Skip to main content

Πολύκαστρο - Χαλάστρα: Σύσκεψη την Τετάρτη στο ΤΑΙΠΕΔ για το τμήμα-καρμανιόλα της ΠΑΘΕ

Νέα παρέμβαση του περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα - Ζητούμενο να μπει ως προτεραιότητα το έργο αμέσως μετά την ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

Λύση για τον δρόμο – καρμανιόλα στο τμήμα Χαλάστρα - Πολυκάστρου, στο Κιλκίς, όπου τα τελευταία χρόνια έχουν χάσει τη ζωή τους πάνω από πενήντα άνθρωποι, θα ζητήσουν την ερχόμενη Τετάρτη από το ΤΑΙΠΕΔ η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και o δήμος Παιονίας.

Το ραντεβού με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στην αρμοδιότητα του οποίου είναι ο συγκεκριμένος δρόμος κλείστηκε μετά από παρέμβαση του περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα, ο οποίος από την πρώτη στιγμή βρίσκεται στο πλευρό της τοπικής κοινωνίας, στηρίζοντας το αίτημα για βελτίωση της ασφάλειας του οδικού άξονα όπου καταγράφονται συνεχώς τροχαία δυστυχήματα.

Στη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στην έδρα του Ταμείου την ερχόμενη Τετάρτη, εκτός από τον κ. Τζιτζικώστα, θα είναι παρόντες ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς Ανδρέας Βεργίδης και ο δήμαρχος Παιονίας Κωνσταντίνος Σιωνίδης. Είναι άγνωστο αν από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν στη σύσκεψη και εκπρόσωποι του υπουργείου Υποδομών και της Εγνατίας Οδού.

Σημειώνεται ότι η συντήρηση του συγκεκριμένου δρόμου είναι αρμοδιότητα της Εγνατίας Οδού ΑΕ, η οποία, όμως, έχει παραχωρηθεί, μετά από διαγωνιστική διαδικασία, από το ΤΑΙΠΕΔ στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- EGIS PROJECTS SA. Ωστόσο, η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης είναι σε εκκρεμότητα από τα τέλη του 2021.

Το αίτημα για συνάντηση είχε σταλεί τις προηγούμενες ημέρες στο ΤΑΙΠΕΔ από τον κ. Τζιτζικώστα, ο οποίος είχε σημειώσει ότι «στην περιοχή της Παιονίας συντελείται ένα έγκλημα», χαρακτηρίζοντας και ο ίδιος το τμήμα Χαλάστρας – Πολυκάστρου ως καρμανιόλα. Ο κ. Τζιτζικώστας είχε συμμετάσχει τον περασμένο Σεπτέμβριο σε έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Παιονίας για το συγκεκριμένο ζήτημα και στην κινητοποίηση που είχε γίνει με κατοίκους και φορείς της περιοχής στις αρχές Οκτωβρίου.

Διαβάστε - Παρέμβαση Τζιτζικώστα για τον δρόμο καρμανιόλα Χαλάστρας-Πολυκάστρου

Στη συνάντηση της Τετάρτης ο δήμαρχος Παιονίας Κωνσταντίνος Σιωνίδης αναμένεται να περιγράψει εκ νέου την κατάσταση που επικρατεί στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα, ζητώντας να παρθούν άμεσα μέτρα για την όσο το δυνατόν πιο ασφαλή κατάσταση του υπάρχοντος δρόμου και, ταυτόχρονα, να προχωρήσει η έναρξη των έργων κατασκευής κλειστού αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Πολύκαστρο–Χαλάστρα. Το θέμα του δρόμου είχε θέσει ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς Ανδρέας Βεργίδης στη Συντονίστρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Ελένη Σώκου στην πρόσφατη συνάντηση που είχαν.

Τι λέει το υπουργείο

Στο ζήτημα αναφέρθηκε τις προηγούμενες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στη Βουλή μετά από επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Στέφανου Παραστατίδη, στην οποία ο τελευταίος είχε θέσει τα προβλήματα οδικής ασφάλειας στο συγκεκριμένο τμήμα της ΠΑΘΕ. Όπως είπε ο κ. Ταχιάος, στόχος του υπουργείου είναι να διευκολυνθεί το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο σκοπεύει, μέχρι το τέλος του έτους, να κλείσει την σύμβαση με τον προτιμητέο επενδυτή. Ο βασικός προσανατολισμός του υπουργείου είναι ότι πρέπει να προχωρήσει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και να προτεραιοποιηθεί το έργο της κατασκευής του δεύτερου κλάδου καθόδου προς τη Θεσσαλονίκη, είπε ο κ. Ταχιάος. Για τα θέματα ασφάλειας της οδού, σημείωσε ότι πρέπει, κυρίως με μέτρα αστυνόμευσης, να ελεγχθεί ο δρόμος, ώστε να μην υπάρχουν υπερβάσεις ορίων ταχύτητας και παράνομες προσπεράσεις.

Δείτε επίσης - Ταχιάος: Κλείνει μέχρι τέλος του έτους το θέμα της παραχώρησης της Εγνατία Οδού

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο δήμος Παιονίας από τον συνοριακό σταθμό Ευζώνων, διέρχονται ετησίως από τον συγκεκριμένο δρόμο περίπου 8 εκατ. οχήματα. Το επίμαχο τμήμα από το Πολύκαστρο έως τη Χαλάστρα είναι περίπου 45 χιλιόμετρα. Ο δρόμος είναι αμφίδρομος, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο, με μονή λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και από μια λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) σε κάθε ρεύμα, οι οποίες δεν λειτουργούν ποτέ. Τα τελευταία χρόνια έχουν καταγραφεί στη μακάβρια λίστα πάνω από 50 νεκροί και 160 βαριά τραυματίες σε τροχαία δυστυχήματα.