Skip to main content

Πέντε δεσμευτικές προσφορές για τον 6ο προβλήτα του ΟΛΘ

Ολοκληρώθηκε το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Πέντε προσφορές κατατέθηκαν σήμερα στην ΟΛΘ ΑΕ για το έργο της επέκτασης της 6η προβλήτας, καθώς από τις έξι κοινοπραξίες που είχαν περάσει σε αυτή τη δεύτερη φάση η η κοινοπραξία EIFFAGE-ΤΕΡΝΑ δεν εμφανίστηκε στη διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση ενδιαφέρον έχουν επιδείξει οι μεγαλύτερες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, αλλά και μεγάλες εταιρείες της Ευρώπης (Βέλγιο, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία).  

Όπως ανακοίνωσε ο ΟΛΘ, προσφορά κατέθεσαν τα ακόλουθα σχήματα:  

1.  ARCHIRODON GROUP NV

2.  ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA

3.  Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA

4.  Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA

5.  Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV

Το έργο, που αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι, έχει προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ, προ ΦΠΑ και σύμφωνα με τις προδιαγραφές της προκήρυξης περιλαμβάνει: Την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7 μέτρων. Την κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος. Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

Η ολοκλήρωση της επέκτασης της 6ης προβλήτας θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την ουσιαστική αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, καθώς θα αυξηθεούν οι χώροι αποθήκευσης κοντέινερς σε 1,2 εκατ. TEUs, ενώ –το κυριότερο- θα μπορούν να προσεγγίζουν στη Θεσσαλονίκη πλοία τύπου New Panamax, µε δυνατότητα 14.000 TEUs, που αποτελούν το βασικό τύπο πλοίου που εξυπηρετεί τις κύριες ναυτιλιακές γραμμές.