Skip to main content

Ποιες γραμμές της Θέρμης θα περάσουν από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ

Τι ειπώθηκε στη συνάντηση του δημάρχου Θέρμης Θόδωρου Παπαδόπουλου με την ηγεσία του ΟΑΣΘ. Η κατάσταση που υπάρχει ανά λεωφορειακή γραμμή

Τις προτάσεις του υπουργείου Μεταφορών για την εκχώρηση γραμμών του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης στις οποίες περιλαμβάνονται και γραμμές οι οποίες εξυπηρετούν τον δήμο Θέρμης, παρουσίασε προς τον δήμαρχο Θόδωρο Παπαδόπουλο ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας, σε συνάντηση η οποία έγινε στα γραφεία του Οργανισμού, με τη συμμετοχή και του διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σπανού.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ ενημέρωσε τον δήμαρχο Θέρμης ότι ο Οργανισμός διαθέτει σήμερα για τη λειτουργία του περίπου 60%-70% από τα απαιτούμενα λεωφορεία. Για τον λόγο αυτόν, όπως εξήγησε, δεν είναι δυνατόν να εκτελούνται όλα τα προγραμματισμένα δρομολόγια. Επιπλέον, πολλά λεωφορεία δεν είναι σε καλή κατάσταση και υπάρχουν συνεχώς βλάβες και αποσύρσεις ακόμη και κατά τη διάρκεια των δρομολογίων. Ειδικότερα, ανέφερε πως σήμερα λειτουργούν 336 από τα 497 λεωφορεία που πρέπει να είναι στους δρόμους καθημερινά.

Ο κ. Σκόδρας εξήγησε πως με βάση τα παραπάνω και την αδυναμία του ΟΑΣΘ να ανταπεξέλθει στο έργο του, το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει την ανάθεση του συνόλου των λεωφορειακών γραμμών που εξυπηρετούν την περιοχή του δήμου Θέρμης στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Οι δεσμεύσεις

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ δεσμεύτηκε πως με την αλλαγή αυτή:

-    Θα εκτελούνται όλα τα δρομολόγια όπως υπάρχουν στα προγράμματα του ΟΑΣΘ, τα οποία σήμερα δεν εκτελούνται στο σύνολό τους.
-    Το ΚΤΕΛ θα προμηθευτεί λεωφορεία αστικού τύπου για την εκτέλεση αυτών των δρομολογίων όπως ήδη έχει γίνει στις γραμμές της δυτικής Θεσσαλονίκης τις οποίες έχει αναλάβει από τον περασμένο Ιούνιο.
-    Οι διαδρομές και οι στάσεις θα είναι οι ίδιες με τις σημερινές σε όλες τις γραμμές.
-    Το εισιτήριο θα εξακολουθήσει να επιδοτείται από το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή η τιμή του δεν πρόκειται να αυξηθεί.

Μείωση στον αριθμό των δρομολογίων

Από στοιχεία τα οποία έχει στη διάθεσή του ο δήμος Θέρμης, σχετικά με τις υπό παραχώρηση λεωφορειακές γραμμές οι οποίες εξυπηρετούν την περιοχή, τα τελευταία χρόνια υπάρχει απώλεια δρομολογίων έως και 33%. Ειδικότερα, η κατάσταση που υπάρχει ανά λεωφορειακή γραμμή είναι η εξής:

α.    Λεωφορειακή γραμμή 66 (Χαριλάου-Θέρμη)

Χαρακτηριστικά γραμμής

Πριν την κρατικοποίηση

Σήμερα

Μείωση (%)

Αριθμός λεωφορείων

4

3

25%

Αριθμός ημερήσιων δρομολογίων

68

51


β.    Λεωφορειακή γραμμή 67 (ΙΚΕΑ-Τριάδι)

Χαρακτηριστικά γραμμής

Πριν την κρατικοποίηση

Σήμερα

Μείωση (%)

Αριθμός λεωφορείων

3

2

33%

Αριθμός ημερήσιων δρομολογίων

62

50


γ.    Λεωφορειακή γραμμή 69 (ΙΚΕΑ-Επανομή)

Χαρακτηριστικά γραμμής

Πριν την κρατικοποίηση

Σήμερα

Μείωση (%)

Αριθμός λεωφορείων

5

4

20%

Αριθμός ημερήσιων δρομολογίων

55

44


Αντιθέτως, στις λεωφορειακές γραμμές 87 (ΙΚΕΑ-Βασιλικά) και 88 (ΙΚΕΑ-Μεσημέρι) δεν έχει μειωθεί ο αριθμός των λεωφορείων (4 λεωφορεία, 41 δρομολόγια ημερησίως και 3 λεωφορεία 28 δρομολόγια ημερησίως αντίστοιχα).

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, η γραμμή 69 (ΙΚΕΑ-Επανομή) πιθανότατα θα συνεχίσει να εκτελείται από τον ΟΑΣΘ και δεν θα παριλαμβάνεται σε αυτές οι οποίες πρόκειται να εκχωρηθούν στο ΚΤΕΛ.

Ο δήμαρχος Θέρμης ενημέρωσε χθες το βράδυ το δημοτικό συμβούλιο για τις πιθανές αυτές αλλαγές στην αστική συγκοινωνία εκφράζοντας ο ίδιος τη γνώμη ότι η ανάθεση του έργου στο ΚΤΕΛ θα είναι θετική για τους μετακινούμενους του δήμου Θέρμης, με την προϋπόθεση ότι θα ισχύσουν οι δεσμεύσεις του προέδρου του ΟΑΣΘ, δηλαδή ότι θα εκτελείται το σύνολο των δρομολογίων, ότι δεν θα τροποποιηθούν οι διαδρομές και οι στάσεις και ότι δεν θα αυξηθεί το κόμιστρο.