Skip to main content

Πορτογαλία και Βόρεια Ελλάδα κάνουν βήματα τουριστικής προσέγγισης

Αν και άγνωστη στους Πορτογάλους, η Βόρεια Ελλάδα έχει όλα τα φόντα να τους προσελκύσει ενώ μπορεί να αποτελέσει δεξαμενή και για εξερχόμενο τουρισμό

Έχουν περισσότερα κοινά από ό,τι πιστεύουν και πολλές ομορφιές να ανακαλύψουν η μία για την άλλη, αν έρθουν πιο κοντά. Πορτογαλία και Βόρεια Ελλάδα μπορεί χιλιομετρικά να βρίσκονται πολύ μακριά και να μην γνωρίζονται, όμως η προοπτική ανάπτυξης ενός τουριστικού διαύλου μεταξύ τους είναι σημαντική, όπως τουλάχιστον υπογραμμίσθηκε στο πλαίσιο συνάντησης της Πορτογαλίδας πρέσβειρας, Ελένα Πάιβα, με δημοσιογράφους από τη Θεσσαλονίκη και ανθρώπους του τουρισμού στην πορτογαλική πρεσβευτική κατοικία στην Αθήνα.

Για την ώρα η Βόρεια Ελλάδα είναι άγνωστη στους Πορτογάλους τουρίστες και χρειάζεται μια συντονισμένη προσπάθεια προβολής της για να τους προσελκύσει. Όπως μάλιστα σημείωσε η κα Πάιβα από την προσωπική της εμπειρία συγκεκριμένα από τη Θεσσαλονίκη, η πόλη έχει όλα όσα αρέσουν σε έναν Πορτογάλο: γαστρονομία, θάλασσα, πολιτισμό και διασκέδαση. Αν δε συνδυασθεί σε ένα τουριστικό πακέτο όπου θα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η Χαλκιδική, αλλά και τα Μετέωρα –που ως τοπόσημο έχουν μεγάλη επιτυχία στους Πορτογάλους- μπορεί να είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Για την ώρα οι πιο δημοφιλείς ελληνικοί προορισμοί για τους Πορτογάλους τουρίστες είναι η Κρήτη και οι Κυκλάδες, επειδή όμως τείνουν να επιστρέφουν στη χώρα μας, υπάρχει πάντα χώρος και για νέους προορισμούς στην ατζέντα τους, και γιατί όχι από τη Βόρεια Ελλάδα. Μάλιστα, στο πλαίσιο της συνάντησης τονίσθηκε πως η Θεσσαλονίκη, με την πλούσια ακαδημαϊκή της κοινότητα, θα μπορούσε να προσεγγίσει τα πορτογαλικά πανεπιστήμια και δη τη νεολαία, δημιουργώντας κι έναν εκπαιδευτικό δίαυλο, για να γίνει πιο γνωστή στους Πορτογάλους.    

Και από την άλλη πλευρά όμως, αυτή της Βόρειας Ελλάδας, υπάρχει μια μεγάλη αναξιοποίητη τουριστική δυναμική, που θα μπορούσε να διοχετευθεί σε έναν προορισμό όπως η Πορτογαλία, μια χώρα που έχει πολλά να προσφέρει στον βορειοελλαδίτη τουρίστα, από τις όμορφες πόλεις, τη θάλασσα και τη γαστρονομία μέχρι τον πολιτισμό και την τέχνη. Όπως μάλιστα εξήγησε ο Αλέξανδρος Βυζαντιάδης, ιδιοκτήτης του τουριστικού οργανισμού Κύκλος, που είναι leader στην πορτογαλική και ισπανική αγορά, η Βόρεια Ελλάδα είναι μια παρθένα αγορά για τον εξερχόμενο τουρισμό και δη προς χώρες όπως η Πορτογαλία. 

 Η πρέσβειρα της Πορτογαλίας, Ελένα Πάιβα με τη δημοσιογράφο Μαρία Μαθιοπούλου

Στο πλαίσιο της προσπάθειας να γνωρισθούν καλύτερα οι δύο πλευρές θα πραγματοποιηθεί εντός του Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη μια παρουσίαση από την πορτογαλική πρεσβεία σε συνεργασία με τον τουριστικό οργανισμό Κύκλος σε τουριστικούς πράκτορες της περιοχής, λίγο μετά από αντίστοιχη εκδήλωση στην Αθήνα.

Στη συνάντηση με την Πορτογαλίδα πρέσβειρα παρόντες ήταν επίσης ο εμπορικός και οικονομικός σύμβουλος της πορτογαλικής πρεσβείας και διευθυντής του AICEP (trade and investment agency), Λωράν Αρμάος, ο υπεύθυνος ανάπτυξης του Κύκλος στη Βόρεια Ελλάδα, Στέφανος Χατζημανώλης, η sales manager της Sky Express, Άννα Κατσανέβα και ο γενικός διευθυντής της Gold Star Aviation, Μιχάλης Φλεριανός, που εκπροσωπεί και τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας, TAP.

Μια πρεσβευτική κατοικία show room των πορτογαλικών προϊόντων

Αν και οι διμερείς εμπορικές συναλλαγές Ελλάδας-Πορτογαλίας είναι χαμηλές, με την Ελλάδα να εξάγει κυρίως ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας (τσιπούρα και λαβράκι) και την Πορτογαλία μηχανολογικό εξοπλισμό και χαρτί, η πορτογαλική πρεσβεία βρήκε έναν έξυπνο τρόπο για να προβάλλει στη χώρα μας εν μέσω πανδημίας τα πορτογαλικά προϊόντα και δη ό,τι έχει να κάνει με τον οικιακό και ξενοδοχειακό εξοπλισμό και το design. Έτσι, μετά από σχετική πρόσκληση, 24 πορτογαλικές επιχειρήσεις είναι «παρούσες» με τα προϊόντα τους στην πρεσβευτική κατοικία, η οποία έχει μετατραπεί στην κυριολεξία σε ένα show room για δυνητικούς Έλληνες αγοραστές, από ξενοδόχους και εισαγωγείς-διανομείς μέχρι κατασκευαστές και αρχιτέκτονες. Με έμπνευση από το πρόγραμμα Made In Portugal Naturally, η πρεσβευτική κατοικία εξοπλίσθηκε με έπιπλα, χαλιά, φωτιστικά, σκεύη, λευκά είδη και διακοσμητικά, όλα πορτογαλικών εταιρειών, τα οποία παρουσιάζονται σε τακτικές επιδείξεις σε μικρά γκρουπ, μαζί με πληροφορίες για κάθε εταιρεία. Η πρωτοβουλία αυτή ξεκίνησε τον Μάιο του 2021 και έκτοτε έχουν πραγματοποιηθεί πέντε τέτοιες παρουσιάσεις, ενώ προγραμματίζονται άλλες πέντε για φέτος. Η επιλογή των συγκεκριμένων κλάδων, όπου η Πορτογαλία έχει μεγάλη παράδοση, όπως είναι τα έπιπλα και τα χαλιά, δεν ήταν τυχαία, αφού η πορτογαλική πλευρά έχει διαγνώσει την προοπτική του κατασκευαστικού κλάδου στη χώρα μας και δη στο ξενοδοχειακό πεδίο και στα έργα υποδομών.  

Η πορτογαλική πρεσβεία όμως κάνει μια γενικότερη προσπάθεια σύσφιξης των δεσμών με την Ελλάδα, πέραν των εμπορικών και των τουριστικών, από τον πολιτισμό και την τέχνη μέχρι τη μόδα. Μάλιστα, προσεχώς θα διοργανωθεί ένα catwalk σε συνεργασία με το Athens Fashion Club όπου πορτογαλικά υφάσματα από ανακυκλωμένα υλικά θα πάρουν σάρκα και οστά και θα μετατραπούν σε δημιουργίες από ελληνικά χέρια.

«Εμείς βλέπουμε την Ελλάδα σαν γέφυρα για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, την Κύπρο και τη Μέση Ανατολή και η Ελλάδα θα μπορούσε να δει την Πορτογαλία ως γέφυρα για πορτογαλόφωνες χώρες της Αφρικής και τη Βραζιλία», εξήγησε στη Voria ο Λωράν Αρμάος.