Skip to main content

ΟΑΣΘ: Προς παράταση η σύμβαση του ΟΣΕΘ με τα ΚΤΕΛ με παραχώρηση επιπλέον γραμμών

Εξετάζεται η επέκταση της συμφωνίας μέχρι τέλος του 2023 με αύξηση του συγκοινωνιακού έργου, που αντιστοιχεί σε δύο με τρεις περιαστικές γραμμές

Την επέκταση της σύμβασης του ΟΣΕΘ με την κοινοπραξία των ΚΤΕΛ μέχρι το τέλος του 2023 και μάλιστα με αύξηση των γραμμών που θα αναλάβουν να εξυπηρετούν εξετάζουν οι συγκοινωνιακοί φορείς της πόλης σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Οι συζητήσεις, προκειμένου να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, αναμένεται να αρχίσουν από τον Σεπτέμβριο, έτσι ώστε να υπάρχει περιθώριο να κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, οπότε λήγει η ισχύουσα σύμβαση, αλλά και να οριστικοποιηθεί το μέλλον της λειτουργίας του ΟΑΣΘ, που τυπικά λήγει επίσης στο τέλος της φετινής χρονιάς.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η σκέψη είναι να παραταθούν για έναν χρόνο οι δύο ισχύουσες συμβάσεις με την κοινοπραξία των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης – Χαλκιδικής - Κιλκίς – Σερρών, που αφορούν στην εκτέλεση των δρομολογίων συνολικά 31 υπεραστικών γραμμών, με δυνατότητα αύξησης του συγκοινωνιακού έργου έως 25%. Τα κατά 25% περισσότερα οχηματοχιλιόμετρα αντιστοιχούν σε δύο με τρεις επιπλέον γραμμές του ΟΑΣΘ, οι οποίες επίσης θα εξεταστεί ποιες θα είναι. Επικρατέστερες θεωρούνται οι περιαστικές γραμμές που εξυπηρετούν το Φίλυρο και το νοσοκομείο Παπανικολάου. Υπό σκέψη είναι και η παραχώρηση και της γραμμής 72 της Μηχανιώνας, της μόνης υπεραστικής που εξακολουθεί να καλύπτει ο ΟΑΣΘ, περίπτωση όμως που παρουσιάζει προβλήματα, καθώς εξυπηρετείται με αρθρωτά λεωφορεία, τα οποία δεν διαθέτουν τα ΚΤΕΛ.

Όλα τα σενάρια είναι υπό μελέτη, καθώς πρέπει να διερευνηθούν πολλές παράμετροι, όπως με τι λεωφορεία θα καλυφθούν οι επιπλέον γραμμές και αν θα χρειαστεί νέο αμαξοστάσιο. Και σε κάθε περίπτωση οι όποιες αλλαγές προϋποθέτουν και παράταση λειτουργίας του ΟΑΣΘ έως το τέλος του 2023 με τροπολογία στη Βουλή, κάτι που θεωρείται αναμενόμενο, δεδομένου ότι συμπίπτει με την εκτιμώμενη έναρξη της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης.

Δεδομένο, πάντως, θεωρείται ότι ο ΟΑΣΘ δεν πρόκειται να εξυπηρετήσει στο μέλλον περιοχές εκτός του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, ενώ για την κάλυψη της περιαστικής συγκοινωνίας από την 1η Ιανουαρίου 2024 θα γίνει διαγωνισμός, κάτι που αποτελεί αίτημα και των ιδιοκτητών λεωφορείων, αλλά και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου. Άλλωστε, η λειτουργία του μετρό θα φέρει αναδιάρθρωση στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης, οι οποίες αυτή τη στιγμή ακόμα δεν έχουν οριστικοποιηθεί, καθώς αναμένονται τα στοιχεία από τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται σε εξέλιξη και διερευνά τις συνθήκες, τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά των μετακινήσεων των πολιτών στο πολεοδομικό συγκρότημα.