Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020
x

ΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΜΟΛΥΒΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΘΡΑΥΣΗ ΔΙΕΘΝΩΣ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

21/08/2020, 06:17 |
από Μαρία Μαθιοπούλου

ΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΜΟΛΥΒΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΘΡΑΥΣΗ ΔΙΕΘΝΩΣ

A+
A-

Η Ευγενία, arts manager και ο Ρέζα, βραβευμένος αρχιτέκτονας, φτιάχνουν με την Arteavita ξύλινα μηχανικά μολύβια, μαγεύοντας Ευρώπη, Αμερική και Ασία.

Από ένα μολύβι ξεκινούν όλα. Τα σχέδια, το πλάνο, το μέλλον. Μια τελεία σε ένα χαρτί, μια σειρά και όλα τα όνειρα είναι πιθανά. Κάπως έτσι σκέφτηκε ένα ζευγάρι στη Θεσσαλονίκη, η Ευγενία Γραμματικοπούλου και ο Ρέζα Χακπούρ, που, προερχόμενοι από τους χώρους του πολιτισμού και της αρχιτεκτονικής, δημιουργούν premium ξύλινα μηχανικά μολύβια, τα οποία μάλιστα έχουν διακριθεί σε διαγωνισμούς design στο εξωτερικό.



Με την εταιρεία τους, Arteavita, κατάφεραν να κάνουν γνωστά τα περίτεχνα τους μολύβια από την Ιαπωνία και τη Νότιο Αμερική μέχρι την Ελβετία και τη Χαβάη. Το πελατολόγιό τους μάλιστα περιλαμβάνει σχεδιαστές, graphic designers, αρχιτέκτονες, illustrators, ζωγράφους, αλλά και απλούς λάτρεις των μολυβιών, όπως είναι και οι ίδιοι. Οι πρώτες ύλες τους είναι ξύλο από όλο τον κόσμο και την Ελλάδα –από έβενο και ευκάλυπτο μέχρι καρυδιά, οξιά και κερασιά- και εποξική ρητίνη.  Κάποια κομμάτια τους μάλιστα είναι μοναδικά, one of a kind, όπως λέγεται η σειρά τους, τα οποία φτιάχνονται στο χέρι με σκαρπέλα που το ζευγάρι έχει φέρει από τη Μέση Ανατολή, όπου υπάρχει παράδοση στην ξυλογλυπτική. Ο Ρέζα είναι ο δημιουργός και η Ευγενία η υπεύθυνη των πωλήσεων, η έμπνευση όμως είναι κοινή τους υπόθεση.



Αυτό τον καιρό οι δυο τους έχουν επαφές με μουσεία στη Σκανδιναβία, αλλά και στην Ελλάδα, ενώ έχουν δεχθεί έντονο ενδιαφέρον για τα μηχανικά τους μολύβια από Φεστιβάλ και designer collectives. Έχουν δε πολλά σχέδια και για νέα προϊόντα, από αξεσουάρ γραφείου και παιχνίδια μέχρι λάμπες.



Η δημιουργική αυτή πορεία τους όμως τους ενέπνευσε και ένα άλλο σχέδιο, μια πρωτοβουλία με τον τίτλο Advocates of Creativity, που έχει ως στόχο τη δικτύωση δημιουργικών ανθρώπων ανά τον κόσμο. Ήδη μάλιστα το ζευγάρι δρομολογεί μια έκθεση με έργα σχεδιαστών, αλλά και καθημερινών ανθρώπων που έχουν γίνει με τα μηχανικά του μολύβια, ενώ ακολουθούν και άλλες δράσεις. «Θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τους ανθρώπους, να τους δείξουμε ότι μπορούν να δημιουργήσουν το μέλλον τους, με απλές κινήσεις, όπως κάναμε εμείς. Αρκεί να αφήσουν τη δημιουργικότητά τους ελεύθερη» λέει στη Voria.gr η Ευγενία Γραμματικοπούλου.

Ο βραβευμένος αρχιτέκτονας και η αγάπη για τα μολύβια



Ο ιρανικής καταγωγής Ρέζα Χακπούρ είναι βραβευμένος αρχιτέκτονας και designer, με εμπειρία στο ξύλο και τη γλυπτική, ενώ η Ευγενία Γραμματικοπούλου είναι arts manager. Τα τελευταία χρόνια περιπλανήθηκαν αρκετά με τις δουλειές τους, από τη Μέση Ανατολή μέχρι την Ευρώπη, με τελευταίο σταθμό το Λονδίνο. Έχοντας όμως αποφασίσει να μεγαλώσουν τα παιδιά τους στην Ελλάδα, ήρθαν στη Θεσσαλονίκη, γενέτειρα της Ευγενίας, για να αρχίσουν μια νέα ζωή. Στη ζωή αυτή θέλησαν η δημιουργικότητα να έχει πρώτο ρόλο. Η αγάπη τους για τα μολύβια και γενικότερα τη γραφική ύλη είχε παρελθόν. Ειδικά ο Ρέζα, λόγω της δουλειάς του, είχε καθημερινή επαφή με το αντικείμενο και κόλλησε το «μικρόβιο» και στην Ευγενία.

Μάλιστα, το ζευγάρι διατηρούσε συλλογή με μολύβια, οπότε αποφάσισε να ασχοληθεί και δημιουργικά με αυτά, σαν χόμπι σε μια πρώτη φάση. Πριν από μια τριετία, που έφτασαν στη Θεσσαλονίκη, άρχισαν να στήνουν το εργαστήριο τους και βρέθηκαν μπροστά σε δύο σταθμούς καταλυτικούς για τα σχέδιά τους. Ο πρώτος ήταν το βραβείο που κέρδισαν για το μολύβι «Artemis» στον γνωστό διεθνή διαγωνισμό design A’ Design Award & Competition, στην Ιταλία και ο δεύτερος η γνωριμία τους με τον οργανισμό The People’s Trust και η χρηματοδότηση που ακολούθησε για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Αν και στην αρχή αντιμετώπισαν ένα κάθε άλλο παρά φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον, μέσω της συνεργασίας με το The People’s Trust, όπως λέει η Ευγενία, τα πράγματα έγιναν ευκολότερα και η στήριξη –πέραν της χρηματοδότησης- ήταν διαρκής.

Το βραβευμένο μηχανικό μολύβι του ζευγαριού



Έτσι το εργαστήριο εξοπλίστηκε, αναβαθμίστηκε, το branding πήγε σε άλλο επίπεδο και η εταιρεία άρχισε να γίνεται εξωστρεφής, προσεγγίζοντας ξένες αγορές. ΗΠΑ, Κεντρική Ευρώπη, Ιαπωνία, Καναδάς, Νότιος Αμερική, Ρωσία έγιναν πεδίο δράσης για το ζευγάρι, που αφήνει το ξύλο να καθοδηγεί τη δημιουργικότητά του.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ








ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ