Skip to main content

Σκανάρει και τη Θεσσαλονίκη η ρωσική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Mere

Η αλυσίδα discount σούπερ μάρκετ αναζητά ακίνητα και ενδιαφέρεται για πυκνοκατοικημένες περιοχές - Φιλοδοξεί να φέρει ανατροπή στην αγορά

Με τη φράση «Σε λίγο καιρό μαζί σας» υποδέχεται τους διαδικτακούς της επισκέπτες, εδώ και λίγες ημέρες η SVETOFOR, η μεγαλύτερη αλυσίδα discount σούπερ μάρκετ στη Ρωσία, γνωστή στην ΕΕ ως MERE, προαναγγέλοντας την είσοδό της στην ελληνική αγορά.

Αν και δεν είναι γνωστός ο ακριβής χρόνος της έλευσής της στην Ελλάδα έχει βάλει, σύμφωνα με πληροφορίες, στο μικροσκόπιο της τη Θεσσαλονίκη, αλλά και πόλεις περιμετρικά αυτής.

Όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, η ρωσική αλυσίδα αναζητά κατάλληλα κτήρια σε όλες τις πόλεις της Ελλάδος με πληθυσμό άνω των 25.000 κατοίκων και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Η κινητικητικότητα της SVETOFOR, που διαθέτει 1.200 καταστήματα στη Ρωσία, είναι δεδομένη καθώς η ίδια έχει θέσει προς ενδιαφερόμενους τις προδιαγραφές των ακινήτων που αναζητά και ήδη έχει ξεκινήσει σειρά επαφών προκειμένου να επιτύχει μία δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά.

Η ρωσική αλυσίδα λειτουργεί καταστήματα μεταξύ άλλων σε Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία και Κίνα ενώ προτίθεται να επεκταθεί εκτός από την Ελλάδα σε Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες.

Μεταξύ των προδιαγραφών που αναφέρει η αλυσίδα πως θα πρέπει να πληρούν τα ακίνητα που αναζητά είναι η τοποθεσία τους είτε σε οικισμούς ή σε μικρή απόσταση από αυτούς, είτε σε βιομηχανικές ζώνες, αλλά και κοντά σε πολυσύχναστους δρόμους, να διαθέτουν καθαρό χώρο πωλήσεων από 650 έως 1.100 τμ, δύο εισόδους: κεντρική (για αγοραστές) και μία για παραλαβές όπου υπάρχει, καθώς και διαθεσιμότητα χώρου στάθμευσης για τουλάχιστον 30-40 αυτοκίνητα.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην ιστοσελίδα της αναφέρει ηλεκτρονικές διευθύνσεις στις οποίες μπορούν να απευθύνονται μεσίτες ή ιδιοκτήτες που διαθέτουν ακίνητα αντίστοιχα των προδιαγραφών της εταιρείας αλλά και προμηθευτές.

Η εκπτωτική αλυσίδα σούπερ μάρκετ αναφέρει μεταξύ άλλων ότι θα φέρει στην Ελλάδα «έναν νέο διαφανή τρόπο λειτουργίας προς όφελος τόσο των καταναλωτών όσο και των προμηθευτών. Στους καταναλωτές προσφέρουμε όλα τα είδη, τρόφιμα και μη, σε τιμές 30 έως και 80% χαμηλότερες από τις τιμές της αγοράς».

Φιλοδοξεί να φέρει ανατροπή στον χάρτη των σούπερ μάρκετ

Ανατροπές στον «χάρτη» των σούπερ μάρκετ της χώρας μας φιλοδοξεί να φέρει η Mere, που συνεργάζεται απευθείας με τους παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους και προτιμά, όπως επισημαίνει, τα ελληνικά προϊόντα.

Ωστόσο αυτό που δεν θα πρέπει να παραβλεφθεί είναι το γεγονός πως στην Ελλάδα ακόμη και κραταιές -σε άλλες χώρες- εκπτωτικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν μακροημέρευσαν. Μοναδική εξαίρεση η Lidl, που επεκτείνεται συνεχώς διαθέτοντας το δικό της φανατικό κοινό. Σημειώνεται πως η τελευταία άφιξη ξένης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα ήταν το 2008 και συγκεκριμένα της Aldi. 

Δύο χρόνια αργότερα η γερμανική αλυσίδα, αν και ξεκίνησε με θετικούς οιωνούς, αποχώρησε από την ελληνική αγορά. Αντίστοιχη ήταν και η πορεία της εκπτωτικής ισπανικής DIA.