Skip to main content

Ρεκόρ αναφορών πολιτών στον Συνήγορο του Καταναλωτή μέσα στο 2023

Πρωταθλητές στις αναφορές ήταν ο κλάδος του λιανικού εμπορίου και ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών

Τον απολογισμό της χρονιάς που πέρασε αναφορικά με τις καταγγελίες, έκανε ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης.

«Δεν δεχθήκαμε κλήσεις. Μακάρι να ήταν απλώς τηλεφωνικές κλήσεις. Δεχθήκαμε αναφορές, δηλαδή είχαμε υποθέσεις, δικογραφίες κατά κάποιο τρόπο, οι οποίες ήταν περισσότερες από κάθε άλλη φορά, έφτασαν τις 16.721.
Για να σας δώσω το νούμερο του 2022, ήταν 13.889, που σημαίνει ότι είχαμε μία αύξηση πάνω από 20%, για την ακρίβεια 20,4», τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ.

Και αυτή τη φορά πρωταθλητές στις αναφορές ήταν ο κλάδος του λιανικού εμπορίου και ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών.
Είχαμε μία μεγάλη πτώση στην ενέργεια με την ομαλοποίηση μετά την αναστολή της ρήτρας αναπροσαρμογής, στην οποία υπερηφανευόμαστε ότι συμβάλαμε και εμείς στο να ανασταλεί η ρήτρα αυτή, η οποία ήταν αυθαίρετη, αδιαφανής, δόθηκε λύση, στη συνέχεια να δίνονται οι τιμές του ρεύματος ευρώ ανά κιλοβατώρα που ήταν καθαρό και μπορούσε ο κάθε καταναλωτής να ξέρει τι έχει να βρει μπροστά του».

Ως προς το χρόνο επίλυσης των διαφορών, απάντησε πως: «Ο χρόνος που χρειαζόμαστε μεσοσταθμικά για την επίλυση είναι τρεις μήνες. Εξωδικαστική επίλυση διαφορών κάνουμε.

Οι τηλεπικοινωνίες είναι ένας κλάδος που μπορούμε να δίνουμε λύση. Έχουμε 80% περίπου επίλυση συνολικά στον Συνήγορο. Από τις 100 υποθέσεις δηλαδή που μπαίνουν σχεδόν 80 επιλύονται.

Συνήθως υπέρ του καταναλωτή Επιλύεται το 70% των αναφορών και ένα 10% περίπου μεσοσταθμικά υπέρ του προμηθευτή.

Δεν έχει πάντοτε δίκιο ο καταναλωτής. Συνήθως έχει δίκιο».

Συνέχισε λέγοντας ότι: «Όλα αυτά γίνονται σε συνεργασία και με τον προμηθευτή. Δηλαδή στέλνουμε στον προμηθευτή το πρόβλημα το οποίο μας έχει θέσει ο καταναλωτής, Διαπιστώνουμε εάν έχει δίκιο ή δεν έχει δίκιο και σε συνεννόηση με τον προμηθευτή επιστρέφονται χρήματα ή δίνεται σωστή λύση στις υπηρεσίες οι οποίες έχουν πρόβλημα.

Πέρσι βέβαια είχαμε και μία διαβούλευση για το θέμα της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής στην κινητή και τη σταθερή τηλεφωνία, το οποίο σήμαινε, εφόσον ο τιμάριθμος της προηγούμενης χρονιάς ήταν 9%, ότι θα επιβαρυνόταν ο μέσος συνδρομητής με ένα αντίστοιχο ποσοστό αύξησης.

Αυτό το αποκρούσαμε, δεν προχώρησε, δεν άλλαξε ο κανονισμός της ΕΕΤΤ, με αποτέλεσμα να μην υπάρξουν αυτές οι αυξήσεις, οι οποίες θα ήταν ένα μεγάλο βάρος για τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών εάν τις βάλουμε δίπλα και στις υπόλοιπες αυξήσεις».