Skip to main content

ΠΑΣΟΚ: Σε οικονομικό μαρασμό δεκάδες επιχειρήσεις στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης

Παρέμβαση του Νίκου Ανδρουλάκη και του Απόστολου Πάνα για το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Βόρεια Ελλάδα

Καθεστώς πλήρους εγκατάλειψης στο σιδηρδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας διαπιστώνει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ και βουλευτής Θεσσαλονίκης Νίκος Ανδρουλάκης σε ερώτηση που κατέθεσε μαζί με τον Απόστολο Πάνα για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο, ένα ζήτημα που ήρθε στην επιφάνεια μετά την πρωτοφανή σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη τον περασμένο Μάρτιο.

Μεταξύ άλλων γίνεται αναφορά στην κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης που όπως επισημαίνεται, λόγω της δραματικής μείωσης της επιβατικής κίνησης, έχει οδηγήσει σε οικονομικό μαρασμό τις επιχειρήσεις που στεγάζονται εκεί και απασχολούν δεκάδες εργαζόμενους, με τον κίνδυνο της ερήμωσης όπως λέγεται να είναι ορατός.

«Η απουσία χρονοδιαγράμματος επανεκκίνησης των δρομολογίων (αριθμός δρομολογίων κλπ) προκαλεί έντονη ανησυχία σε εργαζόμενους και επιχειρηματίες, οι οποίοι παρά τις διαρκείς και συντονισμένες τους ενέργειες προς την κυβέρνηση, διαπιστώνουν πλήρη αδράνεια στη λήψη μέτρων που να διασφαλίζουν την υγιή πορεία των επιχειρήσεών τους», τονίζεται στο σχετικό κείμενο.

Ενημέρωση για το Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ζητά από την κυβέρνηση ενημέρωση σχετικά με την αποκατάσταση του δρομολογίου Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Όπως λέει πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, αλλά και ο πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής, δήλωσε ότι από τον Δεκέμβριο θα ξεκινήσει η επαναλειτουργία του κεντρικού άξονα «Αθήνα – Θεσσαλονίκη» σε μία από τις δύο γραμμές που διαθέτει ο άξονας (γραμμή καθόδου) για διέλευση με μικρές ταχύτητες, ενώ ταυτόχρονα εκτελούνται εργασίες οριστικής αποκατάστασης στην δεύτερη γραμμή ανόδου. Μάλιστα σημείωσε, πως όταν ολοκληρωθεί η οριστική αποκατάσταση της δεύτερης γραμμής, θα ξεκινήσουν οι εργασίες οριστικής αποκατάστασης για την πρώτη γραμμή.

«Η συνολική επαναφορά της σιδηροδρομικής σύνδεσης στην κανονική λειτουργική κατάσταση, σύμφωνα με δηλώσεις των υπευθύνων εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 2 έτη, χωρίς να διευκρινίζεται κάτω από ποιες συνθήκες και κανονισμούς ασφάλειας θα λειτουργεί η επιβατική αμαξοστοιχία στο διάστημα αυτό», τονίζει ο κ. Ανδρουλάκης

Παγωμένο το ΣΔΙΤ για τον Βόρειο Άξονα

Ανδρουλάκης και Πάνας κάνουν αναφορά και στο ζήτημα της συντήρησης του δικτύου της Βόρειας Ελλάδας που εξαγγέλθηκε πρώτη φορά το 2022 αντίστοιχο έργο με τη διαδικασία Σύμπραξη Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), το οποίο αφορά το δίκτυο «Φλώρινα – Πλατύ» και «Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη».

Αντικείμενο του έργου η ανακαίνιση, αναβάθμιση και συντήρηση του αντίστοιχου σιδηροδρομικού άξονα.

Όπως λένε «τo έργο δεν προχώρησε μέχρι σήμερα και όσον αφορά στην χρηματοδότηση του έχουν εξασφαλιστεί πόροι από το ταμείο ανάκαμψης, όμως σύμφωνα με δημοσιεύματα σχετικά με την αναθεώρηση του «Ελλάδα 2.0» και την αφαίρεση του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού ΣΔΙΤ, δημιουργούν ερωτηματικά για τη δυνατότητα υλοποίησής του».

Δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια το Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη

Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα για το οποίο κάνει αναφορά ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ είναι η κεντρική γραμμή «Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολη», όπου όπως τονίζει «δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια».

Όπως τονίζεται «οι αμαξοστοιχίες από Θεσσαλονίκη καταλήγουν στη Δράμα, δεδομένου ότι το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ Δράμας και Ξάνθης είναι εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα η ΠΑΜΘρ, να είναι εκτός σιδηροδρομικής σύνδεσης, αλλά και η χώρα να μην έχει βόρεια και ανατολική εμπορευματική έξοδο».

Μάλιστα γίνεται αναφορά στον σχεδιασμό για τη δημιουργία νέων γραμμών στην ΠΑΜΘρ, από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα, και από Καβάλα προς Τοξότες, συνδέοντας την πόλη και το λιμάνι με τον σιδηρόδρομο, μέσω του δικτύου υπερεθνικής σημασίας Sea2Sea που αναμένεται να χρηματοδοτηθεί μέσω του Sea2Sea (Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξ/πολη – Μπουργκάς – Βάρνας – Ρούσε).

Ακόμα, αναφορικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας και πιο συγκεκριμένα στον άξονα «Θεσσαλονίκη – Φλώρινα» σημειώνεται ότι δεν πραγματοποιούνται επιβατικά δρομολόγια προς Έδεσσα και Φλώρινα.