Skip to main content

Προχωρούν ο δακτύλιος της Λάρισας και η παράκαμψη Ελασσόνας

Τη δρομολόγηση και ενίσχυση από το πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μιας σειράς σημαντικών έργων υποδομής για το σύνολο της Θεσσαλίας ανακοίνωσε χθες από τη Λάρισα ο υφυπουργός
Τη δρομολόγηση και ενίσχυση από το πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μιας σειράς σημαντικών έργων υποδομής για το σύνολο της Θεσσαλίας, όπως η παράκαμψη και ο περιφερειακός Ελασσόνας, η ολοκλήρωση του δακτυλίου της Λάρισας, το αεροδρόμιο της Σκιάθου, ο δρόμος Λάρισας - Φαρσάλων σε συνδυασμό με την παράκαμψη της Νίκαιας αλλά η ανάπτυξη  προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία, ανακοίνωσε χθες από τη Λάρισα ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης.

Σύμφωνα με τον υπουργό, ο οποίος συμμετείχε σε σύσκεψη με φορείς της Θεσσαλίας,  θα δημοπρατηθεί άμεσα η μελέτη για την παράκαμψη της Ελασσόνας προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, ενώ σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργολαβίες για τον περιμετρικό δρόμο στην Ελασσόνα που θα απομακρύνει την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων από τα σχολεία της πόλης.

Αναφορικά με την ολοκλήρωση του δακτυλίου της Λάρισας ο υφυπουργός ανακοίνωσε την άμεση δημοπράτηση εντός του 2010 δύο εργολαβιών που αφορούν την παράκαμψη στην οδό Σ. Καράγιωργα προϋπολογισμού 20 εκατ.ευρώ και την παράκαμψη από την οδό Κοζάνης μέχρι τη ΔΕΥΑ Λάρισας προϋπολογισμού 10 εκατ.ευρώ, με κονδύλια από το τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου.

Επιφυλακτικός για το δρόμο Λάρισας – Φαρσάλων, εμφανίστηκε ο κ. Μαγκριώτης, αφού όπως εξήγησε τώρα συντάσσεται η μελέτη με αποτέλεσμα η ωρίμανση του έργου να προβλέπεται εντός του 2011, ώστε να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί σαν έργο από τις αναμορφώσεις του ΕΣΠΑ και να υπάρξει διασύνδεση με την παράκαμψη Νίκαιας. Επιπλέον, μέχρι το τέλος του χρόνου το υπουργείο θα είναι σε θέση να δημοπρατήσει το αεροδρόμιο της Σκιάθου, συνεχίζονται τα έργα στο αεροδρόμιο της Αγχιάλου, προχωρά η παράκαμψη Βόλου.

Ο υφυπουργός τόνισε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης τη σημασία που έχει η κατασκευή του οδικού άξονα που θα συνδέει το συνοριακό σταθμό Νίκης, με τη Φλώρινα, την Πτολεμαϊδα, την Κοζάνη, τη Λάρισα και στη συνέχεια τον ΠΑΘΕ, επισημαίνοντας ότι και σε αυτό το έργο δεν υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια καμιά εξέλιξη, με αποτέλεσμα σήμερα να απαιτείται η σύνταξη μελετών ώστε να γίνει ώριμο το έργο και να αναζητήσει χρηματοδοτήσεις.

Αχελώος-Κάρλα

Σε ό,τι  αφορά στον Αχελώο, ο κ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε ότι σε λίγες ημέρες θα υπάρξει ανάδοχος για τη μελέτη που έχει προκηρύξει το υπουργείο Περιβάλλοντος για τη διαχείριση των υδάτων στη Θεσσαλία, η οποία θα είναι έτοιμη σε ένα χρόνο και θα αποτελέσει «όπλο» στα χέρια των φορέων και της πολιτείας στην προσπάθεια να ολοκληρωθεί το έργο.

Παράλληλα, προανήγγειλε την επίσκεψη στα έργα του Αχελώου, ομάδας εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι θα μελετήσουν και θα απαντήσουν εμπεριστατωμένα σχετικά με την ασφάλεια των  υποδομών, την περιβαλλοντική προστασία της περιοχής και τα έργα που μπορούν να συνεχιστούν, ώστε αυτά τα συμπεράσματα να χρησιμοποιηθούν σαν επιχειρήματα στο δικαστικό αγώνα τόσο στο ΣτΕ, όσο και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Πάντως θέλοντας να καθησυχάσει τους φορείς υπογράμμισε ότι ισχύει η δέσμευση του πρωθυπουργού ότι η Θεσσαλία δεν θα αφεθεί χωρίς τους αναγκαίους υδατικούς πόρους. Αναφερόμενος στην Κάρλα τόνισε ότι προχωρούν όλες οι εργολαβίες και οι δημοπρατήσεις και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του αρδευτικού δικτύου.

Προαστιακός
Απαντώντας στο αίτημα των φορέων της Θεσσαλίας για την προώθηση προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου, αφού ανέφερε εξάλλου ότι η Θεσσαλία μαζί με την Αττική και την Κεντρική Μακεδονία είναι μία από τις τρεις συνολικά περιοχές της χώρας όπου θα αναπτυχθεί το δίκτυο, ξεκαθάρισε ότι μέχρι σήμερα δεν είχε γίνει καμία προσπάθεια προς την κατεύθυνση αυτή πέρα από λόγια και έτσι η μελέτη για τη Θεσσαλία θα ανατεθεί συνολικά, με προτεραιότητα τη γραμμή Λάρισα - Βόλος.

Αναγνωρίζοντας τη χρηματοδοτική δυσκολία που υπάρχει σήμερα ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι το υπουργείο θα κινηθεί για να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση του δικτύου, όμως σε κάθε περίπτωση ο θεσσαλικός προαστιακός μέχρι τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013 θα είναι πολύ δύσκολο να γίνει πραγματικότητα. Προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των Μεσογειακών Αγώνων, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι θα υπάρξει εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου Λάρισας - Βόλου.

Ο κ. Μαγκριώτης για μια ακόμη φορά στη χθεσινή σύσκεψη επανέλαβε ότι το υπουργείο προωθεί ένα πρόγραμμα ύψους 2 εκατ.ευρώ για την πραγματοποίηση μικρών και μεσαίων έργων σε ολόκληρη την ελληνική περιφέρεια, παράλληλα προωθεί το πρόγραμμα οδικής ασφάλειας για παρεμβάσεις στο επαρχιακό και νομαρχιακό οδικό δίκτυο, αλλά και ένα ακόμη πρόγραμμα για την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων και παρεμβάσεων σε λιμάνια ύψους 500 εκατ.ευρώ. Τα τρία αυτά προγράμματα αναμένεται να «τρέξουν» την τριετία 2011 – 2013.