Skip to main content

Πρότυπη επένδυση για κέντρο Spa στο Θράκη Παλλάς

Επένδυση ύψους 5,6 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του Τhalasso & Wellness Spa ολοκλήρωσε το ξενοδοχείο Θράκη Παλλάς στην Αλεξανδρούπολη, ενώ σχεδιάζει ένα νέο city hotel στη Βόρεια Ελλάδα.
Eνα υπερσύγχρονο κέντρο θαλασσοθεραπείας και ευεξίας, το Τhalasso & Wellness Spa, προϋπολογισμού 5,6 εκατ. ευρώ δημιούργησε το υπερπολυτελές ξενοδοχειακό συγκρότημα Thraki Palace Hotel & Conference Center 5 αστέρων που βρίσκεται στην Αλεξανδρούπολη. Το νέο  κέντρο Τhalasso & Wellness Spa θα ανοίξει τις πύλες του τον Ιούλιο, ενώ από το τέλος φθινοπώρου θα ξεκινήσει μια επένδυση ανακαίνισης των 150 δωματίων του Θράκη Παλλάς, η αξία της οποίας θα κυμανθεί από 1-2 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, το επενδυτικό πλάνο της οικογενειακής επιχείρησης Θράκη Παλλάς στην επόμενη 5ετία περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός νέου city hotel και τη δραστηριοποίηση στο τουριστικό real estate στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς moto της οικογένειας είναι ότι η οικονομική κρίση ενέχει πάντα και επενδυτικές ευκαιρίες.

Ο αντιπρόεδρος και εμπορικός διευθυντής του Thraki Palace Hotel & Conference Center κ. Απόστολος Παλακίδης, μιλώντας στη Voria.gr για τα επενδυτικά  σχέδια της  επιχείρησης, υποστηρίζει ότι η επένδυση του κέντρου θαλασσοθεραπείας είναι  πολλαπλώς πρωτοποριακή για την περιοχή της Θράκης και της Βόρειας Ελλάδας. Πρώτον γιατί εισάγει στην περιοχή τον τουρισμό ευεξίας, που αποτελεί μια επιπλέον εξειδίκευση για τη μονάδα μετά το συνεδριακό τουρισμό και δεύτερον γιατί το υπερσύγχρονο κέντρο θαλασσοθεραπείας και ευεξίας, έκτασης 2.400 τμ, αποτελεί μια «πράσινη» επένδυση, καθώς κατασκευάστηκε σύμφωνα με τα νέα δεδομένα της  πράσινης ανάπτυξης, αξιοποιώντας Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ηλιακούς συλλέκτες και τη γεωθερμία για ψύξη και θέρμανση. Το νέο κέντρο Τhalasso & Wellness Spa απευθύνεται στο κοινό της Αλεξανδρούπολης, της Ελλάδας και του εξωτερικού.
  
Ο κ. Παλακίδης επεσήμανε ότι το κέντρο θαλασσοθεραπείας αποτελεί τη δεύτερη καινοτομία που εισήγαγε το Θράκη Παλλάς στην Αλεξανδρούπολη μετά τη δημιουργία του συνεδριακού κέντρου δυναμικότητας 2.000 ατόμων, το 2001. Το παράδειγμα του Θράκη Παλλάς ακολούθησαν και άλλες ξενοδοχειακές μονάδες και «έτσι το ξενοδοχειακό μας συγκρότημα συνέβαλε, ώστε η Αλεξανδρούπολη να γίνει ένας προορισμός για τη διεξαγωγή συνεδρίων», τονίζει. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το Θράκη Παλλάς από το 2001 μέχρι σήμερα έχει φιλοξενήσει 330 συνέδρια, ενώ οι καταγεγραμμένοι σύνεδροι ξεπέρασαν τους 55.000. "Κάθε εβδομάδα διεξάγεται σχεδόν 1 συνέδριο και κάτι επισημαίνει. Το αρχικό μας στοίχημα, που ήταν η ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού, σημείωσε απόλυτη επιτυχία», αναφέρει ο κ. Παλακίδης.

Με την επένδυση ανακαίνισης των 150 δωματίων, θα επιδιωχθεί, όπως τονίζει, η προσαρμογή και ανανέωση  των δωματίων στο πράσινο πνεύμα και design του Κέντρου Θαλασσοθεραπείας και Ευεξίας. Πιστεύει ότι η επένδυση ανακαίνισης θα ολοκληρωθεί  σε ένα χρόνο περίπου μετά την έναρξη της υλοποίησής της. 

Όσον αφορά στη δημιουργία νέας ξενοδοχειακής μονάδας, διευκρινίζει ότι αυτή θα είναι εκτός νομού Έβρου, αλλά πάντως στην περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης, ενώ θα συνδυαστεί με τη δημιουργία εξοχικών κατοικιών στο πλαίσιο της ανάπτυξης του τουριστικού real estate. Παραδέχθηκε ότι ήδη έγινε κάποια έρευνα αγοράς και εντοπίστηκαν δυο με τρεις περιοχές, τις οποίες όμως δεν θέλει να αποκαλύψει ακόμη.  Το συγκεκριμένο project πιστεύει ότι θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με κάποιο επενδυτικό ή τραπεζικό όμιλο.

Η κρίση στον κατασκευαστικό τομέα δεν αποθαρρύνει την εταιρία Θράκη Παλλάς να ασχοληθεί με αυτόν τον κλάδο, γιατί ο κ. Παλακίδης πιστεύει ότι υπάρχει ενδιαφέρον για αγορά τέτοιων κατοικιών από Βουλγαρία και Ρουμανία, αλλά και από Ελληνες εάν οι τιμές είναι λογικές. Υποστηρίζει ότι η κρίση στον κατασκευαστικό κλάδο εντοπίζεται στην οικοδομή και όχι στις μονοκατοικίες ή στις τουριστικές κατοικίες. Τα αδιάθετα ακίνητα τα αποδίδει στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές συνεχίζουν να διατηρούν υψηλές τιμές, αποσκοπώντας στο υπερκέρδος. "Εάν μειώσουν τις τιμές θα πουληθούν οι τουριστικές κατοικίες, αλλά παράλληλα θα είναι περιορισμένο το κέρδος τους», συμπληρώνει.

Εξάλλου ο κ. Παλακίδης είναι γνώστης, γιατί είναι ο ίδιος πολιτικός μηχανικός, αλλά και οι γονείς του είναι μηχανικοί και είχαν κατασκευαστική εταιρία πριν δημιουργήσουν την ξενοδοχειακή επιχείρηση. Εξηγεί ότι ο ίδιος μαζί με τον αδελφό του Κωνσταντίνο επέλεξαν στα 40 στρέμματα που διέθεταν οι γονείς του να δημιουργήσουν μια ξενοδοχειακή επιχείρηση, παρά να οικοδομήσουν πολυκατοικίες. Επέλεξαν τον ξενοδοχειακό κλάδο, γιατί έβλεπαν την ανάγκη δημιουργίας ξενοδοχειακών μονάδων και τις προοπτικές ανάπτυξης του συνεδριακού τουρισμού, καθώς δημιουργήθηκε στην περιοχή η Ιατρική σχολή, ενώ υπήρχε και η προοπτική της δημιουργίας των ενεργειακών αγωγών. Αυτά τα νέα δεδομένα δημιουργούσαν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για την περιοχή, που τουριστικά ήταν υποβαθμισμένη τότε. Ο ίδιος και ο αδελφός είχαν ένα κοινό όραμα και στόχο στον τομέα του επιχειρείν και μια συνεχή ανάγκη για δημιουργία.

Ο κ. Παλακίδης παραδέχεται ότι το 2010 για τον ελληνικό τουρισμό θα είναι μια δύσκολη χρονιά, όπως και το 2011, ενώ σημάδια ανάκαμψης πιστεύει ότι θα αρχίσουν να διαφαίνονται από το καλοκαίρι του 2012.

Το Θράκη Παλλάς το 2009 παρουσίασε κύκλο εργασιών 4,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σχέση με το 2008, ενώ τα κέρδη προ φόρων ήταν 1,13 εκατ. ευρώ, αυξημένα συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά που ήταν 970.000 ευρώ. Για την τρέχουσα χρήση στόχος της διοίκησης είναι να διατηρηθεί ο κύκλος εργασιών στα ίδια επίπεδα και στη χειρότερη περίπτωση να παρουσιάσει οριακή κάμψη της τάξης του -2% σε σχέση με το 2009, ενώ τα κέρδη εκτιμά ότι θα είναι αυξημένα, γιατί θα αποδώσουν οι επενδύσεις για εξοικονόμηση ενέργειας.

Όσον αφορά στην τιμολογιακή πολιτική, αναφέρει ότι το Θράκη Παλλάς δεν θα προχωρήσει σε γενική μείωση τιμών, παρά μόνο κατά περίπτωση θα κάνει κάποιες προσφορές. Η πληρότητα της μονάδας το 2009 ήταν στα ίδια επίπεδα με το 2008 68%-69%.

Ο κ. Παλακίδης εκτιμά ότι ο τουρισμός θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, αλλά το μοντέλο ήλιος και θάλασσα έχει τελειώσει, πρέπει πλέον να αξιοποιηθούν νέες μορφές εξειδικευμένου τουρισμού με υψηλή προστιθέμενη αξία. Βέβαια, πιστεύει ότι σήμερα για να έχει επιτυχία ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα απαιτείται ευελιξία και προσαρμογή στα νέα δεδομένα, αλλά και προσωπική επαφή με πελάτες, καθώς πιστεύει ότι «φύγαμε από την εποχή των μεγάλων τουριστικών γραφείων».