Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019
x

ΤΑΧΙΑΟΣ: ΜΕΝΩ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ, ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΠΙΟ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΩΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

Ο Νίκος Ταχιάους αναλύει σε συνέντευξή του στη Voria.gr γιατί, μετά την πρόσφατη υποψηφιότητα για τον δήμο, κατεβαίνει για τη Βουλή

Τους λόγους για τους οποίους αποφάσισε να θέσει υποψηφιότητα για το εθνικό κοινοβούλιο, έπειτα από αυτήν για τον δήμο Θεσσαλονίκης, εξηγεί ο Νίκος Ταχιάος. Ταυτόχρονα υπογραμμίζει πως θα παραμείνει στον δήμο, σημειώνοντας παράλληλα πως «ο ρόλος ο οποίος μου επιφυλάσσεται δεν ανταποκρίνεται στο μέτρο που επιθυμώ και αισθάνομαι ότι μπορώ να βοηθήσω στην πόλη μου». Ο υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία στην Α’ Θεσσαλονίκης θεωρεί απολύτως ρεαλιστικό τον εκλογικό στόχο του κόμματός του για αυτοδυναμία, τονίζοντας ότι «η χώρα χρειάζεται ισχυρή κυβέρνηση για να πραγματοποιήσει τις αλλαγές που απαιτούνται και να πάει η Ελλάδα μπροστά χωρίς να μπει σε περιπέτειες». Ο κ. Ταχιάος αναφέρεται στις προτεραιότητες που θα πρέπει να έχει η επόμενη κυβέρνηση για τη Θεσσαλονίκη, παρουσιάζει την πρότασή του για τις αστικές συγκοινωνίες καθώς και τον προσωπικό στόχο του που είναι «να δημιουργήσω μαζί με όλους τους φορείς της πόλης μια ‘Ατζέντα Θεσσαλονίκη’ και να την προωθήσω εφόσον εκλεγώ βουλευτής».

Τι ήταν εκείνο που σας οδήγησε στην απόφαση, μετά την υποψηφιότητα στον δήμο, να θέσετε υποψηφιότητα και για βουλευτής;

Εκείνο  που θέλω και ήθελα πάντα ήταν να προσφέρω στην πόλη. Αυτός ήταν ο κυριότερος λόγος που με έκανε ν’ ανταποκριθώ  θετικά στην πρόταση του κ. Μητσοτάκη να συμμετέχω στο ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας. Παρά το γεγονός ότι έβγαινα από έναν πολύμηνο και δύσκολο προεκλογικό αγώνα, ξέρω πότε να τελειώνω με τα συναισθήματά μου και να βλέπω τα πράγματα ρεαλιστικά. Ο στόχος μου είναι να είμαι χρήσιμος για την Θεσσαλονίκη και να βοηθήσω ώστε βασικά προβλήματα να βρούνε λύσεις. Θέματα όπως η ασφάλεια του πολίτη, το «ναυάγιο» στις δημόσιες συγκοινωνίες, η φτωχοποίηση της μεσαίας τάξης και η έλλειψη προοπτικών ανάπτυξης για την πόλη είναι  ζητήματα για τα οποία ευθύνεται  ο ΣΥΡΙΖΑ και που ανέδειξα ως υποψήφιος δήμαρχος. Θεωρώ λοιπόν, ότι ως βουλευτής της κυβέρνησης της Ν.Δ. θα μπορέσω να βοηθήσω ακόμη περισσότερο, δίνοντας λύσεις και προφέροντας έργο για την Θεσσαλονίκη, περισσότερο από το να μείνω στον ρόλο μιας συμπολιτευόμενης αντιπολίτευσης ή μιας αντιπολιτευόμενης συμπολίτευσης στο δήμο.
 
Θα παραμείνετε στο δήμο, ασχέτως του αποτελέσματος στις εθνικές εκλογές;

Δεν εγκαταλείπω το δήμο, μένω στο δήμο ως δημοτικός σύμβουλος και το έχω ξεκαθαρίσει από την πρώτη στιγμή. Απλώς, ο ρόλος ο οποίος μου επιφυλάσσεται δεν ανταποκρίνεται στο μέτρο που επιθυμώ και αισθάνομαι ότι μπορώ να βοηθήσω. Πάω σε ένα άλλο πεδίο για να προσφέρω στην πόλη. Θεωρώ ότι ως βουλευτής θα έχω την  δυνατότητα να δώσω πιο αποτελεσματικά τον αγώνα μου για την Θεσσαλονίκη και να αποδειχθώ πιο χρήσιμος δουλεύοντας για την «μεγάλη εικόνα». Πιστεύω ότι η εκπροσώπηση της Θεσσαλονίκης στην κεντρική πολιτική σκηνή, είναι πολύ σημαντικό θέμα. Θεωρώ ότι εφόσον εκλεγώ, θα μπορέσω να εκπροσωπήσω την πόλη και κυρίως να συμμαχήσω με όλους τους παραγωγικούς και δημιουργικούς φορείς της Θεσσαλονίκης για ένα κοινό μέλλον, στο οποίο πιστεύω ότι μπορούμε εύκολα να συναινέσουμε.
 
Ο Κ. Μητσοτάκης θέτει το δίλημμα «ή αυτοδυναμία ή εκλογές ξανά τον Δεκαπενταύγουστο με απλή αναλογική». Αποκλείετε το ενδεχόμενο κυβέρνησης συνεργασίας, π.χ. με το ΚΙΝΑΛ;

Δεν αποκλείω τίποτε, αλλά μια σχέση δεν χτίζεται μόνο από έναν, χρειάζονται δύο για να χορέψουν ταγκό! Επί του παρόντος, η κυρία Γεννηματά νίπτει τας χείρας της και δεν ξεκαθαρίζει ποια είναι η θέση του ΚΙΝΑΛ στην πιθανότητα συνεργασίας με την Ν.Δ. για τη διακυβέρνηση της χώρας. Έχει παρασυρθεί στη γοητεία των «ισαποστάκηδων», που πρακτικά φλερτάρει με το ΣΥΡΙΖΑ. Όμως, η χώρα χρειάζεται ισχυρή κυβέρνηση για να πραγματοποιήσει τις αλλαγές που απαιτούνται και να πάει η Ελλάδα μπροστά χωρίς να μπει σε περιπέτειες.  Αυτός είναι ο λόγος που ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζητά ισχυρή εντολή και πιστεύω ότι η αυτοδυναμία της Ν.Δ. είναι εφικτός στόχος. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, σήμερα, αντίπαλος της ΝΔ δεν είναι ούτε το ΠΑΣΟΚ ή ΚΙΝΑΛ –πείτε το όπως θέλετε-, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ. Και την επομένη των εκλογών, στόχος είναι να ανατραπούν οι καταστροφικές πολιτικές του ΣΥΡΙΖΑ, που έχουν καθηλώσει την Ελλάδα στον βάλτο της στασιμότητας. Οπότε σε αυτήν την μάχη θα αναζητηθούν σύμμαχοι ανεξαρτήτως των προεκλογικών τακτικισμών τους.
 
Ποιες θα πρέπει να είναι οι προτεραιότητες της επόμενης κυβέρνησης για τη Θεσσαλονίκη;

Η ολοκλήρωση του έργου του Μετρό, η δημιουργία αξιόπιστης δημόσιας συγκοινωνίας, το παραλιακό μέτωπο, η σύνδεση των Πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας, τα κίνητρα για την ανάπτυξη της νεανικής επιχειρηματικότητας, και βέβαια η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που ήταν πάντα οι στυλοβάτες της οικονομίας της πόλης. Η Θεσσαλονίκη δεν είχε μεγάλες εταιρίες ή πολυεθνικές, όπως είχε η Αθήνα. Είχαμε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, γι’ αυτό η μεσαία τάξη της Θεσσαλονίκης έχει συμπιεστεί πάρα πολύ. Έχει αποδειχθεί ότι δεν αρκούν μόνο οι πολύ μεγάλες επενδύσεις, οι οποίες βέβαια είναι καλοδεχούμενες. Για μένα το κλειδί είναι οι μικρές επενδύσεις που κάνουμε οι Έλληνες στον τόπο μας.
 
Ένα από τα πλέον δύσκολα προβλήματα που θα έχει να διαχειριστεί η επόμενη κυβέρνηση θα είναι ο ΟΑΣΘ. Ποια λύση θα πρέπει να δοθεί σε αυτό το ζήτημα;

Ο κ. Παππάς, ο επισκέπτης πρόεδρος του ΟΑΣΘ και η παρέα του, κατάφεραν με τις ιδεοληψίες τους να διαλύσουν το μοναδικό φορέα δημόσιας συγκοινωνίας που διαθέτει η πόλη. Λειτούργησαν το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ σαν λαϊκό δικαστήριο και όχι ως διοίκηση μιας επιχείρησης σε κρίση. Και τώρα ανακαλύπτουν σαμποτέρ και συνωμοσίες. Πιο σταλινικός, πεθαίνεις. Βεβαίως, αυτή η συμπεριφορά είναι ασύμβατη προς τις προτεραιότητες μίας χειμαζόμενης εταιρίας και τις ανάγκες των Θεσσαλονικιών και γι’ αυτό θα τιμωρηθούν εκλογικά και φυσικά θα ελεγχθούν και για το χάλι που θα αφήσουν πίσω τους.  

Τώρα, σε ό,τι αφορά το δέον γενέσθαι είναι επείγον να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου του συγκοινωνιακού έργου, ενώ θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος η οποία θα αφορά την σημερινή εταιρεία.  Η άποψή μου είναι ότι πρέπει να γίνει μια προμήθεια καινούργιων λεωφορείων αναγκαστικά με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου σχήματος που θα αναλάβει το μεταφορικό έργο. Το νέο σχήμα, ο νέος ΟΑΣΘ, θα αναλάβει την εκτέλεση του έργου με διαφορετικές και διακριτές φάσεις. Η πρώτη θα είναι μέχρι να τελειώσει το έργο του Μετρό  και πρέπει να υπάρξει σχεδιασμός για το πως θα συνεχίσουν οι γραμμές, ενώ η δεύτερη φάση θα προχωρήσει μετά την ολοκλήρωση του Μετρό.

Όσον αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς, θεωρώ πως πρέπει να υπάρχει σύμπραξη μεταξύ δημόσιου και ιδιώτη που θα αναλάβει το μεταφορικό έργο.  Ο όρος «δημόσιες συγκοινωνίες» δεν αφορά το ιδιοκτησιακό των εταιριών που τις εκτελούν. Σημαίνει ότι αυτές έχουν δημόσιο χαρακτήρα, εποπτεύονται από το δημόσιο, αλλά μπορούν να παρέχονται και από ιδιώτη που θα έχει συνάψει σχετική σύμβαση με αυτό.
 
Πού θα ρίξετε εσείς το βάρος σας σε περίπτωση που εκλεγείτε βουλευτής;

Είναι προφανές ότι τα πολιτικά μου ενδιαφέροντα είναι ποικίλα. Νομίζω ότι  μπορώ να υποστηρίξω πολλά θέματα, αλλά πιστεύω ότι θέματα περιβάλλοντος και έργων, δηλαδή θεμάτων που άπτονται του επαγγελματικού μου χώρου και του επιστημονικού μου αντικειμένου, είναι αυτά τα οποία με δελεάζουν σημαντικά. Ωστόσο μπορώ να διαβεβαιώσω τους Θεσσαλονικείς πως εφόσον με τιμήσουν με την ψήφο τους και με εκλέξουν να τους εκπροσωπήσω στο κοινοβούλιο, θα ρίξω το βάρος  στο σύνολο των θεμάτων της Θεσσαλονίκης.

Στόχος μου είναι να δημιουργήσω μαζί με όλους τους φορείς της πόλης μια «Ατζέντα Θεσσαλονίκη» και να την προωθήσω εφόσον εκλεγώ βουλευτής. Η ατζέντα θα περιλαμβάνει όλα τα μεγάλα θέματα που απασχολούν την πόλη για να μπορέσουμε να τα ξεπεράσουμε και να φτάσουμε στο σημαντικότερο που είναι η οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.

Δεσμεύομαι να δουλέψω με όλες μου τις δυνάμεις για μια Θεσσαλονίκη που θα κοιτάει το μέλλον άφοβα και χωρίς εσωστρέφεια, θα ζει με υψηλές φιλοδοξίες, θα δίνει ευκαιρίες στους δημιουργικούς πολίτες της και θα μεριμνά για τις πραγματικά ευπαθείς ομάδες.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ