Τρίτη 21 Μαΐου 2019
x

ΠΑΠΠΑΣ: ΓΙΝΟΤΑΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΜΕΤΟΧΩΝ ΤΟΥ ΟΑΣΘ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΑΓΟΡΑ

«Γύριζαν στην πόλη και έλεγαν πάρτε μετοχή, είναι μία καλή ιστορία για προίκα και μόνιμο εισόδημα», είπε ο πρόεδρος του Οργανισμού.

Για λαθραία διακίνηση μετοχών του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη με τις ευλογίες πολιτικών παραγόντων έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real ο κ. Παππάς είπε χαρακτηριστικά πως «υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα σε σχέση με τις μετοχές. Υπήρχε ένα τεράστιο πρόβλημα διακίνησης μετοχών στη μαύρη αγορά, όπου τα συμβόλαια έγραφαν 300, 400 ευρώ και η συναλλαγή ήταν της τάξεως των 100.000 ευρώ. Αυτά θέλουν ψάξιμο. Εμείς, αυτό που πρέπει να κάνουμε ως διοίκηση εκκαθάρισης είναι να αποτυπώσουμε ό,τι μπορούμε και ό,τι βρούμε και στο τέλος να παρέμβουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους. Εγώ δεν μπορώ να κάνω ανακρίσεις. Από το 1990 μέχρι σήμερα, το δημόσιο έχει βάλει σε αυτόν τον οργανισμό δύο δισεκατομμύρια και 54 εκατομμύρια, χωρίς να γίνεται αναγωγή των ποσών σε τιμές του 2016. Αντιλαμβάνεστε ότι τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ,  «εκτός από το φαινόμενο της κακοδιαχείρισης και της κακοδιοίκησης, το κορυφαίο πρόβλημα είναι η πολιτική κάλυψη. Το πώς έγινε η διακίνηση των μετοχών. Υπήρχε μία διαδικασία που καθιερώθηκε από τον ιδρυτικό Νόμο και που έλεγε ότι μόνο αυτοκινητιστές μπορούν να έχουν μετοχές. Μετά από 34 χρόνια, το 1991 βγαίνει Νόμος ο οποίος ερμηνεύει το Νόμο του 1957. Ο Νομοθέτης του 1957 εννοούσε αυτό το πράγμα, να καλύψει τη λαθραία διακίνηση μετοχών σε όλο αυτό το διάστημα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ τονίζοντας ότι «έπαιρναν μετοχές άνθρωποι, οι οποίοι κατά Νόμο δεν είχαν δικαίωμα. Υπήρχαν καταστήματα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης που πουλούσαν μετοχές ΟΑΣΘ. Γύριζαν στην πόλη και έλεγαν πάρτε μετοχή, είναι μία καλή ιστορία για προίκα και μόνιμο εισόδημα. Οι άρτιες μετοχές είναι 424, οι μέτοχοι είναι 1840. Το επιχειρηματικό κέρδος θεωρείται έξοδο, ο μηχανισμός λειτουργούσε χωρίς την έννοια του επιχειρηματικού ρίσκου. Αυτό είναι το κουμπί που επάνω αρχίζει και μπλέκεται όλος ο ιστός. Όταν έχω εξασφαλίσει ότι το κέρδος μου είναι τακτοποιημένο και τα έξοδα καλύπτονται, αρχίζω και κάνω μία διαχείριση επιεικώς αλόγιστη. Λογικό είναι να βάζω τα έξοδά μου σε δυσθεώρητα ύψη».

«Το επιχειρηματικό κέρδος προϋπολογιζόταν. Δηλαδή στο τέλος του 2018 έπρεπε να προϋπολογιστεί το μέρισμα του 2019 και να αρχίζει να διανέμεται από τον πρώτο μήνα. Εδώ, παραβιάζονται νόμοι και κοινοτικοί και ελληνικοί, η έννοια του ενιαίου λογιστικού σχεδίου. Δεν μπορείς να αποτυπώνεις οικονομικές δραστηριότητες με αυτόν τον τρόπο. Αυτό είναι ικανό να μην με αφήνει να κοιμηθώ το βράδυ. Έχω στείλει στην οικονομική αστυνομία και αυτό», πρόσθεσε.

Παράλληλα, ο κ. Παππάς έκανε λόγο για διογκωμένους προϋπολογισμούς και απαξιωμένο προσωπικό και στόλο. «Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τους διογκωμένους προϋπολογισμούς. Παραλάβαμε έναν στόλο που ήταν σε πολύ κακά χάλια και ένα απαξιωμένο προσωπικό. Με την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης θα μπορέσουμε να αποτιμήσουμε την πραγματική αξία του Οργανισμού και να δούμε τα τεράστια κονδύλια που έχουν εισρεύσει στα ταμεία του ''ιδιωτικού'' ΟΑΣΘ και που ακριβώς διοχετεύτηκαν», υπογράμμισε ο κ. Παππάς.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ