Skip to main content

Πρεμιέρα εκπτώσεων με -70%

Σε εκπτώσεις μέχρι και 70% προχωρούν τα εμπορικά καταστήματα του κέντρου στη Θεσσαλονίκης, χωρίς, όμως, να καταφέρνουν να προσελκύσουν τους καταναλωτές. Η Voria.gr καταγράφει τα ποσοστά των εκπτώσεων
της Χριστίνας Καραμανίδου
Karamanidou@voria.gr

Με δελεαστικές τιμές αλλά λίγες ελπίδες από την πλευρά του εμπορικού κόσμου για την ανάσταση της ημιθανούς αγοράς έκαναν πρεμιέρα οι χειμερινές εκπτώσεις στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης. Η κίνηση στο κέντρο της πόλης από νωρίς σήμερα το πρωί ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή, με την οδό Τσιμισκή να γεμίζει με καταναλωτές. Ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών περιορίστηκε στις διερευνητικές βόλτες, ενώ ελάχιστοι είναι αυτοί που τελικά προχωρούν σε αγορές.

Παρά τα υψηλά ποσοστό εκπτώσεων, που φθάνουν ακόμη και το 80%, οι έμποροι παρουσιάζονται επιφυλακτικοί για την κίνηση το επόμενο χρονικό διάστημα, χωρίς να περιμένουν θεαματικά αποτελέσματα, καθώς πολλοί ήταν οι καταναλωτές που έσπευσαν να αξιοποιήσουν τις προεκπτώσεις και προσφορές των προηγούμενων ημερών.

Στα ρούχα οι μεγαλύτερες εκπτώσεις

Τα ποσοστά εκπτώσεων στα γυναικεία και ανδρικά ρούχα ξεκινούν από 20% και φτάνουν έως και 70%, ενώ στα υποδήματα οι τιμές είναι μειωμένες από 25% έως και 50%. Στα εσώρουχα οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 10%-40%, ενώ στα παιδικά ρούχα από 20% έως 50%.

Οι βιτρίνες των καταστημάτων με είδη οικιακού εξοπλισμού αναγράφουν ποσοστά εκπτώσεων που φθάνουν το 50%,ενώ στα ηλεκτρικά είδη το ποσοστό έκπτωσης μπορεί να φτάσει μέχρι και40% σε ορισμένα προϊόντα. 

Τα καταστήματα καλλυντικών προχώρησαν, ήδη, τις προηγούμενες ημέρες σε προσφορές σε επιλεγμένα είδη, που κυμάνθηκαν από 30% έως 45% και ενδεχομένως να επανέλθουν με νέες προσφορές μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, οπότε ολοκληρώνονται οι χειμερινές εκπτώσεις.

Απογοητευμένοι από την προσέλευση του κόσμου είναι οι ιδιοκτήτεςανδρικής ένδυσης, με το αγοραστικό κοινό να μην δείχνει αποφασισμένο νααγοράσει. Τα περισσότερα καταστήματα ανδρικής ένδυσης μειώνουν τιςτιμές τους έως και 70%. «Οιάνδρες, ανέκαθεν, ήταν πιο συντηρητικοί στις αγορές τους συγκριτικά μετις γυναίκες, πόσο μάλλον τώρα που η οικονομική κρίση τούς έχει κάνειακόμη πιο επιφυλακτικούς», αναφέρει η κα Μαρκέλλα Τουρσουτσιάνη,ιδιοκτήτρια καταστήματος ανδρικών ενδυμάτων.

Τα περισσότερα καταστήματα γυναικείας ένδυσης έχουν μειώσει τις τιμές τους κατά 50%, χωρίς ωστόσο να λείπουν οι περιπτώσεις που οι εκπτώσεις φθάνουν το 60% ή ακόμη και το 70%.«Οι εκπτώσεις στο κατάστημά μας ξεκινούν από 25% και φτάνουν έως και60% και όπως δείχνουν τα πρώτα δείγματα υπάρχει αρκετή κίνηση. Ωστόσο,δεν είναι η αναμενόμενη», αναφέρει στη Voria.gr η Τατιάνα Συμβουλίδου, υπεύθυνη καταστήματος.

Οι προσφορές αποδυναμώνουν τις εκπτώσεις

Την εκτίμηση ότι η περίοδος των προσφορών αποδυναμώνει τις χειμερινές εκπτώσεις διατυπώνει η Χριστίνα Κουμπατίδου, υπεύθυνη σε κατάστημα ένδυσης. «Οι εκπτώσεις στο μαγαζί μας φτάνουν έως και 50%, ωστόσο η κίνηση είναι υποτονική και αυτό οφείλεται στις προεκτώσεις που είχαμε τις προηγούμενες ημέρες. Ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον εμπορικό κόσμο και ελπίζουμε στις εκπτώσεις να καταφέρουμε να διαθέσουμε τα προϊόντα μας, διότι ήδη έχουμε νέες παραλαβές»,  επισημαίνει η κυρία Κουμπατίδου.

«Οι προσφορές που είχαμε τόσο κατά τη διάρκεια των εορτών όσο και μετά ζημίωσαν την αγορά της Θεσσαλονίκης, καθώς όσοι ήταν αποφασισμένοι να αγοράσουν το έχουν ήδη κάνει, με αποτέλεσμα, την πρώτη ημέρα εκπτώσεων η κίνηση να είναι αρκετά μειωμένη. Ελπίζω αύριο, Σάββατο, να είναι καλύτερα», υπογραμμίζει ο κ. Γιάννης Πολυζόπουλος, υπεύθυνος σε κατάστημα ανδρικής ένδυσης.

Οι προεκπτώσεις των προηγούμενων ημερών δεν φαίνεται να επηρέασαν τα καταστήματα υπόδησης με τους εμπόρους να δηλώνουν ευχαριστημένοι με την αγοραστική κίνηση τόσο τις προηγούμενες ημέρες όσο και σήμερα. «Οι καταναλωτές δεν έβλεπαν στις βιτρίνες κάποια ειδοποίηση για τις προσφορές και ήταν επιφυλακτικοί. Σήμερα, όμως, που αναγράφουμε τις εκπτώσεις στη βιτρίνα μας, ήδη από το πρωί, ξεκινήσαμε πολύ καλά», αναφέρει ο κ. Θωμάς Κ., ιδιοκτήτης καταστήματος υποδημάτων.

«Οι καταστηματάρχες έχουν συνηθίσει να παραπονιούνται, αλλά δεν αποφασίζουν να μειώσουν το ποσοστό κέρδους τους, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο κόσμο να ψωνίσει. Πρέπει οι συνάδελφοί μου να αντιληφθούν ότι ο κόσμος δεν έχει χρήματα και ότι έχει ανάγκη από φτηνά προϊόντα», δηλώνει στη Voria.gr, η κυρία Χρυσάνθη Αναγνώστου, υπεύθυνη σε κατάστημα υποδημάτων.