρόνια και άνοιξε, με την δική τους συνδρομή, ένα νέο κεφάλαιο της ιστορίας της.

Τα μέλη της δεύτερης γενιάς της θεσσαλονικιώτικης επιχείρησης, που ιδρύθηκε το 1976, έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους και με παρακαταθήκη την εμπειρία του ιδρυτή Μίλτου Βαγγέλη και των αδερφών του Απόστολου και Νίκου, έχουν δώσει μιαν άλλη πνοή στα γνωστά ζαχαροπλαστεία. Η Νίκη Βαγγέλη, κόρη του Μίλτου, ο Αντώνης και η Κωνσταντίνα Βαγγέλη, παιδιά του Απόστολου και ο Αντώνης και ο Θανάσης Βαγγέλης, παιδιά του Νίκου, έχουν πάρει εδώ και λίγα χρόνια τη «σκυτάλη», προχωρώντας σε ριζικό rebranding της επιχείρησης, με παράλληλη διεύρυνση του αντικειμένου της, αλλά και σε εκ βάθρων ανακαίνιση των καταστημάτων της, ενώ δημιούργησαν και e-shop σε μια πρωτοποριακή κίνηση για τον κλάδο. Διατηρώντας την ποιότητα των προϊόντων της επιχείρησης, που έχει παραμείνει η ίδια στις τέσσερις και πλέον δεκαετίες της, εκσυγχρόνισαν την εικόνα της, αφουγκράστηκαν τις ανάγκες της εποχής και των πελατών, πρόσθεσαν καφέ, σνακς, σαλάτες και φαγητό στα καταστήματα, ενώ ενίσχυσαν και τον οικολογικό της χαρακτήρα.

Σήμερα η επιχείρηση, που δεν έκανε ούτε μία απόλυση μέσα στην κρίση, αντίθετα αναπτύχθηκε και προχώρησε σε προσλήψεις, απασχολεί 180 εργαζομένους και διαθέτει 10 καταστήματα. Μάλιστα, δεν αποκλείει την περαιτέρω επέκταση τόσο εντός των ορίων της πόλης όσο και εκτός, εφόσον υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες, ενώ «γλυκαίνει» με μικρές εξαγωγές και τα Βαλκάνια.



Η ισχύς εν τη ενώσει

Με ταξίδια σε ξένες χώρες και συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις για την καταγραφή των νέων τάσεων, αλλά και προς αναζήτηση νέων υλικών και σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, τα πέντε ξαδέρφια, εμπλουτίζουν την προϊόντική γκάμα της επιχείρησης, την οποία θέλουν να εξελίσσουν συνεχώς. Πάντως, αν και η εταιρεία μεγάλωσε σημαντικά τις τέσσερις αυτές δεκαετίες, παρέμεινε ουσιαστικά μια οικογένεια, κάτι που γίνεται αντιληπτό και από τους πελάτες. Μάλιστα, κάποιοι εξ αυτών είναι πιστοί στον ΜΙΛΤΟ από το πρώτο κατάστημα του 1976.

Η δεύτερη γενιά, γαλουχημένη μέσα στην εταιρεία, έχει περάσει από όλα τα στάδια της παραγωγής, τα τελευταία χρόνια όμως οι ρόλοι είναι διακριτοί. Έτσι, ο Αντώνης Βαγγέλης είναι ο γενικός διευθυντής, η αδερφή του Κωνσταντίνα είναι υπεύθυνη του καταστήματος της Δελφών, ο Αντώνης Βαγγέλης, ο μικρότερος, είναι ο διευθυντής παραγωγής, ενώ ο αδερφός του Θανάσης ο διευθυντής του catering, το οποίο μετρά ως δραστηριότητα της επιχείρησης 18 χρόνια. Η δε Νίκη Βαγγέλη είναι η διευθύντρια μάρκετινγκ, πωλήσεων και δικτύου.

Στο rembranding που ξεκίνησε με την αφορμή του εορτασμού των 40 ετών των ζαχαροπλαστείων, η δεύτερη γενιά δεν θέλησε να προτάξει κάποιο συγκεκριμένο γλυκό της επιχείρησης ως brand name, αλλά στόχος της ήταν να υπογραμμίσει το στοιχείο της διαχρονικής και σταθερής ποιότητας, που δεν περιορίζεται, όπως λέει στη Voria.gr, η Νίκη Βαγγέλη, μόνο στα υλικά, αλλά επεκτείνεται στον χειροποίητο τρόπο παρασκευής, στο υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και στο φιλικό προσωπικό. «Ο ΜΙΛΤΟΣ είναι πλέον για κάθε στιγμή της ημέρας, αυτό θέλαμε να βγάλουμε προς τα έξω με τις τελευταίες αλλαγές στην εταιρεία» εξηγεί.   



Από την οδό Δελφών

Το γλυκό ταξίδι του ΜΙΛΤΟΥ ξεκίνησε το 1976 στη Δελφών. Ο Μίλτος Βαγγέλης, έχοντας ξεκινήσει τη δουλειά στα 14 του χρόνια και με θητεία μιας δεκαετίας δίπλα στον Κώστα Αργυρόπουλο, των γνωστών τότε ζαχαροπλαστείων, έβαλε ένα μεγάλο στοίχημα μαζί με τα αδέρφια του, αποφασίζοντας να ταυτίσει τη ζωή του με τη ζαχαροπλαστική. Ήξερε άλλωστε πως η εναλλακτική του επιλογή ήταν η αγροτική ζωή στο χωριό του, τα Βασιλικά, μια επιλογή που δεν του ταίριαζε.

Αφού τελείωσε τη στρατιωτική του θητεία και έχοντας επιλέξει τον επαγγελματικό του δρόμο, συγκέντρωσε μεταχειρισμένα μηχανήματα στο υπόγειο ενός φίλου του και ετοιμάστηκε για το μεγάλο άλμα. Άνοιξε το πρώτο του μαγαζί στη Δελφών το 1976 και το δεύτερο στην Ανδριανουπόλεως το 1984. Μάλιστα, ο Μίλτος Βαγγέλης έβλεπε πιο μπροστά από την εποχή του και είχε από την πρώτη στιγμή μια ευρωπαϊκή ματιά στα πράγματα. Έτσι ταξίδευε συχνά στο εξωτερικό για να καταγράφει τις νέες τάσεις, ενώ ήταν από τους πρώτους ζαχαροπλάστες που έφεραν στην επιχείρησή του το HACCP  και το ISO. Οι εγκαταστάσεις των 5.000 τ.μ. που δημιούργησε στη συνέχεια στη Θέρμη, εκεί όπου χτυπά η παραγωγική «καρδιά» της εταιρείας και από όπου τροφοδοτούνται τα καταστήματά της και το catering, ήταν από την πρώτη στιγμή το μεγάλο του καμάρι.

Η συμβουλή που έδωσε ο Μίλτος Βαγγέλης στη δεύτερη γενιά ήταν να είναι… νοικοκύρηδες και να απλώνουν τα πόδια τους μέχρι εκεί που φτάνει το πάπλωμα. Άλλωστε, πήρε νωρίς αυτό το μάθημα, αφού στον σεισμό του 1978 το πρώτο του μαγαζί υπέστη ζημιές, ενώ εκείνος ήταν χρεωμένος, γι’ αυτό και στη συνέχεια το «νοικοκύρεμα» έγινε γι’ αυτόν επιχειρηματική φιλοσοφία. Σήμερα ο Μίλτος Βαγγέλης έχει τον ρόλο του «προπονητή» της ομάδας, έχει όμως εμπιστοσύνη στη δεύτερη γενιά και μεγάλη χαρά που συνεχίζει και μεγεθύνει το δημιούργημα της πρώτης. Μάλιστα και η τρίτη γενιά μεγαλώνει μέσα στην επιχείρηση, βάζοντας τις δικές της βάσεις για το μέλλον.

«Παραμείναμε ενωμένοι όλα αυτά τα χρόνια και αναπτυχθήκαμε ακόμα και μέσα στην κρίση. Πέρα από επιχείρηση, είμαστε μια αγαπημένη οικογένεια που δουλεύει για κάτι που αγαπά πολύ. Άλλωστε, αυτό έλεγε πάντα ο πατέρας μου. Με πολλή δουλειά και αγάπη γι’ αυτό που κάνεις, δεν μπορεί παρά να πας μπροστά» λέει η Νίκη Βαγγέλη στη Voria.gr