Skip to main content

Πάτησε γκάζι η αγορά αυτοκινήτου το 2023 - Τι επέλεξαν οι Θεσσαλονικείς

Περισσότερα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν φέτος στους δρόμους της Θεσσαλονίκης- Οι ταξινομήσεις για το 2023

Γκάζι πάτησε η αγορά αυτοκινήτου το 2023 στη Θεσσαλονίκη, αλλά και πανελλαδικά, με τα χαμόγελα να επιστρέφουν στα χείλη των επιχειρηματιών του κλάδου.

Άκρως θετικός καταγράφηκε ο Νοέμβριος στη Θεσσαλονίκη με 882 ταξινομήσεις, έναντι 544 ένα, χρόνο νωρίτερα τον αντίστοιχο μήνα, ήτοι άνοδος κατά 62%. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, αφορούν τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους, το οποίο μας αποχαιρετά σε λίγες ημέρες, ωστόσο δεν αφήνουν περιθώρια για ερωτηματικά για τη φετινή πορεία της αγοράς αυτοκινήτου,  καθώς η αύξηση στο σύνολο της χρονιάς αναμένεται να είναι άκρως θετική.

Σημειώνεται πως στο σύνολο του 2022 τα νέα οχήματα που κυκλοφόρησαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης άγγιξαν τα 7.155, ενώ φέτος μέχρι και τον Νοέμβριο ο αριθμός αυτός είχε φτάσει τα 7.548.

Η αύξηση των νέων οχημάτων στο εντεκάμηνο έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος  διαμορφώθηκε σε 12,4% καθώς το διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου του 2022 οι νέες ταξινομήσεις στη Θεσσαλονίκη ήταν 6.718.

Αναφορικά με τον Δεκέμβριο, για τον οποίον οι πωλήσεις θα είναι διαθέσιμες τις πρώτες ημέρες του Γενάρη - συνήθως την τελευταία πενταετία η αγορά της Θεσσαλονίκης, κινείται στα επίπεδα των (+/-)400 νέων οχημάτων - αποτελεί έναν από τους πλέον άνευρους μήνες του χρόνου για τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων.

Η εικόνα των πωλήσεων, πάντως, είναι ιδιαίτερα θετική πανελλαδικά καθώς στο διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου του 2023 ταξινομήθηκαν 126.253 αυτοκίνητα όταν στο σύνολο του 2022 οι πωλήσεις άγγιξαν τα 105.283 οχήματα.   

Ποιες μάρκες δεν προτίμησαν οι Θεσσαλονικείς

Αναμφίβολα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν το δικό τους κοινό που τα επιλέγει βάσει των αναγκών, των απαιτήσεων, αλλά και του ποσού που είναι διατεθειμένος να δαπανήσει ο εκάστοτε αγοραστής, ωστόσο υπάρχουν και κάποιες, άκρως πολυτελείς μάρκες, που το 2023 δεν επιλέχθηκαν από ούτε έναν Θεσσαλονικιό.

Εξετάζοντας λοιπόν τις εμπορικές επιδόσεις των κατασκευαστών στη Θεσσαλονίκη, το διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου του 2023, διαπιστώνεται ότι η Jaguar, η Maserati, η Lamborghini και η Bentley είχαν μηδενικές ταξινομήσεις.

Αποθαρρυντικές είναι οι επιδόσεις της Rolls-Royce με την εμπορική της ανομβρία γενικότερα στην Ελλάδα, να κρατά τουλάχιστον δυο δεκαετίες.

Μηδενικές ταξινομήσεις πανελλαδικά αριθμούν επίσης η Bugatti, όπως και οι McLaren, Aston Martin και Morgan, με τις δύο πρώτες να μην εισάγονται καν στη χώρα μας.

Στον αντίποδα βρίσκεται η Porsche καθώς στη Θεσσαλονίκη, πουλήθηκαν 27 οχήματα της εταιρείας, με τα 9 εξ αυτών να έχουν πωληθεί τον Οκτώβριο.

Αναφορικά με τα Tesla, στη Θεσσαλονίκη πωλήθηκαν 79 εκ των οποίων τα 76 το διάστημα Σεπτεμβρίου - Νοεμβρίου.

Καλύτερος μήνας για το 2023 για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη ανακηρύσσεται ο Νοέμβριος, καθώς ταξινομήθηκαν 882 οχήματα, ενώ οι λιγότερες πωλήσεις καταγράφηκαν τον Ιούλιο με 528 νέα οχήματα να βγαίνουν στην κυκλοφορία.

Ποιες μάρκες προτίμησαν

Τον Νοέμβριο το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη Θεσσαλονίκη συγκέντρωσε η BMW, ήτοι 12,1% με τη Hyundai να την ακολουθεί με 11,5% ωστόσο στο διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου η Toyota στέφθηκε πρωταθλήτρια καθώς πουλήθηκαν 1.424 οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας συγκεντρώνοντας μερίδιο αγοράς που αγγίζει το 19% στη Θεσσαλονίκη με τη Hyundai και την Peugeot να την ακολουθούν.