Skip to main content

Στην τελική ευθεία η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού - Οι τελευταίες εκκρεμότητες που μένουν

Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα

Η πορεία υλοποίησης των προαπαιτούμενων έργων για την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης της Εγνατίας Οδού ήταν το βασικό αντικείμενο της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου.

Μετά την έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει ανοίξει πλέον ο δρόμος για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ, από τον οποίο τον Αύγουστο του 2021 είχε ανακηρυχθεί ως προτιμητέος επενδυτής και προσωρινός ανάδοχος η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (75%) - Egis Projects (25%).

Όπως ανέφερε στη Voria.gr ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός ΑΕ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, σε ό,τι αφορά τα προαπαιτούμενα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της εταιρείας έχουν ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο ποσοστό τους. Απομένουν, όπως είπε, κάποια ζητήματα, όπως η δημιουργία πλευρικών διοδίων σε Χαλάστρα και Πολύκαστρο, η αδειοδότηση πέντε σηράγγων για τη διέλευση φορτίων και ειδικά επικίνδυνων φορτίων, τα οποία όμως έχουν ήδη δρομολογηθεί και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί. «Είμαστε σε στενή συνεργασία τόσο με το ΤΑΙΠΕΔ όσο και με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την υλοποίηση όλων αυτών που αναφέρονται ως προαπαιτούμενα και τα οποία είναι στην τελική τους ευθεία. Έχει γίνει μία τεράστια δουλειά. Κατά 99% έχουν υλοποιηθεί όλες οι απαιτήσεις της συμβάσεως παραχώρησης. Μένει το 1% που είναι θέμα χρόνου να υλοποιηθεί. Όλα είναι σε εξέλιξη και παρακολουθούνται με βάση το χρονοδιάγραμμα που παρακολουθεί η διοίκηση πολύ στενά», τόνισε ο κ. Κωνσταντόπουλος.

Εκτός από τα έργα που οφείλει να ολοκληρώσει η Εγνατία Οδός ΑΕ, για την υπογραφή της σύμβασης που έχει προσδιοριστεί στο πρώτο τρίμηνο του 2024, υπάρχει σειρά διαδικασιών που πρέπει να ολοκληρώσει η Πολιτεία. Πρώτη είναι η αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης σε 0,04 ευρώ ανά χλμ., από 0,03 ευρώ/χλμ. που είναι σήμερα, η οποία θα φτάσει τα 0,05 ευρώ/χλμ εντός δύο ετών μετά την ανάθεση του οδικού άξονα στον νέο παραχωρησιούχο. Επιπλέον, θα πρέπει η σύμβαση να κυρωθεί από τη Βουλή, να καταβληθεί το τίμημα και να ακολουθήσει η παράδοση του οδικού άξονα στον νέο παραχωρησιούχο, η οποία εκτιμάται ότι θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι.