Skip to main content

ΟΑΣΘ: Ο Ζέρβας, ο στόχος των 400 λεωφορείων και τα αγκάθια με το ΚΤΕΛ

Τις τελευταίες ημέρες ο αριθμός των λεωφορείων τα οποία βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους αυξήθηκε κατά 100 σε περίπου 320 καθημερινά.

Με τη συμμετοχή του δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα συνέρχεται σήμερα το μεσημέρι το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ στη διάρκεια του οποίου θα υπάρξει μια πρώτη αποτίμηση της κατάστασης καθώς και όσων έχουν γίνει αυτόν τον τελευταίο μήνα υπό τη νέα διοίκηση.

Ο κ. Ζέρβας θα συμμετέχει ως τακτικό μέλος στο δ.σ. εκπροσωπώντας τον δήμο Θεσσαλονίκης, όπως είχε δεσμευτεί προεκλογικά, προκειμένου να σηματοδοτήσει το ενδιαφέρον το οποίο δίνει η νέα δημοτική αρχή στο μεγαλύτερο πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει σήμερα η πόλη, αυτό της αστικής συγκοινωνίας.

Στόχος 400 λεωφορεία ως τέλος 2019

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή του ΟΑΣΘ τις τελευταίες ημέρες ο αριθμός των λεωφορείων τα οποία βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους είναι σταθερά πάνω από 300, συνήθως γύρω στα 320. Κατά εκατό περισσότερα δηλαδή σε σχέση με αυτά τα οποία κυκλοφορούσαν πριν από έναν μήνα. Σύμφωνα με την ίδια πηγή η αύξηση αυτή του στόλου επιτεύχθηκε «επειδή έγιναν κάποιες αυτονόητες κινήσεις που βελτίωσαν την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα των συνεργείων συντήρησης». Τα περισσότερα από αυτά τα εκατό λεωφορεία είχαν μικρής έκτασης βλάβες γι’ αυτό και η επισκευή τους έγινε σε σύντομο χρονικό διάστημα. «Από δω και πέρα, όμως, οι επισκευές των υπολοίπων είναι δυσκολότερες καθώς οι βλάβες είναι σοβαρότερες και θα απαιτήσουν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα» αναφέρει η ίδια πηγή.

Ο στόχος που έχει τεθεί είναι ως το τέλος του μήνα να μπορούν να βγουν στους δρόμους περίπου 350 λεωφορεία και χωρίς, βεβαίως, να υπάρξουν πισωγυρίσματα. Από κει κι έπειτα, ο πλέον φιλόδοξος στόχος των 400 λεωφορείων προσδιορίζεται για αρκετά αργότερα, κοντά στο τέλος του 2019.

Μικρές βλάβες στην τηλεματική

Καλύτερα πηγαίνουν τα πράγματα ως προς την τηλεματική. Σύμφωνα με πληροφορίες οι βλάβες πριν από έναν μήνα ήταν κοντά στις 60 (σε λεωφορεία και στάσεις) ενώ αυτή τη στιγμή έχουν περιοριστεί περίπου στις 15 οι οποίες κι αυτές θα αποκατασταθούν μέσα στην προσεχή εβδομάδα. Στο ζήτημα αυτό, αναμένεται παράλληλα η εξέλιξη του διαγωνισμού για το νέο σύστημα τηλεματικής για το οποίο, στελέχη του ΟΑΣΘ εκφράζουν πολλές επιφυλάξεις ως προς την καταλληλότητά του, πέραν του πολύ υψηλού κόστους (39 εκατ. ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι στο διαγωνισμό αυτό τον οποίο τρέχει η Κοινωνία της Πληροφορίας έχει κατατεθεί μία και μοναδική προσφορά.

Αγκάθια στη συμφωνία με το ΚΤΕΛ

Ως προς το θέμα της εκχώρησης τού εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ προς το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης το οποίο προωθεί η κυβέρνηση, τις τελευταίες ημέρες οι συζητήσεις έχουν παγώσει. Σύμφωνα με πηγή η οποία παρακολουθεί την εξέλιξη της υπόθεσης «υπάρχουν κάποια γκρίζα σημεία τα οποία θα πρέπει να διευκρινιστούν ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα στο μέλλον». Σύμφωνα με την ίδια πηγή ένα από τα αγκάθια της επιδιωκόμενης συμφωνίας είναι ο τρόπος με τον οποίο θα καταβάλλει το δημόσιο προς το ΚΤΕΛ την αποζημίωση η οποία θα συμφωνηθεί για το έργο που θα του αναθέσει. Στη συμφωνία την οποία είχε υπογράψει η προηγούμενη κυβέρνηση με το ΚΤΕΛ για τις έξι γραμμές της υπαίθρου που παραχωρήθηκαν από την 1η Ιουνίου, το ΚΤΕΛ πληρώνεται μέσω του ΟΑΣΘ.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο τελευταίες δόσεις, ύψους περίπου 800.000 ευρώ δεν έχουν καταβληθεί καθώς ο ΟΑΣΘ διέθετε για τις δικές του ανάγκες όλα τα χρήματα της κρατικής χρηματοδότησης.

Για το λόγο αυτό το ΚΤΕΛ θέτει ως όρο τα χρήματα που αναλογούν στο έργο το οποίο θα αναλάβει να πληρώνονται απ’ ευθείας στο ίδιο, χωρίς τη διαμεσολάβηση του ΟΑΣΘ.

Σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, μετά την εξαγγελία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ περί εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ, το υπουργείο επεξεργάζεται το πλαίσιο της επιδιωκόμενης συμφωνίας και αμέσως μετά, πιθανότατα από την προσεχή εβδομάδα θα επανεκκινήσουν οι συζητήσεις με τη διοίκηση του ΚΤΕΛ