Skip to main content

Συνοικιακά Vs κεντρικά καταστήματα 1-0

Για ποιους λόγους η αιώνια μάχη των τοπικών αγορών με το εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης φαίνεται, εν μέσω της κρίσης, να κρίνεται υπέρ των πρώτων.
της Χριστίνας Καραμανίδου
karamanidou@voria.gr


Η αιώνια μάχη των τοπικών αγορών με το εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης φαίνεται πως, εν μέσω της κρίσης, κρίνεται υπέρ των συνοικιακών καταστημάτων. Προσωπική επαφή, καλύτερες τιμές, ποιότητα και διευκόλυνση στην πληρωμή είναι ορισμένοι από τους λόγους που οι εμπορικές γειτονιές της Θεσσαλονίκης προτιμώνται από τους καταναλωτές.

Αναλυτικότερα, η αγορά της Καλαμαριάς έχει καταφέρει να υψώσει το ανάστημά της τόσο απέναντι στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης όσο και στα γειτονικά Εμπορικά Κέντρα, γεγονός που επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της περιοχής κ. Νίκος Κορωνάκης. «Τα καταστήματα της Καλαμαριάς συνεχίζουν να έχουν κόσμο, παρά τον ανταγωνισμό των πολυχώρων που υπάρχουν γύρω από το δήμο μας. Στα τοπικά καταστήματα αναπτύσσονται προσωπικές σχέσεις με τον καταναλωτή και έτσι μπορούμε να τον διευκολύνουμε περαιτέρω στις αγορές του, είτε μειώνοντας τις τιμές είτε κάνοντας διευκολύνσεις στις πληρωμές», αναφέρει στη Voria.gr. «Παλιότερα οι καταναλωτές χρησιμοποιούσαν πιστωτικές και επομένως δεν είχαν την “ανάγκη” για διακανονισμούς. Τώρα σε μια εποχή που το “πλαστικό” χρήμα είναι προς αποφυγή, τα γειτονικά καταστήματα κερδίζουν έδαφος», καταλήγει ο κ. Κορωνάκης.
 
Στο δήμο Νεάπολης δραστηριοποιούνται περισσότερα από 900 καταστήματα εκ των οποίων τα 500 περίπου είναι εμπορικά. Ο λόγος που καταφέρνουν και επιβιώνουν μέχρι σήμερα, σύμφωνα με την πρώην πρόεδρο του Συλλόγου Επαγγελματιών Νεαπόλεως κα Νατάσας Αλεξούδη, είναι επειδή συνδυάζουν την καλή ποιότητα με τις χαμηλές τιμές.
«Η αγορά της Νεάπολης επεκτείνεται συνεχώς και αυτό διότι ο κόσμος επιλέγει τα καταστήματα της γειτονιάς για τα ψώνια του, γνωρίζοντας ότι θα αγοράσει ένα ρούχο καλής ποιότητας σε πολύ χαμηλότερη τιμή σε σχέση με οποιοδήποτε κατάστημα του κέντρου. Οι καταστηματάρχες της κεντρικής αγοράς Θεσσαλονίκης πάνω στην απόγνωσή τους να προσελκύσουν κόσμο προτίμησαν να υποβιβάσουν την ποιότητα στα προϊόντα τους προκειμένου να ρίξουν τις τιμές. Αντίθετα, οι επιχειρηματίες της Νεάπολης προτίμησαν να μειώσουν το κέρδος τους, αλλά να διατηρήσουν την ποιότητα των προϊόντων τους», υπογραμμίζει η κα Αλεξούδη. 

Στον αντίποδα βρίσκεται η τοπική αγορά του Ευόσμου, η οποία δεν καταφέρνει να προσελκύσει τους καταναλωτές της, με αποτέλεσμα μέρα με την μέρα ολοένα και περισσότεροι επιχειρηματίες να βάζουν «λουκέτο» στο κατάστημά τους. «Οι καταστηματάρχες του Ευόσμου βρίσκονται σε απόγνωση, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλουν τόσο οι ίδιοι όσο και ο Σύλλογός μας, δεν καταφέρνουμε να φέρουμε τον κόσμο στην τοπική αγορά, μας καταπίνουν τα πολυκαταστήματα», αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ευόσμου κ. Σταύρος Μουμουλίδης.