Skip to main content

Σε διαδικασία προσλήψεων η THEMA για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Ωριαία θα μετακινούνται με το μετρό 20.000 επιβάτες - Κάθε δύο λεπτά θα περνούν οι συρμοί του μετρό στη Θεσσαλονίκη

Στη φάση των προσλήψεων βρίσκεται ο ανάδοχος του έργου λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης, η ιταλο-γαλλική ΤΗΕΜΑ (Thessaloniki Metro Automatic) προκειμένου τις επόμενες τρεις εβδομάδες να ξεκινήσει η εκπαίδευση και εν συνεχεία να πραγματοποιηθούν όλα οι απαραίτητοι έλεγχοι των λειτουργικών συστημάτων. Μάλιστα το Μετρό θα ελεγχθεί εξονυχιστικά από ανεξάρτητο φορέα, προκειμένου να πάρει πιστοποιητικό ασφαλείας και, στη συνέχεια, άδεια λειτουργίας από το υπουργείο Μεταφορών.

Αυτό αποκάλυψε μεταξύ άλλων ο CEO της THEMA, Carlo Bianco κατά τη διάρκεια εκδήλωσης με θέμα «Νέα έργα, επενδύσεις και καινοτομίες στις μεταφορές» που διοργάνωσαν το Ελληνοϊταλικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του 32ου Μoney Show, που σήμερα κλείνει την αυλαία του. 

Το μετρό Θεσσαλονίκης, που εκτιμάται πως με τη λειτουργία του θα εξυπηρετεί περίπου 20.000 πολίτες ωριαία και 300.000 ημερησίως, αναμένεται να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων συμβάλλοντας σε ένα βαθμό και στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης. Μάλιστα όπως τονίστηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, το Μετρό Θεσσαλονίκης βασίζεται στην τεχνογνωσία της Μ4 του Μιλάνου όπου η ετήσια αύξηση όσων μετακινούνται με το μετρό αυξάνεται ετησίως κατά μέσο όρο 10%, κάτι που εκτιμάται πως θα συμβεί και στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης.

Driveless και πιο... πράσινο το μετρό Θεσσαλονίκης

Κατά τη λειτουργία του το μετρό θα διαθέτει 18 υπέρ-αυτόματους driverless συρμούς χωρίς οδηγό. Ωστόσο, προβλέπεται αύξηση της συχνότητας πολύ σύντομα, αφού ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την προμήθεια 15 ακόμα συρμών, των οποίων η παράδοση θα γίνεται σταδιακά. 

Σύμφωνα με τον κ. Bianco οι υπέρ-αυτόματοι driverless συρμοί χωρίς οδηγό προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια καθώς δεν υφίσταται περίπτωση ανθρώπινου λάθους. Επιπρόσθετα, το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι περισσότερο πράσινο συγκριτικά με τους κλασικούς συρμούς καθώς θα εξοικονομείται ενέργεια κατά 15%.

Με την έναρξη του μετρό η συχνότητα των συρμών θα είναι 2 με 2,5 λεπτά, ενώ με την σταδιακή προμήθεια των νέων συρμών ο χρόνος θα μειωθεί σε 1,5 λεπτό.

Ακολουθεί η Καλαμαριά

Μετά την παράδοση της βασικής γραμμής του, εκτιμάται πως 6 - 8 μήνες μετά, εντός του 2025, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά ενώ στο απώτερο μέλλον, αφού εκπονηθούν μελέτες και βρεθεί χρηματοδότηση θα ακολουθήσουν επεκτάσεις προς τα δυτικά της πόλης και το αεροδρόμιο Μακεδονία.

Αξίζει να σημειωθεί πως με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, υπολογίζεται ότι στους δρόμους της πόλης θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 60.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Image

Αναγκαία η διασυνδεσιμότητα 

Στην ανάγκη διασυνδεσιμότητας των μέσων μεταφοράς αναφέρθηκε η Barbara Ferrari, στέλεχος της Hitachi Rail, κάνοντας αναφορά σε μια εφαρμογή που εξαλείφει την ταλαιπωρία της αγοράς πολλαπλών εισιτηρίων ή της χρήσης πολλαπλών εφαρμογών όταν κάποιος χρησιμοποιεί διαφορετικούς τρόπους μεταφοράς. Ο χρήστης της εφαρμογής θέτει σε λειτουργία το Bluetooth στα smartphone του και πατά το κουμπί "Ενεργοποίηση εισιτηρίου". Η εφαρμογή προσφέρει επίσης μια μοναδική μέθοδο πληρωμής ναύλου, καθώς οι ναύλοι που χρησιμοποιούνται την ίδια ημέρα χρεώνονται ταυτόχρονα το επόμενο πρωί. Το ποσό του ναύλου υπολογίζεται με βάση τα δεδομένα της διαδρομής του ταξιδιού και θα εφαρμοστεί ο φθηνότερος διαθέσιμος ναύλος.

«Το 18% των Θεσσαλονικέων χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας υπογραμμίζοντας πως ο τερματικός σταθμός του Μετρό Θεσσαλονίκης, στη Νέα Ελβετία αναμένεται να έχει 700 επίγειες θέσεις πάρκινγκ ενώ για τον τερματικό σταθμό στη Μίκρα τόνισε ότι υπάρχουν επί του παρόντος προβλήματα απαλλοτριώσεων. Το τρίτο hub που θα βρίσκεται δυτικά, στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Η διαμόρφωση του θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό και από τη ΓΑΙΑΟΣΕ που διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό σταθμό.

Η δρ. Γωγώ Αϋφαντοπούλου, αναπληρώτρια διευθύντρια του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μία νέα γενιά υποδομών στις μεταφορές, όταν δυστυχώς η Πολιτεία αργεί να επενδύσει σε αυτές.