Skip to main content

ΟΑΣΘ: Ανεμβολίαστοι όλοι οι εργαζόμενοι που έχασαν τη ζωή τους λόγω covid

Αυτή τη στιγμή περίπου εξήντα εργαζόμενοι είναι εκτός υπηρεσίας είτε επειδή νοσούν από covid είτε βρίσκονται σε καραντίνα

Ένας ακόμη θάνατος από covid, ο ένατος κατά σειρά, στις τάξεις των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, αναδεικνύει με τον πλέον δραματικό τρόπο την ανάγκη για εμβολιασμό καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, όλοι όσοι έχασαν τη ζωή τους ήταν ανεμβολίαστοι. Οι περισσότερες απώλειες σημειώθηκαν ως τον περασμένο Απρίλιο όταν ήδη είχαν χάσει τη ζωή τους επτά εργαζόμενοι.

Ορισμένοι εξ αυτών ήταν πραγματικά άτυχοι καθώς δεν είχαν προλάβει να εμβολιαστούν. Όμως οι περισσότεροι, σύμφωνα με πληροφορίες, το ανέβαλαν είτε δεν εμβολιάζονταν για λόγους υγείας. Μετά τους απανωτούς θανάτους στο διάστημα Μαρτίου – Απριλίου ήταν πολλοί εκείνοι που έσπευσαν να εμβολιαστούν, κάτι που βοήθησε, όπως δείχνουν τα πράγματα, στον δραστικό περιορισμό των απωλειών καθώς έκτοτε, υπήρξαν μόνον δύο απώλειες. Ο τελευταίος εργαζόμενος ο οποίος έχασε τη ζωή του λόγω covid ήταν περίπου 60 ετών και δούλευε στο Αμαξοστάσιο του Οργανισμού.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Γιώργο Σκόδρα αυτή τη στιγμή περίπου εξήντα εργαζόμενοι είναι εκτός υπηρεσίας είτε επειδή νοσούν από covid είτε βρίσκονται σε καραντίνα επειδή ήρθαν σε επαφή με κρούσμα. "Η συντριπτική πλειονότητα όσων έχουν νοσήσει κόλλησαν από το οικογενειακό ή το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον τους. Μέσα στον Οργανισμό τα μέτρα τα οποία προβλέπονται στα υγειονομικά πρωτόκολλα τηρούνται από τους εργαζόμενους", αναφέρει ο κ. Σκόδρας. "Τις τελευταίες ημέρες αρκετοί συνάδελφοι κόλλησαν κορωνοϊό από τα παιδιά τους που πηγαίνουν στο σχολείο", αναφέρει ο απερχόμενος γραμματέας του σωματείου των εργαζομένων Κώστας Αγγελούδης.

Συμμορφώθηκαν λόγω προστίμων

Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα σχεδόν οι μισοί από τους εργαζόμενους οι οποίοι βρίσκονται σε καραντίνα είναι οδηγοί. Αυτό έχει επιπτώσεις στην υλοποίηση του προγράμματος των δρομολογίων καθώς περίπου σαράντα λεωφορεία παραμένουν στα αμαξοστάσια λόγω έλλειψης οδηγών. Για τον λόγο αυτόν χθες κυκλοφόρησαν στις γραμμές εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος περί τα 330 λεωφορεία.

Στο μεταξύ, παρατηρείται σχεδόν απόλυτη συμμόρφωση από τους ανεμβολίαστους εργαζόμενους σχετικά με την υποχρέωση υποβολής σε δύο rapid test την εβδομάδα. Υπενθυμίζεται ότι όταν θεσπίστηκε η υποχρεωτικότητα, τον περασμένο Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, 304 εργαζόμενοι δεν υποβάλλονταν στα υποχρεωτικά τεστ με αποτέλεσμα να τους επιβληθούν πρόστιμα τα οποία, σε κάποιες περιπτώσεις είχαν φτάσει σωρευτικά ως και στα 1.500 ευρώ. "Πλέον, απέμειναν δύο, τρεις οι οποίοι επιμένουν να μην κάνουν το τεστ και υφίστανται φυσικά όλες τις προβλεπόμενες συνέπειες, δηλαδή την επιβολή των προστίμων", αναφέρει ο κ. Σκόδρας.

Συγκροτείται ΔΣ στο σωματείο

Αύριο συνέρχεται για πρώτη φορά το νέο διοικητικό συμβούλιο του σωματείου των εργαζομένων το οποίο προέκυψε από τις εκλογές της 11ης και 12ης Ιανουαρίου προκειμένου να συγκροτηθεί σε Σώμα. Υπενθυμίζεται ότι καμία από τις πέντε παρατάξεις οι οποίες εκπροσωπούνται σε αυτό δεν διαθέτει απόλυτη πλειοψηφία γι' αυτό και τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν έντονες παρασκηνιακές διεργασίες για τη συγκρότηση πλειοψηφίας.

Στο νέο ΔΣ η "Ενότητα" διαθέτει 6 έδρες, από 3 έδρες έχουν η ΔΑΣ, ο "Δρομέας" και η ΟΔΕΟ και 2 έδρες η ΔΑΚΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες αγκάθι στις διαπραγματεύσεις για τη συγκρότηση πλειοψηφίας αποτελεί η υπογραφή της νέας επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης εργασίας η οποία έχει συμφωνηθεί με τον ΟΑΣΘ, από την προηγούμενη διοίκηση του σωματείου. Υπό αυτό το πρίσμα, συνδικαλιστικές πηγές θεωρούν ως πιθανότερη εκδοχή τη σύμπραξη της "Ενότητας" με τον "Δρομέα" η οποία εξασφαλίζει εννέα έδρες σε σύνολο 17. Σε αυτήν την περίπτωση η "Ενότητα" θα πάρει τη θέση του προέδρου, στην οποία θα συνεχίσει ο Γιάννης Δήμκας, αλλά και του γραμματέα, ενώ ο "Δρομέας" θα πάρει τη θέση του αντιπροέδρου. Η πρόταση της ΔΑΣ είναι να συγκροτηθεί αναλογικό, αντιπροσωπευτικό προεδρείο.