Skip to main content

Θ. Παππάς: Πρόγραμμα «μεγάλων παρεμβάσεων» με ένωση δυνάμεων πέρα και πάνω από προσωπικές φιλοδοξίες

Άρθρο του Θανάση Παππά εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών

του Θανάση Παππά*

Έχουμε φουλάρει και φρακάραμε από μεγάλα έργα και παρεμβάσεις. Κυρίως από «εμβληματικά» έργα. Βασικά έχουν χάσει οι λέξεις το νόημα τους.

Αυτό θα φανερωθεί τους επόμενους μήνες μέχρι τις δημοτικές εκλογές. Τώρα ό,τι έγινε από τους προηγούμενους και τους νυν είναι αντιληπτό και εξαιρετικά εύκολα κωδικοποιείται. Έχουμε χρόνο για κρίσεις και σχόλια.

Επίσης και το πρόγραμμα έργων και παρεμβάσεων των διαφόρων υποψηφίων μπορεί να καταγραφεί και να κατανοηθεί. Προς το παρόν έχουμε διατύπωση προθέσεων. Όμως κι αυτό θα ξεδιπλωθεί οσονούπω.

Εκείνο που απουσιάζει είναι το εκτελεστικό και επείγον πρόγραμμα «μεγάλων παρεμβάσεων» ανατροπής της κατάστασης που βιώνει η πόλη. Επιπρόσθετα με τι μηχανισμούς και μέσα θα υλοποιηθούν πολιτικές για ανατροπή της καθημερινότητας που ζουν άπαντες.

Ποιες είναι οι «μεγάλες παρεμβάσεις»;

1= Απόλυτη διασφάλιση των λεωφορείο -λωρίδων και βελτίωση των στάσεων. Αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών.
2=Ενοποιημένη λειτουργία σηματοδοτών και καμερών από ενιαίο κέντρο ελέγχου. Βάψιμο ενιαία όλων των σηματοδοτών και όλων των στύλων
3=Άμεση εφαρμογή του ισχύοντος ωραρίου φ/ε που παραβιάζεται και οι λειτουργίες της πόλης ομοιάζουν προς τριτοκοσμικές χώρες
4=Άμεση εφαρμογή προγράμματος λειτουργίας τροφοδοσίας των πεζοδρόμων με ηλεκτρονικό σύστημα μπαρών. Εφαρμογή του σχετικού κανονισμού
5=Πυκνή οριοθέτηση όλων των βασικών δρόμων με πασαλάκια για αποτροπή της παράνομης στάθμευσης. Άμεση διαγράμμιση όλων των διαβάσεων. Εφαρμογή ΚΟΚ για προτεραιότητα πεζών
6=Άμεσα μέτρα ανάσχεσης του φαινομένου της εκτεταμένης παράνομης στάθμευσης παντού, χωρίς κανένα έλεγχο. Όλα τα παράνομα οχήματα να μεταφέρονται αμέσως εκτός πόλης σε συγκεκριμένο χώρο φύλαξης και ο ιδιοκτήτης να πληρώνει πρόστιμο και φύλακτρα
7= Άμεση αναδιάταξη του συστήματος στάθμευσης (κάτοικοι-επισκέπτες) και εξασφάλιση άμεσα θέσεων στάθμευσης για δίκυκλα.
8= Επείγουσα δημιουργία υπέργειων  μεταλλικών πάρκινγκ σε όλες τις δημοτικές κοινότητες, σε διαθέσιμα οικόπεδα άμεσα και με διαδικασίες fast track
9=Άμεση αναχωροθέτηση όλων των κάδων απορριμμάτων-ανακύκλωσης-ρούχων κ.α με συγκεκριμένο σχέδιο, με αρίθμηση με ηλεκτρονική παρακολούθηση (gps), σε όλες τις δημοτικές κοινότητες.
10= Ανάκτηση ελέγχου του δημοσίου χώρου από παραβατικές συμπεριφορές(πέταμα ογκωδών-στρωμάτων-επίπλων όπου λάχει, τοποθέτηση αυθαίρετων κατασκευών για ιδία χρήση, αυθαίρετη κατάληψη κοινοχρήστου χώρου για τραπεζοκαθίσματα και ούτω καθεξής).

Εφαρμογή του κανονισμού καθαριότητας συν πρόστιμα και τοποθέτηση επαρκούς προσωπικού (Εποπτών καθαριότητας-κήπων-ηλεκτροφωτισμού-βιώσιμης κινητικότητας  κλπ) στο δρόμο, στη γειτονιά, στο κόσμο. Δημοτικός έλεγχος συνέχεια και παντού.

Δέκα παρεμβάσεις, στις οποίες μπορούν να προστεθούν κι άλλες καθόλου φιλικές που θα «χαλάσουν» τη βολή πάρα πολλών. Θα προσφέρουν όμως άμεσα στην βελτίωση των λειτουργιών της πόλης και θα αποσυμφορήσουν τη σημερινή κατάσταση που είναι πια αβίωτη. Θα καταστήσουν τη Θεσσαλονίκη κανονική πόλη που θα μπορεί να ασχοληθεί και με τα ουσιώδη μεγάλα και μικρά έργα.

Το ερώτημα

Και τίθεται το ερώτημα. Αυτές οι παρεμβάσεις-αναγκαίες και ωφέλιμες πιστεύω-  που απαιτούν ισχυρή διοίκηση,  πως θα υλοποιηθούν όταν ήδη έχουμε τόσο πολλούς υποψήφιους στο χώρο της αντιπολίτευσης;

Με το σκεπτικό πως χρειάζεται ισχυρή πολιτική βούληση, πείσμα και επιμονή ο μόνος τρόπος για να επιτευχθούν γρήγορα τα παραπάνω είναι ένας.

Ένωση δυνάμεων πέρα και πάνω από προσωπικές φιλοδοξίες και καπρίτσια. Συμμαχία για τη Θεσσαλονίκη.

Άλλωστε αν όλοι αυτοί που θα μπορούσαν να συμβάλλουν συμμετέχοντας σε ένα ενιαίο και συμπαγές σχήμα θα προσφέρουν από θέσεις ευθύνης τα μέγιστα.

Σε αντιδιαστολή με το να είναι στη καλύτερη περίπτωση εντός Δ.Σ με ισχνή παρουσία κάνοντας νωχελικά αντιπολίτευση χωρίς αποτέλεσμα.

Από τη παρούσα διοίκηση δεν αναμένεται τίποτα. Έχει δείξει τέσσερα χρόνια τώρα πως δεν ασχολείται με τέτοια «ποταπά» θέματα.

Άλλωστε έδειξε δείγματα γραφής με πρώτη πράξη το ξήλωμα των πασαλακίων, το πάγωμα του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων και τη μετατροπή των πεζοδρόμων σε χώρους στάθμευσης. Κι άλλα έκανε αλλά δεν είναι του παρόντος.

Προκειμένου λοιπόν να υπάρξει στιβαρή πρόταση διοίκησης προσδοκώ στην ένωση δυνάμεων, σε μια συνομοσπονδία σχημάτων που μέσα από ένα σαφές πρόγραμμα με στόχους, χρονοδιάγραμμα και διαδικασίες θα πετύχει το «ακατόρθωτο».

Να ενώσει τις υπαρκτές αντιπολιτευτικές δυνάμεις που συμφωνούν στο περίγραμμα αυτό  και να ενσαρκώσει την προοπτική οριστικής απομάκρυνσης μιας διοίκησης που ζημιώνει κάθε μέρα τη Θεσσαλονίκη.

Στην παρούσα συγκυρία και εφόσον καταστρωθεί το σχέδιο ο επικεφαλής είναι εύκολο να βρεθεί . Τεχνικά είναι άμεσα εφικτό.

Αλλιώς χρειάζεται πολλαπλάσια προσπάθεια για την ανατροπή και περισσότερος χρόνος για να επιτευχθούν στόχοι απαραίτητοι μεν μη δημοφιλείς δε, αφού όλοι έχουν εμποτιστεί στη παραβατικότητα, στην ανομία και στην περιφρόνηση των κανόνων αστικής συμπεριφοράς.

*Ο Θανάσης Παππάς είναι πρώην αντιδήμαρχος στον δήμο Θεσσαλονίκης