Skip to main content

Mystery Pot: Η δραμινή start up που δίνει την ευκαιρία στους καταναλωτές να σώσουν… γεύματα

Τη δική της προσπάθεια κατά της σπατάλης τροφίμων κάνει η εταιρεία, έχοντας αναπτύξει μια έξυπνη δωρεάν εφαρμογή, η οποία συνδέει τα καταστήματα εστίασης που έχουν πλεονάζον φαγητό στο τέλος της ημέρας με τους καταναλωτές

Την ευκαιρία να σώσουν… γεύματα δίνει στους καταναλωτές μια start up από τη Δράμα, που προσπαθεί να βάλει το δικό της λιθαράκι στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, ένα «αγκάθι» τόσο για τη χώρα μας όσο και διεθνώς. Η Mystery Pot έχει αναπτύξει μια δωρεάν εφαρμογή για κινητά που δίνει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να προμηθευτούν στο ένα τρίτο της τιμής φρέσκο φαγητό το οποίο ξεμένει στο τέλος της ημέρας στα καταστήματα εστίασης, και συνήθως πετιέται με ζημία για το περιβάλλον και τις επιχειρήσεις.

Ήδη η εφαρμογή Mystery Pot διαθέτει 120 εγγεγραμμένα καταστήματα στην Αθήνα, αλλά και μια μικρή παρουσία σε Φλώρινα, Μυτιλήνη και Κεφαλλονιά, ενώ ενδιαφέρεται να αναπτύξει το δίκτυό της και στη Θεσσαλονίκη, όπου για την ώρα έχει συνεργασία με ένα κατάστημα. Μάλιστα, κατά τη δοκιμαστική της περίοδο η εφαρμογή βρήκε μεγάλη ανταπόκριση στη Θεσσαλονίκη, πολύ μεγαλύτερη από ότι στην Αθήνα, οπότε η προοπτική ανάπτυξης είναι ενθαρρυντική.

Image

Πίσω από την ιδέα της Mystery Pot, που λανσαρίστηκε πριν από έναν χρόνο, βρίσκεται ο Κωνσταντίνος Σεϊνταρίδης, προγραμματιστής, με πτυχίο στα ηλεκτρονικά και υπολογιστικά συστήματα, μεταπτυχιακό στην τεχνητή νοημοσύνη στην Ιατρική, και εργασιακή εμπειρία στο CERN, ο οποίος, ευαίσθητος ο ίδιος απέναντι σε θέματα βιωσιμότητας και περιβάλλοντος, διαπίστωσε πόσο ψηλά είναι η χώρα μας στη σπατάλη τροφίμων και θέλησε να κάνει κάτι γι’ αυτό.

H Mystery Pot, αν και νεότευκτη, μετρά ήδη τις πρώτες της διακρίσεις. Έτσι, κατέκτησε πρόσφατα το GOLD Award στη κατηγορία Top Food Waste Management Initiative, στο πλαίσιο των FEA 2023.

Image

Πακέτα-έκπληξη σε τιμή… έκπληξη

Το Mystery Pot λειτουργεί ως εξής: ο καταναλωτής ανοίγει την εφαρμογή και αναζητά τα πακέτα-έκπληξη με φαγητό από καταστήματα στην περιοχή του, για τη σύνθεση των οποίων έχουν φροντίσει οι επιχειρήσεις εστίασης. Κάνει κράτηση του μυστικού του πακέτου από το κατάστημα που θα επιλέξει και πηγαίνει εκεί, μία ώρα πριν αυτό κλείσει, για να το παραλάβει. Για κάθε κατάστημα αναλογούν ένα με δύο mystery pot. Ο καταναλωτής δεν γνωρίζει το περιεχόμενο της σακούλας που παραλαμβάνει -συνήθως είναι ένα ολοκληρωμένο γεύμα- οπότε η όλη διαδικασία παίρνει και έναν χαρακτήρα παιχνιδιού.  

Image

Μέσω της εφαρμογής προκύπτουν οφέλη τόσο για το περιβάλλον όσο και για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές. Το περιβάλλον προστατεύεται από τους ρύπους που θα εκπέμπονταν από την απόρριψη των τροφίμων, οι επιχειρήσεις εξασφαλίζουν κέρδος από κάτι που θα πετούσαν, κερδίζουν νέους πελάτες και θετική προβολή, ενώ οι καταναλωτές απολαμβάνουν φαγητό… έκπληξη σε πολύ χαμηλή τιμή, ανακαλύπτοντας νέα καταστήματα, αλλά και προϊόντα, κάνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό τους χρέος. Μάλιστα, οι καταναλωτές που έχουν δοκιμάσει την εφαρμογή σημειώνουν πως, αν δεν έπαιρναν τα mystery pot, μπορεί να μην δοκίμαζαν ποτέ τα συγκεκριμένα προϊόντα που τους έτυχαν.

«Το feedback που λαμβάνουμε είναι πολύ θετικό. Μάλιστα, η εφαρμογή είναι ιδιαίτερα ελκυστική στους φοιτητές» λέει στη Voria o Κωνσταντίνος Σεϊνταρίδης, που ενδιαφέρεται να εφαρμόσει το concept της Mystery Pot και στα ξενοδοχεία.

Image

Όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της δραμινής start up, παγκοσμίως πάνω από το ένα τρίτο του παραγόμενου φαγητού σπαταλιέται σε ετήσια βάση. Εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπολογίζεται ότι το food waste φτάνει σε 88 εκατομμύρια τόνους τροφίμων. Περί τα 74kg φαγητού ανά άτομο καταλήγουν στα σκουπίδια ετησίως σε κάθε νοικοκυριό. Μάλιστα, όπως λένε χαρακτηριστικά, αν το «Food Waste» ήταν χώρα, η «Wasteland», θα ήταν η τρίτη μεγαλύτερη παραγωγός εκπομπής CO2 μετά την Κίνα και τις ΗΠΑ.