Skip to main content

Θεοφάνης: Τέλος του 2019 αρχίζει το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας

Στο 4ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους θα υπάρχει ανάδοχος για την επέκτασή της - Πότε υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί - Πρόταση για αυξημένο μέρισμα

Στο τέλος του 2019 προσδιορίζει χρονικά την εκκίνηση του έργου επέκτασης της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης η διοίκηση της κοινοπραξίας ΟΛΘ ΑΕ.

Αυτό γνωστοποίησαν σήμερα σε παρουσίαση των οικονομικών μεγεθών σε αναλυτές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, και στελέχη της εταιρείας.

Ο κ. Θεοφάνης εξέφρασε την πεποίθησή του ότι στο 4ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους θα υπάρχει ανάδοχος για την επέκταση της συγκεκριμένης προβλήτας, η οποία υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος 2022 με αρχές 2023. Για αυτές τις επενδύσεις υπάρχει επαρκής ρευστότητα, η οποία στο τέλος 2018 ήταν 91 εκατ. ευρώ, ωστόσο η διοίκηση του λιμένα δεν αποκλείει μέρος των επενδύσεων αυτών να γίνει μέσω τραπεζικού δανεισμού.

Ο κ. Θεοφάνης εκτίμησε, ακόμη, πως το κράτος μέχρι τότε θα έχει τελειώσει τα σιδηροδρομικά έργα, ώστε το τρένο να εξυπηρετεί επαρκώς τις μεταφορικές ανάγκες του λιμανιού.

Υπενθυμίζεται ότι η 6η προβλήτα αποτελεί μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που ανέλαβε να κάνει ο ιδιώτης, ύψους 180 εκατ. ευρώ.

Όπως επισημάνθηκε, η επένδυση αυτή θα αυξήσει θεαματικά τη δυναμικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Γνωστοποιήθηκε, ακόμη, ότι η πρόταση για μέρισμα για τη χρήση του 2018 ανέρχεται σε 0,57 ευρώ ανά μετοχή, έναντι 0,45 πέρυσι, για τη χρήση του 2017. «Η πολιτική μας είναι να μένουν ικανοποιημένοι οι μέτοχοι, αλλά να υπάρχουν χρήματα και για τις επενδύσεις», τόνισε ο κ. Θεοφάνης.

Σε ό,τι αφορά τα αναπτυξιακά πλάνα για την προσέλκυση φορτίων, αυτά κινούνται σε δύο κατευθύνσεις:

- Πρώτον, στην προσέλκυση τακτικών γραμμών όταν ολοκληρωθεί η 6η προβλήτα, και άρα θα δίδεται η δυνατότητα σε μεγάλα πλοία να πιάνουν λιμάνι

- Δεύτερον, στην αύξηση της εμβέλειάς του λιμανιού και των φορτίων του, σε πρώτη φάση στις βαλκανικές χώρες και σε δεύτερη στις χώρες της κεντρικής Ευρώπης

Επισημάνθηκε ακόμη ότι η ΟΛΘ Α.Ε. πέτυχε πέρυσι ρεκόρ πενταετίας στη διακίνηση containers μέσω του λιμένος της Θεσσαλονίκης, αφού διακινήθηκαν 424.500 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων), έναντι 401.947 TEUs το 2017 και 349.990 το 2014.

Λεπτομέρειες για τις επόμενες κινήσεις η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ πρόκειται να ανακοινώσει σε συνέντευξη στις 19 Ιουνίου αλλά και στην τακτική Γενική Συνέλευση, που είναι προγραμματισμένη στις 26 Ιουνίου.