Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Στο τέλος Ιανουαρίου απελευθερώνεται πλήρως η Εγνατία από τις καταλήψεις του μετρό

Όλο το οδικό δίκτυο, που επί χρόνια καταλάμβαναν τα εργοτάξια για την κατασκευή των σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης, απελευθερώνεται ως το τέλος του μήνα - Τι γίνεται με τις δοκιμές

Στο τέλος του μήνα υπολογίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να απελευθερωθεί πλήρως το οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης από τις καταλήψεις των εργοταξίων του μετρό.

Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, επισήμανε στη Voria.gr ότι η Εγνατία οδός αναμένεται να έχει αποδοθεί πλήρως στην κυκλοφορία τις αμέσως επόμενες μέρες και η κίνηση των οχημάτων θα γίνεται πλέον απρόσκοπτα.

Αυτό το διάστημα υλοποιούνται εργασίες σε διάφορους σταθμούς της βασικής γραμμής του μετρό από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία. Ωστόσο, ολοκληρώνονται τις επόμενες μέρες οι επιφανειακές εργασίες στο σύνολό τους και όλοι οι δρόμοι, με πρώτη την Εγνατία, που σήμερα φιλοξενούν εργοτάξια θα απελευθερωθούν οριστικά, έπειτα από πολλά χρόνια.

Οι κατασκευαστικές εργασίες θα συνεχιστούν στους σταθμούς μέχρι την ολοκλήρωση και των τελευταίων λεπτομερειών, ενώ ειδικά για τον σταθμό της Βενιζέλου θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος. Οι αρμόδιοι υπολογίζουν πως ο σταθμός θα είναι έτοιμος το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι. Ανάλογες εργασίες μικρότερης έκτασης γίνονται και σε ορισμένους ακόμη σταθμούς, ενώ πλέον το βάρος έχει πέσει στην ολοκλήρωση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, τα οποία εγκαθίστανται σε καθέναν από τους σταθμούς.

Πάντως, τα φρεάτια στον σταθμό Βενιζέλου, που θα κρίνουν και την απόδοση στην κυκλοφορία του δρόμου, κλείνουν και οι αρχαιότητες έχουν επιστρέψει στο σύνολό τους (όσες θα εκτίθενται στον σταθμό – μουσείο), οπότε οι εργασίες θα συνεχιστούν υπογείως για τη διαμόρφωση της τελικής εικόνας του σταθμού.

Παράλληλα, τρέχουν οι δοκιμές στο όλο σύστημα του μετρό Θεσσαλονίκης, διαδικασία που θα γίνεται μέχρι την τελευταία ημέρα παράδοσης του μετρό σε εμπορική λειτουργία, με το χρονοδιάγραμμα να μην έχει αλλάξει και να δείχνει το τέλος του έτους για έναρξη των δρομολογίων με επιβάτες.

Τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών, με ολοκληρωμένα όλα τα συστήματα θα αρχίσουν μόλις ολοκληρωθούν οι δοκιμές της εταιρίας ειδικού σκοπού «THEMA», η οποία ήδη εργάζεται πάνω στα συστήματα και τις υποδομές που έχουν ολοκληρωθεί εκπονώντας δοκιμές. Οι αρμόδιοι δεν ανησυχούν για τα δρομολόγια, διότι αυτά θεωρείται ότι δεδομένα θα λειτουργήσουν δίχως προβλήματα, εφόσον όλα τα υπόλοιπα συστήματα διαπιστωθεί ότι λειτουργούν κανονικά και χωρίς προβλήματα και έχουν γίνει στο μεσοδιάστημα οι όποιες διορθώσεις απαιτηθούν, ώστε το όλο σύστημα του μετρό Θεσσαλονίκης να λειτουργεί με απόλυτη ασφάλεια και στη βάση του προγραμματισμού που έχει γίνει. Ήδη άλλωστε γίνονται κάποια δρομολόγια σε περιορισμένο μήκος, όπου έχουν ολοκληρωθεί οι αναγκαίες υποδομές.

Image

 

 

Η ολοκλήρωση της εγκατάστασης των ηλεκτρομηχανολογικών θεωρείται κρίσιμη για να γίνουν πιο ουσιαστικές δοκιμές από την εταιρία συντήρησης και λειτουργίας του μετρό, γι' αυτό και αυτή την περίοδο έχει πέσει μεγάλο βάρος της προσπάθειας σε αυτό ακριβώς το μέτωπο.

Η «THEMA» παράλληλα τρέχει τη διαδικασία των προσλήψεων προσωπικού για να μπορέσει να κάνει όλες τις αναγκαίες δοκιμές, αμέσως μόλις είναι έτοιμες οι υποδομές και το κατασκευαστικό κομμάτι των σταθμών, που απομένει να ολοκληρωθεί.