Skip to main content

Τα πιο κρίσιμα Χριστούγεννα για την αγορά της Θεσσαλονίκης

Η αγορά της Θεσσαλονίκης προετοιμάζεται για την εορταστική περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς με έντονους ρυθμούς και σε διαφορετικά επίπεδα.

Ένας ιδιότυπος οργασμός εργασιών βρίσκεται σε εξέλιξη αυτές τις ημέρες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η αγορά προετοιμάζεται για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς με έντονους ρυθμούς και σε διαφορετικά επίπεδα. Κατ’ αρχήν στην Αριστοτέλους και στην Αγίας Σοφίας έχει ξεκινήσει το στήσιμο του Χριστουγεννιάτικου Χωριού. Πρόκειται για δύο δρόμους, οι οποίοι σε συνδυασμό με την Τσιμισκή, την οποία  ήδη έχουν στολίσει τα μαγαζιά και τα πολυκαταστήματα, προσελκύουν τον περισσότερο κόσμο στο κέντρο, κάτι από το οποίο ωφελείται η ευρύτερη περιοχή.

Επιπροσθέτως, μετά από περιπέτειες και καθυστερήσεις μηνών ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης ξεκίνησε την υλοποίηση του ThessMall, του πρώτου ανοιχτού εμπορικού κέντρου στην Ελλάδα, που επιχειρεί να ομαδοποιήσει τη λειτουργία ενός τετραγώνου που ορίζεται από τις οδούς Λεωφόρο Νίκης – Παύλου Μελά – Μητροπόλεως – Αριστοτέλους, δηλαδή ακριβώς κάτω από την Τσιμισκή και τους παράδρομους της. Ήδη τα συνεργεία ξεκίνησαν τη σχετική σήμανση των δρόμων –όποιος περάσει από τη διασταύρωση Μητροπόλεως με Καρόλου Ντιλ μπορεί να δει την καινούρια σήμανση στη διάβαση. Ταυτόχρονα προχωρά η προετοιμασία των ελαφρών παρεμβάσεων στις υποδομές της περιοχής, όπως είναι η κατασκευή υπόστεγων για προστασία από τον ήλιο και τη βροχή, ακόμη και ποτίστρες, που θα τοποθετηθούν για την εξυπηρέτηση κατοικιδίων. Πέραν αυτών θα υπάρξει και στήριξη του open mall από συστήματα νέων τεχνολογιών, με την τοποθέτηση infokiosk με πληροφορίες για τις επιχειρήσεις και τους κοινόχρηστους χώρους (πάρκινγκ αυτοκινήτων, παιδότοποι κ.λπ.), εφαρμογές για τα έξυπνε κινητά, αλλά και portal στο ίντερνετ. Το σχέδιο έχει ενταχθεί σε κοινοτικό πρόγραμμα, οι προθεσμίες τρέχουν, ο κίνδυνος να χαθούν τα κονδύλια είναι υπαρκτός, αλλά ο πρόεδρος του ΕΣΘ Παντελής Φιλιππίδης ρίσκαρε και υπέγραψε τις σχετικές συμβάσεις των περίπου 150.000 ευρώ, ελπίζοντας ότι στο τέλος όλα θα πάνε καλά.  

Όλα αυτά έχουν ως βασικό στόχο την τόνωση του εμπορίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, που υποφέρει από πολλούς παράγοντες. Πρωτίστως από την οικονομική κρίση, που έχει αφαιρέσει χρήματα από τις τσέπες και διάθεση από το μυαλό και την καρδιά των καταναλωτών. Δευτερευόντως, από πρακτικά προβλήματα, όπως είναι η δυσκολία στην πρόσβαση και η κυκλοφορία στα πεζοδρόμια, ειδικά σε σύνθετες –πλην όμως συνηθισμένες- περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα μια μητέρα με παιδί στο καροτσάκι ή ένας ηλικιωμένος με μπαστούνι. Κακά τα ψέματα η προσέγγιση ενός εμπορικού κέντρου με τεράστιο πάρκινγκ στις παρυφές του πολεοδομικού συγκροτήματος είναι απείρως πιο απλή υπόθεση, τουλάχιστον για κάποιον που διαθέτει αυτοκίνητο, από ό,τι η επίσκεψη στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου φυσικά ο αριθμός και η ποικιλία των επιχειρήσεων είναι μεγαλύτερη.    

Κάθε Δεκέμβριο οι έμποροι δίνουν τη «μητέρα των μαχών», από την οποία συχνά εξαρτάται ολόκληρη η χρονιά. Η επιβίωση και η ανάπτυξη της επιχείρησης. Καμιά φορά και το τέλος της. Σε όλο τον ανεπτυγμένο χρόνο οι γιορτές των Χριστουγέννων είναι ημέρες κατανάλωσης, την οποία ενισχύουν τα φώτα και η χαρούμενη ατμόσφαιρα, που φτιάχνουν τη διάθεση και δημιουργούν αισιοδοξία. Ειδικά, όμως, στην Ελλάδα της κρίσης και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη της φτώχειας οι έμποροι του κέντρου παίζουν αυτά τα Χριστούγεννα τα ρέστα τους.