Skip to main content

Στη δημοσιότητα το τελικό νομοσχέδιο

Εν μέσω αντιδράσεων, ο υπουργός Υποδομών παρουσίασε το τελικό νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Σε τρία χρόνια προβλέπεται η πλήρης απελευθέρωση.
Εν μέσω αντιδράσεων από τους ιδιοκτήτες Φορτηγών Αυτοκινήτων και Βυτιοφόρων Δ.Χ. και ταλαιπωρίας χιλιάδων πολιτών, ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, παρουσίασε  το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

Εντός της εβδομάδας το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.  Όπως είπε ο κ. Ρέππας βασικός στόχος του νομοσχεδίου, είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου για τις οδικές μεταφορές στη χώρα, με ενσωμάτωση του ευρωπαϊκού κεκτημένου. Υπογράμμισε ότι η τελευταία άδεια σε φορτηγά δημόσιας χρήσης έχει δοθεί το 1971, με αποτέλεσμα ο κλάδος αυτός να θεωρείται πλέον κλειστό επάγγελμα.

Το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων ελεύθερη πρόσβαση στο επάγγελμα με βάση των υποθέσεων νομιμότητας, δημιουργία ενός νέου  συστήματος χορήγησης αδειών, απελευθέρωση του κομίστρου, οργάνωση σε μεταφορικές εταιρείες, παροχή κινήτρων για επενδύσεις μέσω φοροελαφρύνσεων και δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου

Το βασικότερο σημείο του νομοσχεδίου  είναι η ύπαρξη μεταβατικού σταδίου τριετίας έως την ολοκληρωτική απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

Ο ενδιαφερόμενος από την απόκτηση άδειας φορτηγού Δ.Χ. θα πρέπει αν καταβάλει εισφορά, το ύψος της οποίας θα διαμορφώνεται βάσει του τόνου του οχήματος.

Έτσι, σταδιακά έως την 1η Ιουλίου 2013 η προβλεπόμενη από το νόμο εισφορά θα μειώνεται ανά έτος. Δηλαδή από 1/1/2011 το ποσό της εισφοράς θα μειωθεί κατά 30%. Από 1/1/2012 το πόσο της εισφοράς θα μειωθεί κατά 35% και από 1/1/2013 το ποσό της εισφοράς θα υποχωρήσει κατά 35%.

Με τον τρόπο αυτόν, έως την 1/7/2013 το κόστος απόκτησης μιας άδειας φορτηγού Δ.Χ. θα είναι μηδενικό. Καθορίζεται επίσης το ύψος της αδείας ενός φορτηγού. Έτσι για τον πρώτο τόνο η εισφορά θα είναι 10.000 ευρώ -  2.000 ευρώ για 2-7 τόνους - 1.500 ευρώ για 8-40 τόνους. Για φορτηγά υγρών καυσίμων, το ύψος της εισφοράς θα είναι  20.000 ευρώ για τον πρώτο και 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο τόνο.

Η άδεια που κατέχουν οι οδηγοί φορτηγών ΔΧ  θα αποτελεί το κεφάλαιο της εταιρείας. Μετά τον Ιούλιο του 2013 η σύσταση μιας εταιρείας οδικών εμπορευματικών μεταφορών θα πραγματοποιείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την ίδρυση ανώνυμων εταιρειών.