Skip to main content

Τα οχήματα μεταξύ βενζινοκίνητων, diesel και υβριδικών που επέλεξαν να αγοράσουν τον Ιούλιο οι Έλληνες

Όπως φαίνεται από τα στοιχεία τα υβριδικά πλησιάζουν στην κατάταξη τα άλλοτε κραταιά βενζινοκίνητα

Μάχες «σώμα με σώμα» δίνουν βενζινοκίνητα με υβριδικά και πετρελαιοκίνητα με ηλεκτρικά μοντέλα.

Σε απόσταση «αναπνοής» βρέθηκαν τα βενζινοκίνητα με τα υβριδικά μοντέλα των Ιούλιο του 2023 ενώ μεγάλη άνοδο σημείωσαν και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ).

Μπορεί τα βενζινοκίνητα μοντέλα να έχουν βρεθεί στην πρώτη θέση του πίνακα της κατάταξης καταλαμβάνοντας το 38,3% του συνόλου της αγοράς ωστόσο για πρώτη φορά τα υβριδικά βρίσκονται τόσο πολύ κοντά τους αποτελώντας μια ξεκάθαρη απειλή καταλαμβάνοντας το 34,5% του συνόλου των πωλήσεων!

Στο ίδιο μήκος κύματος και τα πετρελαιοκίνητα με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όπου κυριολεκτικά και εκεί οι πωλήσεις βρίσκονται πολύ κοντά με τα diesel μοντέλα να καταλαμβάνουν το 13,7% του συνόλου και τα ηλεκτρικά να ακολουθούν με 10,1% του συνόλου των πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία του ΣΕΑΑ το πιο δημοφιλές καύσιμο αναδείχθηκε η βενζίνη με ποσοστό 38,3% ωστόσο η πτώση που σημείωσε σε σχέση με πέρυσι ανήλθε σε 9,5%.

Αντίθετα τα υβριδικά μοντέλα κατέγραψαν ρεκόρ ανόδου 10,2% καθώς από το 24,3% που είχαν καταλάβει τον Ιούλιο του 2022 φέτος κατάφεραν να καταλάβουν το 34,5%.

Στην τρίτη θέση ακολουθούν τα diesel μοντέλα με 13,7% σημειώνοντας πτώση 4,7% ενώ αντίθετα το αντίστοιχο ποσοστό ανόδου (4,8%) κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων.

Οριακές μεταβολές κατέγραψαν τα αυτοκίνητα Φυσικού Αερίου (-0,3%) και Υγραερίου (-0,5%) καταλαμβάνοντας το 0,4% και 3% αντίστοιχα του συνόλου των πωλήσεων.

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι οι καταναλωτές στρέφονται στα υβριδικά μοντέλα (κυρίως οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων) εξαιτίας της πληθώρας των μοντέλων αλλά και των φοροαπαλλαγών ενώ η άνοδος των ηλεκτρικών ΙΧ οφείλεται επίσης στις φοροαπαλλαγές που έχουν ως εταιρικά οχήματα αλλά και εξαιτίας της επιδότησης από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 το οποίο αναμένεται σύντομα να ενισχυθεί με νέα χρήματα…

Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 2,7% και 1,7% αντίστοιχα καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 9,8% και το 29,3% αντίστοιχα.

Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 7μηνο κατέλαβαν το 44,1% του συνόλου χάνοντας 3,1% σε σχέση με το 47,2% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Οριακή πτώση 0,7% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 7μηνο καθώς κατέλαβαν το 14,1% έναντι 14,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,2% καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,4% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,3% καθώς στο 7μηνο κατέλαβαν το 2,4% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Αυξάνεται το ποσοστό των SUV

Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 53,2% εκ των οποίων το 27,3% αφορούσε σε SUV μοντέλα.

Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 24,9% εκ του οποίου το 18,4% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 6,5% σε hatchback και sedan.

Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 13,2% εκ του οποίου τα SUV είναι 3,2%.

Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 4% (2,8% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,3% (0,2% τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,3% (0,2% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,1% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,7%.

Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Ιούνιο κατέλαβαν το 52,2% καταγράφοντας άνοδο 5,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 ενώ σε επίπεδο 7μήνου το ποσοστό των SUV σημείωσε άνοδο 0,9% και ανήλθε σε 54%.