Skip to main content

ΟΑΣΘ: Ποιος θα υπογράψει την εκχώρηση των δρομολογίων στο ΚΤΕΛ;

Ποιος θα είναι εκείνος ο οποίος θα υπογράψει τη σύμβαση εκχώρησης των δρομολογίων από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ εκ μέρους του Δημοσίου;

Γράφει ο Σαλονικιός

Όπως αποκάλυψε προχθές η Voria.gr είναι θέμα ημερών η ολοκλήρωση των συζητήσεων ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για την εκχώρηση άλλων 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ, επιπλέον από τις έξι που του έχουν ήδη παραχωρηθεί από τον περασμένο Μάιο. Μάλιστα, χθεσινοβραδινές πληροφορίες έλεγαν ότι η συμφωνία έχει κλείσει και οι υπογραφές μπορεί να πέσουν ακόμη και εντός της ημέρας.

Σε αυτήν την περίπτωση γεννάται το ερώτημα ποιος θα είναι εκείνος ο οποίος θα την υπογράψει εκ μέρους του Δημοσίου. Θυμίζω ότι την προηγούμενη ανάλογη σύμβαση για τις έξι γραμμές την είχε υπογράψει τον Μάιο ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ (Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) Γιάννης Τσιωνάς και ως εκ τρίτου συμβαλλόμενος ο ΟΑΣΘ για λογαριασμό του οποίου είχαν υπογράψει ο τότε πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς και ο τότε διευθύνων σύμβουλος Σάββας Παναγιωτίδης.

Το ίδιο μοντέλο πρόκειται να εφαρμοστεί και τώρα, δηλαδή οι κύριοι συμβαλλόμενοι θα είναι ο ΟΣΕΘ και το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και εκ τρίτου συμβαλλόμενος ο ΟΑΣΘ. Με τη διαφορά όμως ότι τώρα, ο ΟΣΕΘ στερείται ουσιαστικά ηγεσίας, σε αντίθεση με τον ΟΑΣΘ ο οποίος διαθέτει νέο πρόεδρο, τον Γιώργο Σκόδρα και νέο διευθύνοντα σύμβουλο τον Γιώργο Σπανό.

Αντιθέτως, στον ΟΣΕΘ η μεν θέση του πρόεδρου χηρεύει από τον περασμένο Μάρτιο όταν ο Κώστας Αμπατζάς παραιτήθηκε προκειμένου να μεταπηδήσει στο πλευρό της τότε υφυπουργού Ελευθερίας Χατζηγεωργίου και έκτοτε δεν αντικαταστάθηκε. Στη δε θέση του διευθύνοντα συμβούλου παραμένει μεν ο Τσιωνάς ο οποίος ωστόσο, βρίσκεται με το ένα πόδι εκτός ΟΣΕΘ καθώς ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ και είχε διοριστεί από τον Χρήστο Σπίρτζη. Μάλιστα στις επικείμενες εκλογές στο Τεχνικό Επιμελητήριο κατέρχεται εκ νέου υποψήφιος με την παράταξη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Κατόπιν αυτών, είναι εύλογο το ερώτημα το οποίο θέτουν πολιτικοί κύκλοι «πώς είναι δυνατόν ένας άνθρωπος ο οποίος σε μερικές ημέρες θα απομακρυνθεί από τη θέση του να υπογράψει μια σύμβαση η οποία αφορά την ανάθεση έργου ύψους περίπου 18 εκατ. ετησίως;».

Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες, ο ίδιος δεν φαίνεται να έχει πρόβλημα και είναι πρόθυμος να βάλει την υπογραφή του. Όπως μάλιστα με ενημέρωσε πηγή μου, στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας βρέθηκε στην Αθήνα, στο υπουργείο Μεταφορών, όπου είχε συνάντηση με συνεργάτες του υπουργού Κώστα Καραμανλή. Σύμφωνα με την ίδια πηγή ο Τσιωνάς δεν θα έλεγε «όχι» σε ανανέωση της θητείας του, ασχέτως εάν στα πράγματα βρίσκεται τώρα η Νέα Δημοκρατία.

Πάντως, θυμίζω, ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου φέρεται να έχει πάρει τις αποφάσεις της για διορισμό νέου προέδρου, αλλά και νέου διευθύνοντος συμβούλου στον ΟΣΕΘ. Μάλιστα για τις δύο αυτές θέσεις έχουν ακουστεί τα ονόματα του Δημήτρη Γαλαμάτη και του Γιάννη Τόσκα αντιστοίχως. Κατά μία εκδοχή, δε, οι σχετικές ανακοινώσεις πρόκειται να γίνουν στις 22 του μήνα όταν θα έρθει στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προκειμένου να προεδρεύσει συσκέψεων για τα ζητήματα της πόλης.